ستاره‌های ملی‌پوش ایرانی در آستانه جام جهانی 2022 قطر توجه رسانه‌های اروپایی را به خود جلب کرده‌اند.

پنج ستاره ایران که باید  نگران شان  باشید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ه گزارش "ورزش سه"، گرت ساوت‌گیت باید در اولین دیدار در جام جهانی 2022 قطر به همراه شاگردانش در تاری 21 نوامبر به مصاف ایران برد. 

با این که شاید تیم ملی ایران آسان‌ترین تیم حاضر در این گروه به حساب بیاید و دو تیم آمریکا و ولز شناخته‌شده‌تر باشند اما هیچکس نباید این تیم را دست‌کم بگیرد. 

آنها بازیکنان شامل نامزد دریافت جایزه پوشکش، گزینه انتقال به تاتنهام و «محمد صلاح جدید» را در ترکیب تیم‌شان دارند که ممکن است برای هر حریفی دردسرساز شوند. 

علیرضا جهانبخش – فاینورد

تنها بازیکن حاضر در تیم کارلوس کی‌روش که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس را دارد، علیرضا جهانبخش است که با 17 میلیون پوند به برایتون پیوست اما دوران ناامیدکننده‌ای را در این تیم سپری کرد.

هرچند، استعداد این بازیکن در درخشش در زمین نباید دست‌کم گرفته شود. او دومین بازیکن حاضر در این فهرست است که موفق شده است یک ضربه برگردان تماشایی به چلسی بزند. 

شاید بهترین توصیه‌ای که می‌توانیم به بن چیلول، لوک شاو یا هر بازیکنی که قرار است در پست دفاع چپ در ترکیب انگلیس به میدان برود داشته باشیم این است که: انتظار دیدن یک بازی غیرمنتظره از جهانبخش را داشته باشید. 

این بازیکن 29 ساله در حال حاضر در فاینورد حضور دارد و در لیگ هلند توپ می‌زند که پیش از این در سال 2018 و در دوران درخشانی که با آ.زد آلکمار در این لیگ داشت توانست کفش طلای آن را به دست آورد. 

سردار آزمون – بایر لورکوزن

آزمون در تابستان 2020 در یک قدمی پیوستن به تاتنهام قرار داشت اما مدیران زنیت سن پترزبورگ حاضر نشدند با فروش این مهاجم در روزهای پایانی پنجره نقل و انتقالات موافقت کنند. 

او پیش از آن تاکید کرده بود که پیشنهادهایی از لیون، رم، بایر لورکوزن و تاتنهام دارد.

این بازیکن در حال حاضر برای اولین بار تجربه حضور در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی را دارد اما هنوز نتوانسته است استعدادش را در تاتنهام به نمایش بگذارد. او ژانویه سال جاری میلادی به لورکوزن پیوست که شرایط خوبی ندارد. 

با این حال نباید فراموش کنیم که حرکات سریع و توانایی او در نبردهای هوایی ممکن است مشکلاتی را برای خط دفاعی انگلیس در قطر ایجاد کند. خصوصا وقتی این موضوع را در نظر بگیرید که آزمون که زمانی لقب «مسی ایرانی» را در اختیار داشت موفق شده است در 63 بازی ملی 40 گل به ثمر برساند.

مهدی طارمی – پورتو

شاید ترسناک‎ترین عضو تیم ملی ایران، مهدی طارمی باشد. فقط کافی است که به گلی که او در لیگ قهرمانان برابر چلسی زد نگاه کنید تا متوجه شوید که او می‌تواند تا چه حد خطرناک باشد که از یک موقعیت نصفه و نیمه چنین گل خاصی را به ثمر برساند. این یکی از نزدیک به 30 گلی بود که طارمی در آن فصل به ثمر رساند. 

او در طول سه فصل حضورش در پورتو بیش از 20 گل در هر فصل به ثمر رسانده تا بازیکنی کلیدی برای این تیم باشد. 

اللهیار صیادمنش – هال سیتی

آکون ایلیکالی، مالک جدید هال سیتی، هراسی از مطرح کردن ادعاهای قابل توجه ندارد. برای مثال او پیش از این مدعی شده بود که خرید جدید دو میلیون پوندی این تیم، صلاح جدید است. 

او درباره این بازیکن 21 ساله گفت:« اللهیار مانند یک تکه جواهر در زمین است. او بسیار با استعداد است و مسیر پیشرفت را طی می‌کند. من فکر می‌کنم او می‌تواند محمد صلاح جدید باشد. من نمی‌گویم او در حال حاضر چنین جایگاهی دارد اما می‌تواند در آینده داشته باشد. وقتی شما زمین بازی را نگاه می‌کنید، بازیکنی را می‌بینید که سریع‌تر از بقیه می‌دود. مانند بازی پلی استیشن که یک بازیکن از همه بهتر و سریع‌تر است، آن بازیکن برای من اللهیار است.»

هرچند با توجه به مصدومیت این بازیکن، شانس حضور او در جام جهانی بسیار کم است.

کریم انصاری‌فرد – اومونیا

این مهاجم ایرانی در آستانه رسیدن به رکورد 100 بازی ملی برای کشورش قرار دارد. اما انصاری‌فرد حتی در سن 32 سالگی هم می‌تواند کمک زیادی به این تیم بکند. او یکی از بازیکنان گلزن آ.ا.ک آتن بود و پس از فصل سختی که در سال 2018 در ناتینگهام فارست داشت، آماده است تا خودش را در دیدار برابر انگلیس ثابت کند. 

این انصاری‌فرد بود که گل معروف ایران برابر پرتغال در مرحله گروهی جام جهانی 2018 را از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند تا نشان دهد که قدرت مدیریت این تیم در لحظات پر فشار را دارد.