از تصاویر تلویزیونی کاملا مشخص بود که تیم هوادار در بازی با پرسپولیس بیشتر صاحب توپ و میدان بود و آن‌ها بیشتر توپ را به یکدیگر پاس می‌دادند.

آمار بازی هوادار؛ بهتر از پرسپولیس با وجود باخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این موضوع در آمار بعد از بازی که توسط سایت یازده ارایه شد به اثبات رسید. تیم هوادار در 54 درصد از زمان بازی صاحب توپ و میدان بود و تعداد پاس‌های بیشتری هم به نسبت بازیکنان تیم حریف به ثبت رساندند؛ 436 پاس در برابر 348 پاس. اما تیم برنده این دیدار پرسپولیس بود که پیروزی‌اش را با نتیجه 3-1 جشن گرفت.

این اولین بار نیست تیمی که بیشتر صاحب توپ و میدان است و پاس‌های بیشتری هم می‌دهد، بازنده از میدان خارج می‌شود و آخرین بار هم نخواهد بود چراکه مهم‌تر از این دو فاکتور، ایجاد موقعیت و استفاده از موقعیت‌ها است. بر اساس آمار ارایه شده در این بازی، پرسپولیس 5 شانس گل ایجاد کرد و هوادار تنها یک موقعیت گل؛ در چنین شرایطی طبیعی است تیمی که بیشتر موقعیت ایجاد می‌کند، برنده از زمین خارج شود.

جالب اینکه در تعداد سانتر و کرنر هم هوادار تیم بهتری به نسبت پرسپولیس بوده اما در خلق موقعیت خطرناک و در نهایت استفاده از موقعیت، تیم یحیی گل محمدی نمایش بهتری داشته است و در پایان هم برنده از میدان خارج شد. یکی از فاکتورهایی که می تواند رای به برتری بدهد شوتزنی است که در تعداد شوت ها تیم پرسپولیس نمایش بهتری داشته است.

مالکیت و پاس زمانی می‌تواند برای تیم موثر باشد که منجر به ایجاد موقعیت و در نهایت استفاده از موقعیت ها شود در غیر اینصورت نمی‌تواند برای تیم امتیازی به همراه داشته باشد. تیم هوادار به سه امتیاز بازی با پرسپولیس دست پیدا نکرد اما متوجه نکته خوبی شد، این تیم می تواند در آینده امتیازات مهمی را برای تیم تهرانی به ارمغان بیاورد. البته که شیوه بازی تیم هوادار برابر پرسپولیس قابل تحسین بود. این تیم می توانست با تاکتیک دفاع ضدحمله برابر پرسپولیس به یک امتیاز بازی دست پیدا کند اما با سوت شروع داور، تهاجمی بازی کرد تا توان خود را در بازی با پرسپولیس مورد آزمایش قرار دهد و بدون شک به دستاوردهای خوبی در این زمینه دست پیدا کرده است.