در پایان هفته اخیر شاخص کل نسبت به هفته پیش نزول کرد و به سطحی رسید که در ابتدای سال قرار داشت.

وضعیت بورس در این هفته | سقوط آزاد سنگین بورس در پایان هفته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پایان هفته اخیر شاخص کل نسبت به هفته پیش نزول کرد و به سطحی رسید که در ابتدای سال قرار داشت.

 روند شاخص کل وضعیت بورس در ابتدای هفته اخیر صعودی بود. در اولین روز کاری هفته شاخص افزایش ۷ هزار و ۶۷۱ واحدی را پشت سر گذاشت. روز یکشنبه شاخص ۵ هزار و ۹۴۹ واحد تنزل کرد و روز دوشنبه هزار و ۴۹ واحد مثبت شد. اما روز سه‌شنبه بار دیگر افت کرد و ۳ هزار و ۸۷۵ واحد پائین آمد.

در روز چهارشنبه روند نزول شاخص برای سومین روز پیاپی ادامه داشت و ۷ هزار و ۹۷۵ واحد تنزل کرد. بدین ترتیب شاخص در آخرین روز کاری هفته پائین‌تر از سطح هفته قبل ایستاد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۲۶ هزار و ۵۳۸ واحد پائین‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین هزار و ۵۷۳ واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی ۰.۴ درصدی را ثبت کرد.

افت معاملات خُرد سهام

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته ۴۱ هزار و ۵۹۷ تومان بود که نسبت به رقم ۴۰ هزار و ۹۲ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۴ درصدی داشته است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۲۴۴ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۶ درصدی داشته است.

میانگین روزانه ارزش صف‌های پایانی بازار

میانگین ارزش صف‌های فروش پایانی بازار در هفته اخیر ۲۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۹ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۱۹۰ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳۲ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۰۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۴۲ میلیارد تومان بود و در روز‌ سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که ۴۵ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد تداوم روند خروج پول حقیقی بودیم. روز شنبه ۴۳۰ میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. این روند در روزهای یکشنبه و دوشنبه ادامه داشت و ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. روز یکشنبه ۱۸۲ میلیارد تومان و روز دوشنبه ۹۷ میلیارد تومان خارج شد. روز سه‌شنبه باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد و به ۷۸ میلیارد تومان رسید و روز چهارشنبه به ۱۷۸ میلیارد تومان بالغ شد.

در مجموع کل هفته ۹۶۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۹۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش ۳۷ درصدی داشته است.