معاون اجرایی رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: این دولت رانت و فساد در کشور را از بین برده و با خشکاندن بستر فساد، دست فسادگران بسته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: دست فسادگران را بسته‌ایم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون اجرایی رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: این دولت رانت و فساد در کشور را از بین برده و با خشکاندن بستر فساد، دست فسادگران بسته است.

صولت مرتضوی در مراسم افتتاح طرح‌های مورد حمایت صندوق کارآفرینی استان البرز که روز سه شنبه هشتم شهریور در زیبادشت برگزار شد،  با اشاره به اینکه از جمله توفیقات دولت سیزدهم دیپلماسی فعال و آبرومندانه در عرصه بین الملل است،  اظهار کرد: این دولت اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد.

وی ادامه داد: این دولت در مواجه با مشکلات و پاسخ به مطالبات مردم نه وابسته به حل مذاکرات است و از عدم اختیار صحبت می‌کند. این دولت در وسط میدان و خط مقدم نبرد قرار دارد تا مشکلات مردم را حل و فصل کند.

مرتضوی با بیان اینکه هر چند کمی بیشتر از یکسال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد ولی با تاسی از مکتب شهدا توانسته‌ایم در زمره اصحاب ما می‌توانیم قرار بگیریم، گفت: امروز دولتمردان در مواجهه با هر مشکلی می‌گویند می‌شود و کارها شدنی است.

معاون اجرایی رییس جمهور با تایید بر اینکه این دولت خود را خادم مردم می‌داند، گفت:  از ابتدای این دولت ۳۱ سفر استانی و هفت سفر موضوعی انجام شده و دولتمردان با عزم جزم وارد کار شده اند.

وی توضیح داد: دولت سیزدهم تنها دولتی است که در کوتاه ترین زمان برنامه تحولی خود را تدوین کرد که این برنامه تحولی تفاوت زیادی با دولت‌های قبلی دارد.

وی اضافه کرد: این دولت هم برنامه دارد و هم از کارنامه درخشانی برخوردار است.

وی ابراز کرد: دولت برای عمل به وعده‌های خود مثل ایجاد اشتغال و ساخت مسکن عزم خود را جزم کرده و موانع موجود در تحقق این اهداف را از میان بر می‌دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه توضیح داد:  در طول یکسال گذشته در بدنه دولت اقدامات زیادی در استان‌های مختلف از جمله البرز  صورت گرفته که گازرسانی به روستاها، مدرسه سازی و اشتعالزایی بخشی از آنها بوده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه این دولت سرمایه گذاری را مقرون به صرفه کرده است، اضافه کرد:  متاسفانه در گذشته اقتصاد ما رقابتی و رانتی بود و سالانه  دولت ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار برای تنظیم بازار هزینه می‌کرد.

این‌ مسئول ابراز کرد: در گذشته دولت ۳۱ میلیارد دلار برای تنظیم بازار ارز، ارز مداخله ای وارد می کرد که باعث شد قیمت ارز ۱۰ برابر بشود.

وی تاکید کرد: دولت قبل برای اینکه به بازار سکه تعادل دهد ناچار شد چندین تن طلا و سکه را ذوب کند ولی چه تعداد از مردم توانستند از مواهب آن بهره مند شوند؟

مرتضوی گفت: این دولت رانت و فساد در کشور را از بین برده و با خشکاندن بستر فساد، دست فسادگران بسته است.

سرپرست نهاد رییس جمهوری توضیح داد: آمارها نشان از ثبات اقتصادی دارد و در مرداد امسال تورم ۶۰ درصدی مرداد سال قبل به ۴۰.۵ درصد رسیده است.

وی ابراز کرد: ما به ثبات رسیده‌ایم و خروجی ثبات رونق است و خروجی رونق مهار تورم خواهد بود