رضا گرایی قهرمان المپیک با یک نمایش تماشایی پشت حریف کره‌ای را به تشک دوخت و راهی نیمه نهائی مسابقات جهانی کشتی فرنگی شد.

سریع و خشن در صربستان؛ محمدرضا گرایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رضا گرایی که پیش از این درخشش او را در رقابت‌های المپیک توکیو و مسابقات جهانی 2021 دیده بودیم با نمایشی تهاجمی و بی‌نقص آنچنان حریف کره‌ای خود را ضربه فنی کرد که تا مدتی چراغ‌های سالن دور سر این حریف می‌چرخید!

این کشتی با تلاش حریف و گارد بسته اش و تحرک مدام او آغاز شد اما به محض جا افتادن کشتی، گرایی توانست داوران را وادار کند که یک اخطار به حریفش بدهند. بعد از نشستن کشتی گیر کره ای در خاک، گرایی، او را به پل برد و سپس با در اختیار گرفتن کنده حریف با یک حرکت استثنایی از بالا شانه‌های حریف را به تشک دوخت و او را ضربه فنی کرد.

این یک برد بی حرف و حدیث و بی گفت‌وگو از کشتی‌گیر خونسرد شیرازی‌الاصل ماست که امید اول طلای ما در این رقابت‌ها به شمار می‌آید. البته با انجام این فن دقایقی کشتی متوقف شد و داوران به بررسی احتمال خطا بودن حرکت گرایی پرداختند که بعد از نزدیک به پنج دقیقه بررسی در نهایت گرایی به عنوان برنده این مسابقه شناخته شد و با در آغوش گرفتن حریف کره‌ای به سالن گرم رفت تا خود را برای مسابقه نیمه نهایی آماده کند. در واقع داوران به دلیل مصدومیت کشتی گیر کره ای، ضربه فنی را تایید نکردند، اما 5 امتیاز به گرایی دادند و یک امتیاز به حریف کره ای. با این حال فرنگی کار کره ای به دلیل مصدومیت و شاید هم ترس از ادامه مبارزه انصراف داد و دست گرایی به عنوان برنده بالا رفت. 

گرایی مثل همیشه آرام، خونسرد و مصمم روی تشک حاضر شده و قصد دارد از مدال طلای خود به بهترین شکل دفاع کند؛ کاری که تا به این لحظه قدرتمندانه آن را انجام داده است.

البته که می توان این برد محمدرضا گرایی را به نوعی انتقام گرفتن او از کره ای ها هم عنوان کرد. دیروز محمدعلی گرایی برادر محمدرضا با شکست برابر حریف کره ای از مسابقات حذف شده بود و حالا این برادر کوچکتر خانواده گرایی بود که انتقام سختی از کره ای ها گرفت. 

جونی ختسوریانی گرجستانی با نتیجه ۷ بر صفر از سد پرویز نصیب اف اوکراینی و نایب قهرمان المپیک توکیو عبور کرد تا در مرحله نیمه نهایی به مصاف محمدرضا گرایی برود. این دیدار تا ساعاتی دیگر در شهر بلگراد برگزار خواهد شد.