نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از معلمان که چندین سال در آموزش و پرورش مشغول هستند طرح مهر آفرین و نهضتی مشکلی دارند که در حال پیگیری و موضوع رتبه بندی معلمان سرعت بخشی شود.

خبر نهایی از اجرای رتبه بندی معلمان | افزایش میلیونی حقوق این افراد با اجرای رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رتبه‌بندی معلمان یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که معلمان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند.بر اساس رتبه بندی معلمان آنها با در نظر گرفتن معیارهایی در چهار گروه طبقه بندی و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شد. رتبه‌بندی معلمان  اواخر آبان ماه سال گذشته  به تصویب رسید.  رتبه بندی معلمان برای کلیه معلمان، در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرائی آن حداکثر تا سه ماه پس از ابلاغ قانون، انجام می شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از معلمان که چندین سال در آموزش و پرورش مشغول هستند طرح مهر آفرین و نهضتی مشکلی دارند که در حال پیگیری و موضوع رتبه بندی معلمان سرعت بخشی شود.

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، در دیدار مردمی با اهالی شهرستان چهار باغ، گفت: دغدغه مجلس تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و حفظ ارزش های والای انقلاب است و پایبندی دولت به این دو اصل مهم، موجبات هم افزایی بیشتر مجلس و دولت را فراهم می‌کند.

وی در خصوص دولت انقلابی و مردمی سیزدهم گفت: آیت الله رئیسی به عنوان رییس جمهور مردمی دیپلماسی قوی دارد و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ ندارد.

وی در خصوص اقدام خوب استاندار افزود: استاندار البرز با حضور در بین مردم و انجام اقدامات سازنده، در جهت اعتمادسازی مردم نسبت به نظام گام برداشته که قابل تقدیر است. 

حدادی در تذکر مجدد به وزیر آموزش وپرورش در خصوص معلمان بیان کرد: بخش قابل توجهی از معلمان که چندین سال در آموزش و پرورش مشغول هستند طرح مهر آفرین و نهضتی مشکلی دارند که در حال پیگیری و موضوع رتبه بندی معلمان سرعت بخشی شود.

وی در پایان در خصوص اقدامات خود گزارشی ارایه نمود و با اشاره موضوعات مهم گفت : در خصوص در یافت بودجه جاده سهیلیه و جاده های روستایی و ارتقای حوزه شهری لشگرآباد و رامجین پیگری نموده و در خصوص ساخت بیمارستان شهرستان چهارباغ و دریافت حق آبه از سد طالقان مطالبی بیان کرد.

رییس وزیر آموزش و پرورش گفت: قرار است در سامانه شاد بخشی را برای دانش آموزان باز مانده از تحصیل به نام شبکه آموزشی مجازی ایران، مهیا کنیم که کاربردهای زیادی خواهد داشت. سامانه شاد یک سامانه مکمل برای آموزش های حضوری است و از آن استفاده می شود، این سامانه غنی است و باید تکمیل شود.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که "با توجه به حضوری بودن مدارس در سال آینده چرا همچنان بر نرم افزار شاد تاکید می‌شود؟ گفت: سامانه آموزشی دانش آموزان به نام شاد، یک سامانه خوبی است و در طی این دو سال تجارب خیلی خوب را هم کسب کرده است. به دنبال این هستیم که بخشی به آن اضافه کنیم تحت عنوان کلاس مجازی، اقدامات لازم در دست انجام است و امسال هم کارخوب دیگری در آن رقم خواهد خورد.

وی در ادامه گفت: قرار است در سامانه شاد بخشی را برای دانش آموزان باز مانده از تحصیل به نام شبکه آموزشی مجازی ایران، مهیا کنیم که کاربردهای زیادی خواهد داشت. سامانه شاد یک سامانه مکمل برای آموزش های حضوری است و از آن استفاده می شود، این سامانه غنی است و باید تکمیل شود.

یوسف نوری عنوان کرد: زیرساخت‌های مخابراتی سامانه شاد را دوستان در وزارت ارتباطات پوشش می دهند ، سعی می‌شود به پوشش های حداکثری برسیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌جمله که آموزش های سال آینده حضوری است تاکید کرد: سال تحصیلی آینده از اول مهرماه شروع می شود و سامانه شاد به عنوان یک سامانه مکمل مورد استفاده خواهد بود. در سامانه شاد دانش آموزان آن نقصان هایی که در دوره آموزش غیر حضوری داشتند برطرف می شود.

نوری تصریح کرد: در طول تابستان برای حدود ۲ میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل کلاس تثبیتی یادگیری گذاشتیم و ورود سال تحصیلی هم باز این آموزش ترکیبی و یادگیری و استفاده از سامانه شاد برای مکمل داریم استفاده می کنیم

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به قانون رتبه بندی تغییری در دستمزد معلمان ایجاد نشده است گفت: رتبه بندی هدفش چیز دیگری است کیفیت تعلیم و تربیت و ارتقاء سلامت معلمین از جمله اهداف رتبه بندی است و در دستمزد هم تغییراتی ایجاد خواهد شد.