کاخ سفید در بیانیه‌ای از دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره «طیف گسترده‌ای از مسائل» از جمله ایران خبر داد.

قول دولت بایدن به رژیم صهیونیستی درباره ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وبگاه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با ایال هولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در  واشنگتن خبر داده و نوشت، این دیدار برای بحث درباره «طیف گسترده‌ای از مسائل جهانی» و مسائلی بوده است که «نگرانی‌های دوجانبه‌ای» درباره‌شان وجود دارد.

در این بیانیه با مطرح شدن ادعایی علیه نقش ایران در منطقه، آمده است: سالیوان بر تعهد راسخ رییس جمهور بایدن نسبت به تقویت توان اسراییل برای بازدارندگی در قبال دشمنانش ‌ دفاع از خود با اتکا به خود در قبال هرگونه تهدید یا مجموعه‌ای از تهدیدات، از جمله ایران و نیروهای نیابتی ایران تاکید کرد.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده است که سالیوان در دیدار با هولاتا، بر تعهد آمریکا نسبت به اطمینان یافتن از این که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، تاکید کرده است.

به گزارش ایسنا، این دیدار در حالی برگزار شده که روز سه شنبه پایگاه خبری عبری روتر اعلام کرد با توجه به پیشرفت مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام، دیدار ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا لغو شد.

در این گزارش آمده است که لغو دیدار وزیر خارجه آمریکا با حولاتا و برگزاری آن در سطح معاون وزیر درحالی است که تل آویو تلاش گسترده ای در راستای قانع کردن آمریکا برای عدم امضای توافق با ایران کرده است.

همچنین برخی مسئولان صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که در قانع کردن واشنگتن برای عدم امضای توافق هسته ای با ایران شکست خورده اند و اسرائیل اکنون در رویا رویی با ایران تنها مانده است. | منبع: ایسنا