حسن بهشتی‌پور تاخیر آمریکا در پاسخگویی به پیش‌نویس مورد نظر ایران را نادیده نمی‌گیرد اما خوشبین است که توافق حاصل شود.

نزدیک‌ترین وضعیت به توافق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایران هنوز منتظر دریافت طرف‌های غربی مذاکره و مشخصا آمریکا درباره تعدیلاتی است که روی پیشنویس تهیه شده بر مبنای طرح جوزپ بورل اعمال کرد. تاخیر آمریکایی‌ها در اعلام نظرشان و تلاش‌هایی که به نظر می‌رسد از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از جدی‌ترین مخالفان احیای برجام می‌شود اما نگرانی‌هایی ایجاد کرده مبنی بر اینکه شاید توافق آنطور که گفته می‌شود،در دسترس نباشد.

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌المللی اما همچنان خوشبین است و باور دارد که اکنون در نزدیک‌ترین وضعیت به توافق قرار داریم. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: « در روزهای گذشته مطالبی درباره جزئیات توافق و به نقل آقای باقری منتشر شد که به نظر من خیلی اقدام مثبتی بود. به هرحال ما مدت‌ها بود که منتظر بودیم تا اطلاعات بیشتری درباره مفاد مورد مذاکره به دست آوریم. اطلاعاتی که اکنون داده شده نیز به نظر من نشان می‌دهد مورد اختلاف جدی بین طرفین نمانده باشد».

وی افزود: «با توجه به اینکه گفته شده ایران بحث تحریم‌های سپاه را برای بعد از توافق گذشته و پذیرفته که اختلافات با آژانس نیز طی یک فرصت 120 روزه حل و فصل شود، موضوعی باقی نیست که خط قرمز آمریکایی‌ها باشد و بخواهند به خاطر آن پاسخ منفی بدهند».

بهشتی‌پور تاکید کرد که « همین متن منتشر شده در رسانه‌ها که گویا سخنان آقای باقری است، نشان می‌دهد که ما اکنون در نزدیک‌ترین حالت به توافق هستیم. این را نیز باید در نظر داشت که هر دو طرف یعنی ایران و آمریکا به احیای برجام و حصول توافق نیاز دارند، لذا معتقد هستم که این متن مورد توافق قرار بگیرد». | منبع: فردا