پورتو پس از یک فصل رویایی و تسخیر سه جام در پرتغال، با اتکا به شاهزاده ایرانی به دنبال تکرار موفقیت سال گذشته است.گزارش شبی که همه بخاطر طارمی ترسیدند!

گزارش شبی که همه بخاطر طارمی ترسیدند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم پورتو پس از کسب ۶ امتیاز کامل از دو مسابقه ابتدایی فصل جدید، شنبه شب در سومین نبرد در ورزشگاه خانگی میزبان اسپورتینگ لیسبون بود؛ در سال‌های گذشته با افول بنفیکا، اسپورتینگ و پورتو به‌عنوان مدعیان اول کسب جام در لیگ پرتغال تبدیل شده و جدال این دو تیم جذاب‌ترین مسابقه فصل را رقم می‌زند که دیشب هم همینطور بود.

شنبه شب استادیوم دراگون در پورتو با ظرفیت تکمیل شده، منتظر دیدن هنرنمایی شاهزاده ایرانی و هم‌تیمی‌ها بود. درهای استادیوم دو ساعت قبل از سوت آغاز به روی تماشاچی‌ها باز شد و ۳۰ دقیقه قبل از شروع مسابقه تیم پورتو برای گرم کردن وارد زمین شد.

ورود بازیکنان با تشویق شدید هواداران همراه شد و حالا همه چیز آماده برای اولین کلاسیکو این فصل لیگ پرتغال آماده؛ محبوبیت مهدی طارمی حتی در زمان گرم کردن کاملا محسوس است و البته در میان هواداران همه امیدوارند طارمی مثل همیشه مقابل اسپورتینگ موفق ظاهر شود.

با شروع مسابقه، دو تیم تا ۱۵-۱۰ دقیقه به دنبال محک زدن یکدیگر بوده و شرایط بازی کاملا متوازن دنبال می‌شود. مهدی طارمی با جاگیری‌های مثال‌زدنی در زمین که ناشی از هوش و شم بالای این بازیکن دارد، در تمام این لحظات خط دفاع اسپورتینگ را آزار می‌دهد. مهم‌ترین وظیفه خط دفاع اسپورتینگ به رهبری کواتس اروگوئه‌ای، مهار شاهزاده ایرانی است.

کواتس همیشه در تقابل با طارمی بازنده مطلق بوده و با خطا های مکرر و کارت‌های رنگارنگ در مسابقات قبلی، حالا دوباره سعی در متوقف کردن طارمی را دارد، اما در این مسابقه تاکتیک اسپورتینگ برای مهار طارمی از قبل طراحی شده است؛ نزدیک‌ترین بازیکن در میانه میدان، به هر قیمتی با خطا و گرفتن کارت باید مهدی را متوقف کنند تا مانع از نزدیک شدن او به دروازه شوند که دو کارت زرد متوالی نتیجه این ترفند اسپورتینگ بود، اما در نهایت مهدی در دقیقه ۴۲ روی توپ ارسالی از کناره با تاثیر گذاشتن روی توپ، پایه‌گذار گل اول شد.

طبق معمول مهدی با نبوغ بالا از پشت دفاع خود را به توپ رساند و‌ قبل از آنتونیو آدان، دروازه‌بان اسپورتینگ، به توپ رسید و پس از تاثیر مهدی روی توپ، اوانیلسون توپ سرگردان را به راحتی تبدیل به گل کرد. برخورد مهدی و آدان با فرود بد طارمی روی زانو چپ همراه بود، حالا نیمی از تیم در حال شادی و نیمی دیگر بالای سر مهدی نگران وضعیت ستاره تیم.

