بعید است کسی در ایران باشد که شانس حضور در تیم ملی به عنوان سرمربی آینده را رد کند.

نکونام در انزلی؛ تصمیم بزرگ شنبه ساعت 21
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این مسیری است که به احتمال زیاد جواد نکونام سرمربی کنونی فولاد آن را طی خواهد کرد. دستیار سابق کارلوس کی‌روش در تیم ملی که بعد از اتفاقات اردوی امارات از سرمربی پیشین و فعلی پرتغالی تیم ملی جدا شد، تنهایی ایرانی مد نظر او برای حضور در پست دستیاری است. آنطورکه مهدی تاج دیروز در مصاحبه مطبوعاتی اش اعلام کرد، انتظاری که از او وجود دارد این است که سرمربی تیم ملی ایران باشد و او اگرچه این موضوع را فعلا به تعویق انداخته اما در نهایت باید این درخواست را اجابت کند.

مشخص نیست کدام لایه از مدیریت کشور ایران این درخواست را از تاج داشته اما اشاره او به این موضوع کاملا روشن بود. اینکه او باید مسیری را طی کند که سرمربی آینده تیم ملی ایرانی باشد و چه کسی بهتر از جواد نکونام که سابقه کاپیتانی تیم ملی و حضور در پست مربیگری و البته دستیاری خود کی‌روش را هم در کارنامه دارد.

نکونام که در حال حاضر سرمربی فولاد است و خود را برای بازی با ملوان آماده می‌کند، در پی انتشار شایعات از چهارشنبه شب کوچکترین واکنشی به این موضوع نشان نداده؛ او جلسات تمرینی خود را با فولاد دنبال کرده و امروز هم از اهواز به رشت پرواز کرده تا تیمش را آماده دیدار مقابل ملوان کند.

او فردا تیمش را مقابل شاگردان مازیار زارع هم‌پستی خود در تیم ملی و رفیق صمیمی علی کریمی یکی از هم‌تیمی های نامدار به میدان خواهد فرستاد. مسابقه ای که اگر چیزهایی که تاج می‌گوید درست باشد، به منزله شام آخر نکونام در جمع فولادی‌ها خواهد بود. تیمی که نکونام قصد داشت با آن امسال در بین بزرگان، ‌بزرگی کند اما ممکن است حالا این پروژه نصفه و نیمه رها بشود.

فردا در پایان بازی ملوان تصمیم نهایی نکونام علنی خواهد شد

از ظهر دیروز که تاج بعد از صحبت‌های منصور قنبرزاده صفحه دیگری را درباره نکونام ورق زد و اعلام کرد که او سرمربی آینده تیم ملی نیز خواهد بود، از سوی مدیران فولاد هیچ واکنشی بیرون نیامده اگرچه آنها شب اعلام این خبر توسط قنبرزاده موضعی تند در این باره گرفتند و از اینکه بدون هماهنگی با آنها چنین تصمیمی گرفته شده، ابراز نارضایتی کردند.

اینکه نکونام فولاد را رها کرده و به تیم ملی برود، دو نکته مهم در دل خود دارد. یکی سرنوشت فولاد با توجه به پافشاری گرشاسبی و ماندن نکونام و سپس قولی که به او داده شده و باید دید بعد از جام جهانی چقدر و تا چه اندازه ضمانت اجرایی خواهد داشت. مساله دستمزد و دریافتی او از فولاد هم موضوع مهمی است که به هر حال باید دید فدراسیون چه قراردادی را برای نکونام در نظر می‌گیرد. با توجه به اینکه ادعا شده کارلوس کی‌روش با ماهیانه 50 هزار یورو به تهران خواهد آمد و طبعا دستمزد دستیار او باید پایین‌تر از خود او باشد.

همه این‌ها اما در مقابل عزمی که احتمالا نکونام برای حضور در تیم ملی دارد، چیز مهمی نیست. اگر نکونام بخواهد این کار را انجام بدهد، همه موانع از پیش رو برداشته خواهند شد. اما فعلا که هیچ خبری از تایید پیشنهاد فدراسیون نیست و شاید جواد نکونام در نشست خبری قبل از بازی هم حضور پیدا نکند تا در این باره توضیحی بدهد.

فعلا که در فولاد همه چیز عادی است و نکونام مثل یک مربی دائمی کار را زیر نظر دارد تا اگر هم قرار است از فولاد جدا بشود، با کسب نتایج مثبت باشد. با این حال فعلا از فدراسیون فوتبال اصرار است و از خوزستان انکار تا ببینیم در هفته هفتم لیگ برتر چه کسی سرمربی فولاد خواهد بود.

وجود جواد نکونام یا یک دستیار ایرانی مسلط به لیگ پیش از آغاز مینی کمپ تیم ملی برای اردوی اتریش بسیار اهمیت دارد و با توجه به اینکه کی‌روش شناخت پیشین خود را نسبت به فوتبال ایران تا حدی از دست داده، این دستیار در حکم کلیدی‌ترین عضو کادر تیم ملی عمل خواهد کرد.