دریافت کننده قدرتی والیبال ایران مصاحبه جالبی با ورزش سه انجام داده و مدعی شده حقش این بوده که بیشتر در لیگ ملت‌ها به کار گرفته شود.

ادعای بزرگ؛ اگر بازی می کردم تیم ملی مدال می‌گرفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لژیونر والیبال ایران در شروع لیگ ملت‌ها جزو ترکیب شروع کننده تیم ملی بود اما نتوانست در ادامه جایگاه خود را حفظ کند و امیرحسین اسفندیار گوی سبقت را از او ربود. با این حال قطعا شریفی با شروع تمرینات انگیزه بالایی برای اثبات توانایی های خود و نهایتا حضور در مسابقات جهانی خواهد داشت.

در آستانه شروع دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال ایران با مرتضی شریفی هم‌کلام شدیم که در اینجا مشروح صحبت‌های او با ورزش سه را می‌خوانید.

*اول از همه در مورد لیگ ملت ها بگو، شروع‌مان خیلی خوب نبود اما هر چه جلو رفت بهتر و بهتر شدیم.

در لیگ‌ ملتهای امسال اکثر تیم ها پوست اندازی کرده بودند و جوانگرایی کرده بودند، تیم ایران هم همینطور. برای اولین بار بعد از یک دهه بود که تیم ایران آقا سعید ، سید و امیر غفور را نداشت. برای همین در شروع لیگ کمی فرصت لازم بود تا بعضی نفرات جایگزین با تیم هماهنگ بشوند.

* اول لیگ ملت ها جزو ترکیب شروع کننده بودی اما جایگاهت را زود از دست دادی و امیرحسین اسفندیار جایت را گرفت. چرا این اتفاق افتاد؟

در بازی اول خیلی خوب بودم اما از بازی دوم جای خودم را در ترکیب از دست دادم. این برای خود من هم یک سوال است. سوالی که کادر فنی بهتر می‌تواند جواب بدهد، من آماده بودم و هستم و دلیلی بر نیمکت نشینی ندیدم. حالا شاید کادر فنی دلایلی داشته باشند. بهتر است این سوال از کادر فنی پرسیده بشود نه از من.

*تو به المپیک رفتی و انتظار می رفت با وجود این که لژیونر بودی و البته با توجه به غیبت میثم صالحی یک بازیکن کلیدی برای ما باشی، چرا طوری که انتظار می رفت نشد؟

من می‌توانستم بیشتر در ترکیب باشم. اما فرصت داده نشد. به نظر خودم اگه بازی می کردم با توجه به فرصتی که داشتیم می‌توانستیم روی سکو برویم. جواب این سوال را باید کادر فنی بدهند.

*در لیست تیم ملی هستی اما خیلی بازیکن با کیفیت دیگر هم در پست تو هستند، نگران نیستی که خط بخوری و بخ جهانی نروی؟

اینکه در پست قدرتی بازیکن‌های خوبی هستند و رقابت شدید وجود دارد، خیلی خوب است. من از این رقابت استقبال می کنم. من مغرور نیسنم اما به کیفیت فنی خودم اعتماد دارم. اگر کادر فنی صلاح دانستند می توانم کمک کنم . اگر هم نه برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. من از رقابت خسته نیستم و از رقابت نمی ترسم . ضمن اینکه امسال خیلی آماده تر از سال قبل هستم و تجربه بیشتری هم دارم.

*تمرینات قبل از مسابقات خیلی کلیدیه قطعا، به نظرت می تونی نظر آقای عطایی رو جلب کنی؟

همه بازیکن‌ها سعی می کنند در تمرینات انتخابی بهترین عملکرد را داشته باشند. من هم مثل بقیه تمام تلاشم را می کنم که نظر کادر فنی را جلب بکنم.

*انتقال تو به گالاتاسرای باعث می شود تقابلت با سعید معروف را ببینیم؛ نظرت در این باره چیست؟

البته هر بازیکنی دوست دارد با سعید معروف هم تیمی باشد اما فکر می کنم ما در دربی با هم بازی خواهیم داشت.

*حرف اخر؟

امیدوارم بهترین اتفاقات برای تیم ملی والیبال ما رقم بخورد. از مردم می‌خواهم دعای خیر و انرژی مثبت‌شان را از ما دریغ نکنند.