محمدحسن آصفری گفت: یکی از موارد این بوده که به تجربه بدعهدی آمریکا تضمین کسب کنیم و در بند توافق این مسئله بیاید و یکی از بندهای این توافق باشد.

جزئیاتی از پاسخ ایران به آمریکا به روایت آصفری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزار مثلث‌آنلاین، به نقل از سایت فردا، محمدحسن آصفری،نماینده مجلس،در آغاز درباره جلسه غیرعلنی مجلس مبنی بر توضیح باقری کنی درباره شروط ایران گفت: «پاسخ ایران به آنها این است که مهم ترین مسئله ایران این است که سیاستی در بین باشد که مجددا ما شاهد دبه کردن آمریکا در مذاکرات نباشیم و تضمین های لازم و همچنین رفع تحریم ها در زمان مشخص رعایت شود.جمهوری اسلامی نظرات خود را به این طرح اعلام کرده بود تا اروپایی ها آمریکا را در جریان بگذارند.مهم ترین مسئله برای ما ضمانت آمریکاست و برداشتن سریع تحریم که همواره مدنظر ما بوده است».

او در ادامه درباره جزئیات تضمین‌های ایران از آمریکا و قابلیت اجرایی آن افزود: «مشخصا به دلایل امنیتی و محرمانگی نمی‌توانیم مواردی را ذکر کنیم اما مهم این بوده است که به علت تجربه بدعهدی آمریکا تضمین کسب کنیم و در بند توافق این مسئله بیاید و یکی از بندهای این توافق باشد و همچنین برداشتن همه تحریم ها بخصوص تحریم های بعد از خروج آمریکا از برجام نیز در این بین مهم است و در مذاکرات ایران همواره ذکر شده است».

آصفری در پایان درباره بررسی ایران بر روی پاسخ آمریکا گفت: «پاسخ آنها این است که در مورد این موارد حضورا صحبت شود و مستقیما با آمریکا و اروپا صحبت کنیم تا ایرادات رفع شود که منتظر زمان آن هستیم تا مذاکرات جدیدی شکل بگیرد. صحبتی هم که اینترنشنال اعلام کرده است که آمریکا شروط ایران را رد کرده است کاملا کذب است».