ادوین فن در سار، مدیر اجرایی آژاکس، از این که اریک تن هاخ اقدام به خرید آنتونی و لیساندرو مارتینز کرده است چندان خوشحال نیست.

ناراحتی آژاکس از  تن هاخ: بهترین بازیکنان ما را برد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حضور تن‌هاخ روی نیمکت منچستریونایتد باعث شد که این مربی هلندی به دنبال جذب تعدادی از بازیکنان تیم سابقش و انتقال آنها به اولدترافورد باشد. 

آژاکس با دشواری‌های بسیاری در پنجره نقل و انتقالات تابستانی روبرو شد و بازیکنانی چون رایان گراونبرخ، سباستین هالر، نیکلاس تالیافیکو و نصیر مزراوی را در کنار لیساندرو مارتینز و آنتونی از دست داد. 

این دو بازیکن با قراردادی به ارزش 135 میلیون پوند به یونایتد ملحق شدند و این در حالی است که او برای انتقال یورین تیمبر به جمع بازیکنان تیم جدیدش نیز تلاش زیادی کرد اما در نهایت موفق نشد. 

آژاکس بخش زیادی از مبالغ فروش این بازیکنان را بار دیگر در این تیم سرمایه‌گذاری کرد و فصل را با پنج پیروزی متوالی و غلبه بر گلاسکو رنجرز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آغاز کرد. 

اما به نظر می‌رسد که فن درسار همچنان از رفتاری که تن‌هاخ با این باشگاه داشته و تلاشی که پس از جدایی از این تیم برای جذب بازیکنانش به کار گرفته است چندان راضی نیست. 

او در این باره به بی تی اسپورت گفت:« من فکر می‌کنم این سرنوشتی است که آژاکس دارد. ما همیشه بازیکنان بسیار خوبی را استعدادیابی کردیم و پرورش دادیم. گاهی بازیکنان جوانی بودند که می‌خواستند قدم بعدی را بردارند و به آلمان، انگلیس یا اسپانیا بروند.»

فن در سار با اشاره به تلاش تن‌هاخ برای جذب بازیکنان درخشان این باشگاه اضافه کرد:« ما می‌دانستیم که از دست دادن تن‌هاخ به معنای از دست دادن یک سرمربی بزرگ است. او هم با خرید دو بازیکن از بهترین بازیکنان ما هیچ کمکی به بهبود شرایط نکرد.»