ژاپن با پیروزی ٣-١ برابر کوبا به مرحله بعدی مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد.

 قهرمانی جهان؛ ژاپن دومین آسیایی مرحله حذفی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ژاپن و کوبا در حالی امروز در سومین و آخرین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل کار هر دو تیم در دو مسابقه قبلی پیروزی برابر قطر و شکست مقابل برزیل بود، با این تفاوت که کوبا با نتیجه ٣-٢ مقابل برزیل شکست خورد و ژاپن در سه ست پیاپی مغلوب این تیم شد.

هر دو تیم برای صعود به‌عنوان تیم دوم محکوم به پیروزی در مسابقه امروز بودند اما نهایتا این ژاپن بود که موفق شد با نتیجه ۳-۱ کوبا را شکست داد. ژاپنی‌ها در ست‌های اول، سوم و چهارم با نتایج  ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۱۹ حریف خود را شکست دادند و فقط در ست دوم این کوبا بود که ٢۵-٢١ بر ژاپن غلبه کرد.  

ژاپن با این پیروزی به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی مسابقات قهرمانی جهان شد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که کوبا با توجه به کسب ۴ امتیاز از شانس خوبی برای صعود به‌عنوان تیم سوم برخوردار است و به احتمال فراوان این تیم به کار خود در مسابقات ادامه خواهد داد؛ البته باید منتظر نتایج دیگر هم ماند.

گفتنی است؛ از ۶ گروه مسابقات قهرمانی جهان، تیم‌های اول و دوم هر گروه به شکل مستقیم راهی مرحله بعدی می‌شوند و چهار تیم برتر سوم نیز به جمع ١۶ تیم نهایی راه خواهند یافت.