کامرانی فر به پایان دوره مدیریتی اش رسید و حالا باید دید تکلیف میر شاد ماجدی که دوباره به یک عضو هیئت رییسه تبدیل شده چه می‌شود.

رفت و برگشت شبانه تاج به صندلی ریاست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه،  هشتگ #سیرکفوتبالایران با اتفاقاتی که از شب گذشته پیرامون فدراسیون فوتبال در ارتباط با لغو و دوباره برگزاری مجمع انتخاباتی رخ داد،‌ مورد استفاده بسیاری از کاربران فضای مجازی و حتی فعالان رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

اتفاقاتی که افتاد برای فوتبال ایران زشت و به نوعی فراتر از یک ناهماهنگی بزرگ بود و جنجال بسیار بزرگی هم به دنبال داشت.

دیشب بعد از اینکه حسن کامرانی‌فر به صورت رسمی با اطلاعیه‌ای در سایت فدراسیون فوتبال در ساعت ۰۰:۴۶ بامداد تصمیم  رسمی برای لغو انتخابات را اعلام کرد تا ساعت ۰۳:۵۱ بامداد اتفاقات عجیب و مهمی رخ داد که به انتشار رسمی اطلاعیه برگزاری انتخابات ختم شد.

اما در این ۱۸۵ دقیقه بر فوتبال ایران چه گذشت؟

*اول از همه باید گفت که واکنش بسیاری از مسوولان به ویژه وزارت ورزش و جوانان به لغو شبانه انتخابات  منفی بوده و مسوولان ورزش تاکید داشته‌اند در فضای دموکراتیک و به دور از حاشیه باید اجازه برگزاری انتخابات برای رهایی فوتبال از این مشکلات مدیریتی را فراهم کرد.

میرشاد ماجدی که در استودیو برنامه فوتبال برتر عنوان شده بود از تصمیم دبیرکل و انتشار اطلاعیه لغو مجمع انتخاباتی هیچ اطلاعی ندارد هم به خاطر داشتن وظیفه سرپرستی فدراسیون فوتبال تحت فشار قرار گرفت.

دلیل هم مشخص است. وقتی اطلاعیه در سایت فدراسیون منتشر شد، مدیر روابط عمومی هم به همراه سرپرست فدراسیون در مناظره انتخاباتی در برنامه فوتبال برتر حضور داشت و خیلی‌ها معتقدند امکان ندارد بدون هماهنگی با سرپرست فدراسیون دبیرکل چنین تصمیم مهمی گرفته شده باشد.

با این حال بلافاصله بعد از پایان برنامه سرپرست فدراسیون راهی مرکز ملی فوتبال ایران شد. تمام اعضای هیئت رییسه و  بسیاری از اعضای مجمع عمومی در این محل حضور داشتند و با توجه به بمب خبری مربوط به لغو انتخابات بلافاصله جلسه‌ای بسیار مهم برگزار شد. 

حسن کامرانی‌فر و مدیر حراست فدراسیون و مشاور حقوقی هم طبق شنیده‌ها در نشست حضور داشتند و دبیرکل گزارشی درباره نامه‌های دریافتی از مراجع قضایی و …استدلال‌هایی که در رابطه با تخلفات کمیته بدوی برگزاری انتخابات داشت ارائه داد. منتهی این اظهارات و ادله مورد پذیرش اعضای هیئت رییسه قرار نگرفت. در چنین شرایطی برخی شایعات از نگارش پیش نویس نامه‌ عزل توسط مجمع عمومی برای میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر هم مطرح شد. حتی شنیده شد برای استعلام پیرامون اتفاقات شبانه ناظر لبنانی AFC را از خواب بیدار کردند و او تاکید کرده بود اگر انتخابات لغو شود، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم سختی علیه فوتبال ایران خواهند گرفت.

به همین ترتیب با فشار اعضای مجمع و دلهره رسمی پیرامون خطر تعلیق، هیئت رییسه تصمیم دبیرکل را در جلسه‌ وتو کرد و دوباره در سایت فدراسیون بیانیه مربوط به برگزاری مجمع انتخاباتی در تاریخ و زمان مقرر منتشر شد.

دیشب‌ خیلی‌ بر این باور بودند که با لغو انتخابات مهدی تاج برای همیشه از معادلات مدیریتی فوتبال ایران حذف خواهد شد و ماجدی تا بعد از جام جهانی سرپرست فدراسیون خواهد بود. ولی در ۱۸۵ دقیقه دوباره معادلات تغییر کرد و انتخابات برگزار و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال شد.

حسن کامرانی فر به پایان دوره مدیریتی‌اش رسید و حالا باید دید تکلیف میرشاد ماجدی که دوباره به یک عضو هیات رییسه تبدیل شده چه می‌شود. کسی که تا دیشب همه کاره فوتبال ایران بود و حالا در زیر سایه قدرت مطلق مهدی تاج و همراهانش قرار گرفته است.

مدیریت فدراسیون فوتبال در روزهای آینده شاهد اتفاقات مهمی خواهد بود. منتظر خبرهای داغ جدید از ساختمان سئول باشید.