خوش‌بینی و بازگشت به تمرین و کار سخت چیزی است که از گذشته در روحیه آلمانی‌ها وجود داشته و بعد از این هم چیز دیگری نخواهد بود.

سردار آزمون در مخمصه تیم نفرین‌شده!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" رودی فولر مهاجم افسانه‌ای سابق آلمان، روی جایگاه ویژه بای‌آرنا صورت خود را گرفته بود و آه می‌کشید. بازی بایر لورکوزن و فرایبورگ رو به پایان بود و بایری‌ها درحال تجربه دومین شکست خانگی مقابل تماشاگران آنهم با اختلاف یک گل بودند. درست مثل شکست قبلی؛ مسابقه‌ای که سرشار از اشتباهات دفاعی و دادن گل‌های مفت به حریفی بود که می‌توانست بازنده از زمین خارج شود.

بایر لورکوزن بعد از یک فصل درخشان با جرارد سیوانه در چهلمین بازی این مربی سوییسی شکست تلخی را پذیرا شد. باختی که ناشی از اشتباهات دفاعی و البته ناهماهنگی و فروکش کردن رویه تهاجمی بایری ها در ده دقیقه پایانی بود. همانطور که قبلا هم اتفاق افتاده بود، آنها نمی‌توانند فشار خود را روی حریف، تنظیم‌شده نگه دارند و در چهار شکست این فصل مقابل دورتموند، آگسبورگ، هوفنهام و فرایبورگ دقیقا به همین شکل در زمانی که از آنها انتظار داریم دروازه حریف را با آماج حملات مواجه کنند، ناگهان تبدیل به گروهی می‌شوند که انگار در زمین قدم می‌زنند.

در بین بازیکنان روز گذشته، عملکرد موسی دیابی ستاره فرانسوی بیشتر از همه مورد انتقاد بود چرا که او با نفوذهای سریع از سمت راستش می‌توانست در چندین نوبت پاتریک شیک و سردار آزمون را صاحب موقعیت کند اما ضربات بی دقت او نزدیکی دروازه هم نشد تا سردار که برای فرار لورکوزن از شکست وارد زمین شده بود تنها یک موقعیت نصفه و نیمه در طول مسابقه داشته باشد.

این مهاجم ایرانی که در تمام تمرینات پیش‌فصل خندان و شاداب آماده همه چالش‌های پیش رو بوده، در شروع رقابت‌‌های بوندسلیگا حالا با سطح واقعی این مسابقات مواجه شده است. او که از زنیت، تیم قدرتمند روسی به آلمان تغییر جهت داده، برخلاف گذشته در شرایطی وارد مسابقه می‌شود که تیمش در هیچ بازی‌ای حاشیه امن مسابقات زنیت را ندارد و آنها در هر مسابقه باید با تمام وجود برای برد بجنگند. سردار در هر پنج مسابقه این فصل لورکوزن در زمین حاضر بوده است. در بازی حذفی یک نیمه، مقابل دورتموند به عنوان یار جانشین، مقابل آگسبورگ و هوفنهایم از ابتدا و مقابل ماینتس و فرایبورگ هم به عنوان جانشین به میدان آمده است. لورکوزن از این پنج بازی چهار شکست در کارنامه‌اش ثبت شده و تنها یک مسابقه مقابل ماینتس را به سود خود تمام کرده است. کارنامه بسیار ضعیف برای این تیم همیشه مدعی آلمان که با هادسون اودوی، خرید قرضی‌اش از چلسی، دیروز قوی‌تر از هرزمان دیگری به نظر می‌رسید اما در شرایطی که سیوانه تمام مهره‌های تهاجمی خود را در یک ربع آخر بازی به میدان فرستاده بود، عدم سازماندهی در مرکز زمین و پاس‌های بی‌دقت بازی را به سمتی برد که دیگر در پنج دقیقه انتهای بازی هیچ‌کس انتظار نداشت که میزبان بتواند با حداقل امتیاز هم از زمین خارج شود.

لورکوزنی‌ها در بازی دیروز گل اول را به ثمر رساندند اما این فرایبورگ بود که روی اشتباه خط دفاعی و دروازه‌بان لورکوزن دو گل زد اما پاتریک شیک با یک ضربه سر تماشایی بازی را ۲-۲ کرد. در شرایطی که انتظار می‌رفت حملات لورکوزن برای گل سوم ادامه داشته باشد، آنها روی یک خطا و سپس ضربه کرنر با ضربه تمام‌کننده دوان گل بسیار بدی را از صدرنشین این هفته بوندسلیگا دریافت کردند. گلی که چنان تاثیر عمیقی روی لورکوزن برجای گذاشت که آنها در ادامه حتی یک موقعیت گلزنی هم نداشتند جز فرصتی که سردار خودی نشان داد که او هم مغلوب ایزچنگی گلر حریف شد.

با این وصف، لورکوزن با سه شکست و تنها سه امتیاز با رتبه وارد هفته ششم بوندسلیگا خواهد زد درحالی که آنها امیدوارند سروسامانی به وضعیت خود بدهند به خصوص که امسال در گروهی دشوار در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور دارند و جایی برای تکرار این اتفاقات نیست.

شاید بزرگ‌ترین مشکل آنها مصدومیت شدید فلورین وریتز، ستاره بزرگ و جوان‌شان بوده که در فصل گذشته از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و همه گزینه‌هایی که بایر برای جانشینی او به بایر‌آرنا آورده است نتوانستند جای خالی او را پر کنند.

با این حال، خوش‌بینی و بازگشت به تمرین و کار سخت چیزی است که از گذشته در روحیه آلمانی‌ها وجود داشته و بعد از این هم چیز دیگری نخواهد بود. لورکوزن بعد از یک فصل عالی زیر نظر سیوانه فعلا اعتقادش به این سرمربی را از دست نداده و کار برای رفع نواقص دنبال می‌شود.

مهم‌ترین نکته کاهش ضریب اشتباهات دفاعی و بستن حفره‌های میانه میدان و البته استفاده صحیح‌تر از سردار آزمون است که حالا با حضور هادسون اودوی ممکن است سخت‌تر وارد ترکیب اصلی شود.