پس از مداوا توسط تیم پزشکی، مهدی لنگان لنگان به میانه زمین می‌رسد؛ استادیوم یک صدا، «مهدی طارمی» «آ لا لا لا» «مهدی طارمی». کاملا واضح است که هواداران چقدر به طارمی علاقه‌مند هستند... دریغ از مقدار کمی توجه به اوانیلسون زننده گل. حالا کل ایران شاید در شوک این قرار دارند که آیا مصدومیت مهدی جدی است؟

با شروع نیمه دوم مهدی با زانوی باندپیچی شده وارد زمین شد، قدم قدم با چک کردن زانوی چپ روی اسپرینت، سعی در محک زدن مقدار آسیب دیدگی خود بود. کاملا واضح است که مهدی باید با مراقبت بازی را ادامه دهد. در یک رفت و برگشت و ضد حمله‌ی سریع، مهدی به مانند همیشه با سرعت به فاز ضد حمله خود را اضافه می‌کند و با یک پاسِ بیرون پا سعی می‌کند په‌په را در شرایط گلزنی قرار دهد، اما پاس مهدی برای خودش هم قابل باور نیست؛ به نظر می‌رسد باندهای دور زانو موجب این عدم دقت در پاس بوده. حالا مهدی روی زمین نشسته و درخواست کمک از تیم پزشکی دارد و با دست به کونسیسائو اشاره می‌کند به فکر تعویض باشد.

تیم پزشکی پورتو باندِ زانوی مهدی را جدا کرده و پس از گفت‌وگو با طارمی، دوباره او را راهی زمین می‌کنند. پزشک تیم در گوشیِ خود به کادر فنی اطلاع می‌دهد که مهدی مدت کوتاهی بازی خواهد کرد و البته تعویض اجتناب‌ناپذیر است.

حالا به وضوح پچ پچ میان هواداران شروع شده؛ طارمی جایگزین مناسبی در تیم ندارد و تیم به مشکل برخواهد خورد؛ سرانجام دقیقه ۷۲ طارمی با تشویق فراوان هواداران از زمین خارج می‌شود. تیم پزشکی کنارِ مهدی به صحبت با او می‌پردازند و مداوا و معاینه سرِپایی آغاز شده است.

با ورود دو بازیکن تازه نفس به زمین روی یک حمله از کنار و با غفلت دفاع میانی اسپورتینگ، گالنو که جای مهدی را گرفته، در مقابل دروازه‌ی بدون دروازه‌بان قرار می‌گیرد و ضربه سر او را دفاع اسپورتینگ با دست مهار کرده که به طبع منجر به پنالتی و اخراج می‌شود. حالا بدون مهدی در تیم چه کسی مامور زدن پنالتی می‌شود؟ اوریبه کلمبیایی پشت پنالتی قرار می‌گیرد و گل دوم! استادیوم حالا خوشحال از گل دوم و ۱۰ نفره شدن تیم حریف منتظر گل‌های بعدی هستند.

چند دقیقه بعد گالنو مانند طارمی با پشت سر گذاشتن دفاع حریف با دروازه‌بان اسپورتینگ تک به تک می‌شود و به‌صورت کاملا مشخص به مانند شاگردِ درس دیده از مهدی، گلر حریف را وادار به پنالتی دادن می‌کند. خود گالنو پنالتی را تبدیل به گل سوم می‌کند و شادی هواداران را تکمیل‌تر.

مهدی طارمی دقایقی قبل با انتشار یک توئیت نگرانی هواداران ایرانی و تماشاگران پورتو را برطرف کرد و اعلام کرد مصدومیت او به خیر گذشته است

پس از سوت پایان بازی، مهدی با گرمکن یک دست آبی رنگ به داخل زمین وارد می‌شود تا با هم‌تیمی‌های خود خوش و بش انجام بدهد و به آنها خسته نباشید بگوید. به مانند همیشه حلقه اتحاد تیم پورتو در میانه زمین شکل می‌گیرد، سپس بازیکنان برای تشکر از هواداران دور زمین را طی می‌کنند.

در این میان، مهدی با وجود اینکه حالا راحت‌تر در زمین راه می‌رود، اما از بازیکنان جدا شده و با کادر پزشکی تیم صحبت می‌کند. پس از چند دقیقه پزشک دوم تیم با مهدی راهی رختکن می‌شوند و این دلهره را در دل هواداران به نهایت می‌رساند. به امیدِ اینکه یکصدمین حضور شاهزاده ایرانی با لباس پورتو بدون مصدومیت جدی ختم به خیر شود.