وینیسیوس با دریافت تابعیت اسپانیایی، تبدیل به سهمیه اروپایی رئال مادرید شد تا این باشگاه در زمستان پیش رو مشکلی برای جذب بازیکن خارج از اتحادیه اروپا نداشته باشد.

خبر خوش به رئال؛ وینیسیوس سهمیه اروپایی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، روز جمعه با دریافت تابعیت اسپانیایی، یکی از مشکلات بزرگ رئال را حل کرد. به این‌ترتیب او می‌تواند به‌عنوان سهمیه اروپایی رئال در میادین حاضر شود. موردی که به رئال اجازه خواهد داد، در انتقالات زمستانی 2023 به‌راحتی بازیکنی خارج از اتحادیه اروپا را به‌خدمت بگیرد. 

در حال حاضر طبق قوانین لالیگا، تنها سه بازیکن با ملیت غیراروپایی می‌توانند در فهرست رئال قرار بگیرند. رئال تابستان امسال شانس جذب گابریل ژسوس را به همین دلیل از دست داد.

وینیسیوس در تابستان 2018 به رئال مادرید پیوست و این پنجمین فصل حضور او در باشگاه مادریدی است. پاندمی کرونا و تعطیلی چند ماهه در ابتدای سال 2020 مانع بزرگی در راه دریافت تابعیت اسپانیایی وینیسیوس بود.

در حال حاضر ادر ملیتائو و رودیگو گوئس، دو بازیکن خارج از اتحادیه اروپا در رئال محسوب می‌شوند. این دو بازیکن نیز کار دریافت تابعیت اسپانیایی را شروع کرده اند.