افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت دریافت سهام عدالت قرار دارند.

پرداخت سود سهام عدالت میلیونی از امشب برای این افراد | چه کسانی در الویت دریافت سود سهام عدالت هستند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سهام عدالت گونه ای از یارانه است که از دولت نهم به مردم واگذار شد. سهام عدالت با هدف گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران عرضه شد. سهام عدالت در مرحله اول به برخی افراد تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد.سهام عدالت در ابتدا ارزشی حدود 500 هزارتومان داشت که بعد ها به یک میلیون تومان افزایش یافت. سهام عدالت روند خصوصی سازی در کشور را سرعت بخشید.

افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در اولویت دریافت سهام عدالت قرار دارند.

سهام عدالت در دو سال گذشته با کاهش ارزش شدیدی روبرو شده است. دولت نیز برنامه‌ای برای آزادسازی این سهام ندارد.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که حجم بالای این سهام، مانع از آن می ‌شود که فروشندگان آن بتوانند در آینده ‌ای نزدیک به حق طبیعی خود مبنی بر فروش دارایی یادشده، دسترسی داشته باشند.

این در حالی است که از زمان آزادسازی تاکنون، ارزش این دارایی افت سنگینی داشته و از محدوده ۳۸ میلیون تومان در میانه مردادماه سال ۱۳۹۹ به محدوده ۲۳ میلیون تومان رسیده است. آن هم در شرایطی که هیچ راهکاری برای یخ‌ زدایی از سهام عدالت ارائه نشده است.

با وجود اینکه در طرح توزیع سهام عدالت مالکیت بخشی از سهام بنگاه‌ های دولتی به مردم سپرده شد، اما مدیریت این سهام در اختیار دولت بود و سازمان خصوصی ‌سازی وظیفه خرید و فروش‌ و جابه‌ جایی سهم ‌های موجود در سبد سهام عدالت را برعهده داشت و مردم سود خود را به ‌صورت سالانه دریافت می‌ کردند.