جواد منافی می‌گوید به زعم او اعضای تیم پیکان 10 دقیقه روی سر داور ریختند و مانع از گرفتن پنالتی برای نساجی شدند.

حرف‌های تند دستیار مطهری در مورد داوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر دو تیم پیکان و نساجی برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما تصمیمات داور این مسابقه و اعتراضات اعضای تیم نساجی، این بازی را به یکی از جنجالی ترین مسابقات هفته تبدیل کرد.

یک روز پس از این دیدار با جواد منافی تماس گرفتیم تا از او در خصوص تقابل با پیکان سوال کنیم که مربی نساجی در پاسخ گفت: هفته چهارم است و تا الان آقای مطهری یک بار هم درباره داوری صحبت نکرده و سعی کردیم هم در‌کنار خط و هم در کنفرانس‌ها با احترام درباره داورها صحبت کنیم اما هفته سومی است که از داوری متضرر می‌شویم. الان باید حداقل ۸ امتیاز داشتیم اما ۳ امتیاز داریم.

او ادامه داد: در بازی با سپاهان همه کارشناسان گفتند دروازه‌بان باید اخراج می‌شد، در بازی با ملوان بازیکن حریف در صحنه گل دو بار در آفساید بود. در این بازی هم دروازه‌بان حریف با مشت به صورت بازیکن ما زد و صورت او ترکید و داور پنالتی گرفت اما ده دقیقه روی سر داور ریختند و با داد و بیداد و هوچی‌گری کاری کردند که داور پنالتی را برگرداند. نمی‌دانیم چه بگوییم و چه کار کنیم؛ دست‌مان به هیچ جا بند نیست. به کجا اعتراض کنیم؟ با هر جا صحبت می‌کنیم هر هفته بدتر می‌شود.

منافی با انتقاد از رفتار سایر تیم‌ها در کنار زمین گفت: متاسفانه فوتبال طوری پیش می‌رود که به این نتیجه رسیدیم داور سوت را به نفع کسانی که کنار زمین داد و بیداد و هوچی‌گری می‌کنند و سر داور می‌ریزند و بی‌احترامی و فحاشی می‌کنند، می‌زند. در این چهار هفته واقعا به ما فشار آمده و امتیازات زیادی از دست داده‌ایم. ما تیم پرطرفداری هستیم که برخی هواداران با این تیم زندگی می‌کنند و آنها هم تحت فشار هستند.

مربی نساجی با صدای بلند ادامه داد: سر ما می‌برند؛ هر چقدر خواستیم حرف نزنیم نشد. الان فریاد می‌زنیم که کجا برویم؟ چرا یک تیم در سه هفته باید این میزان متضرر شود؟ مربیان ما کنار زمین به گروه داوری و ناظر احترام می‌گذارند اما تیم حریف با داد و فریاد کار را پیش برد؛ آنها فقط داور را خفه نکردند اما داور بازیکن ما را اخراج کرد که بازی بعدی را هم از دست بدهد. با محرومیت داور یا عذرخواهی چه چیزی برای ما تغییر می‌کند؟ سه بازی است که حق ما خورده می‌شود‌.

منافی با اشاره صحنه جنجالی بازی با پیکان گفت: مگر چنین چیزی می‌شود؟ داور پنالتی گرفته‌ و ده دقیقه سر او ریختند اما نه کارتی به آنها داد و نه اخراج کرد و بازیکن ما که قصد داشت جلوی دروازه‌بان حریف را بگیرد که به داور آسیب نزند، اخراج شد. نمی‌دانیم دلیل این اتفاقات چیست؟ چه کسی پاسخگو است؟ ما چطور باید حق‌مان را بگیریم؟

او درباره بیانیه حدادیان مالک نساجی بیان کرد: این تیم شخصی است و آقای حدادیان از جیب هزینه می‌کند‌ اما وقتی در سه هفته اینطور سر ما را می‌برند صدای همه بلند می‌شود. ما نگران هودارانی هستیم که با این تیم زندگی می‌کنند. ما جزو پرطرفدار‌ترین تیم های ایران هستیم. آقای مطهری در این هفته‌ها یک کلمه درباره داوری حرف نزده اما تیم های دیگر با یک سوت سر داور می‌ریزند‌. ما سعی کردیم احترام بگذاریم و جنتلمنانه رفتار کنیم اما نتیجه اش این شد. امیدوارم در هفته‌های آینده این اتفاقات تکرار نشود و شاهد داوری های خوبی باشیم که هیچ تیمی متضرر نشود.

منافی در پاسخ به اینکه آیا از عملکرد بازیکنان تیم‌ نساجی رضایت دارند یا خیر گفت: صد درصد راضی هستیم؛ شاید گاهی از موقعیت ها استفاده نکردیم اما از عملکرد بازیکنان رضایت داریم. ما با توجه به توان مالی باشگاه بازیکنان خوبی جذب کردیم و فوتبال قابل احترام و رو به جلویی بازی می‌کنیم. هفته قبل در بازی با ملوان بیشترین پاس را در بین همه تیم ها داشتیم و مالکیت توپ بالایی هم ثبت کردیم. قطعا اگر بگذارند تیم ما در هفته های آینده حرف های زیادی برای گفتن دارد.

مربی نساجی با ابراز امیدواری درباره هفته های آینده بیان کرد: همه هواداران نساجی فوتبال را درک می‌کنند و می‌بینند که ما فوتبال خوبی بازی می‌کنیم اما واقعا اشتباهات داوری به ما ضربه زده است‌. هواداران می‌دانند که ما روز به روز بهتر می‌شویم و قطعا در آینده نتایج بهتری می‌گیریم. ما به تیم‌مان اعتماد داریم و برای روزهای بهتر می‌جنگیم. متاسفانه مظلومانه سر ما را می‌برند و به خودمان و هواداران فشار می‌آورند.

منافی در پایان گفت: از بچه ها و هواداران تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم اولین برد خودمان را در قائمشهر مقابل مس کرمان کسب کنیم و به هواداران هدیه بدهیم.