رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به بازگشت سفیر امارات به تهران گفت که امضای توافق هسته‌ای با ایران بر توافقات سازش این رژیم با کشورهای عربی تاثیر می گذارد.

نگرانی تل‌آویو از تاثیر توافق هسته‌ای بر توافق ابراهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به بازگشت سفیر امارات به تهران گفت که امضای توافق هسته‌ای با ایران بر توافقات سازش این رژیم با کشورهای عربی تاثیر می گذارد.

به گزارش پایگاه عبری مکور ریشون، رژیم صهیونیستی نگران تاثیر توافق هسته‌ای بر توافقات سازش با کشورهای عربی است که در واقع به منظور مقابله با نفوذ ایران انجام شد.

مائیر بن شابات، رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تاکید کرد که یکی از پیامدهای منفی امضای توافق هسته ای با ایران این است که توافقات سازش با کشورهای عربی را در معرض خطر قرار می دهد و مانعی در برابر تقویت روابط با کشورهای عربی خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد که توافق هسته‌ای باعث می شود که اسرائیل نتواند توافقات سازش با دیگر کشورها را ادامه دهد.

بن شابات بازگشت سفیر امارات به تهران را دلیلی بر این امر دانست و گفت که این مساله یک نقطه تحول است که امکان بازگشت روابط تهران با کشورهای عربی خلیج(فارس) را به همراه دارد به ویژه اینکه بعد از امضای توافق هسته ای جایگاه و نفوذ ایران افزایش خواهد یافت.

رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین اجازه ندادن کشور عمان به شرکت های هواپیمایی صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی این کشور را دلیل دیگری بر این مساله خواند.

بر اساس این گزارش، برخی مسئولان صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که در قانع کردن واشنگتن برای عدم امضای توافق هسته‌ای با ایران شکست خورده اند و اسرائیل اکنون در رویارویی با ایران تنها مانده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر امروز خبر داد.

وی اعلام کرد : بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پاسخ  آمریکا به مواضع ایران در رابطه با متن پیشنهادی اروپا بر سر احیای برجام را "بسیار معقول" خواند.

وبگاه خبری –تحلیلی اکسیوس اخیرا در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشته بود: اگرچه دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا تلاش کرده به اسرائیل اطمینان دهد که در مذاکرات احیای برجام امتیاز جدیدی به ایران نداده است، مقامات اسرائیلی می‌گویند که نسبت به این موضوع اطمینان ندارند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید در روزهای گذشته به همتایان اسرائیلی خود اطمینان داده‌اند که علی‌رغم وجود برخی گزارشات در رسانه‌ها مبنی بر امتیازدهی واشنگتن به تهران در جریان مذاکرات وین، آمریکا هیچ امتیاز جدیدی به ایران نداده است.

اکسیوس افزود: اما اسرائیل از این اطمینان‌بخشی‌های آمریکا راضی نشده است. یک مقام اسرائیلی در این باره گفت که مذاکرات با واشنگتن درباره تهران در روزهای گذشته سخت‌تر شده است، بیشتر بحث‌ها پشت درهای بسته انجام شده و هدف این بوده است که مطمئن شوند، کاخ سفید متوجه شده که نگرانی‌های اسرائیل چقدر جدی است.