در دومین روز مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، چهار فرنگی کار باتجربه از جمله قهرمان المپیک توکیو به مصاف رقبا می روند.

لحظه به لحظه با کشتی فرنگی قهرمانی جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز آغاز خواهد شد که ملی پوشان کشورمان در روز اول این مسابقات عملکرد جالبی نداشتند و تنها ناصر علیزاده بود که توانست به جدول شانس مجدد وزن 87 کیلوگرم راه پیدا کند. در مسابقات امروز، رقابت های مقدماتی اوزان 63، 67، 82 و 97 کیلوگرم و همچنین رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم برگزار خواهد شد.

علاوه بر ناصر علیزاده که برای رسیدن به مدال برنز وزن 87 کیلوگرم تلاش خواهد کرد، چهار نماینده دیگر ایران یعنی علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، پژمان پشتام و محمدهادی ساروی به میدان خواهند رفت که برخلاف دیروز، هر 4 نفر سابقه ایستادن بر سکوی دنیا را در کارنامه دارند. گرایی و ساروی تنها طلایی های ایران در اسلو هستند که امسال نیز به عضویت تیم ملی در آمده اند و پشتام نیز سال گذشته به مدال برنز جهان دست پیدا کرد. نجاتی هم که خود در سال 2019 عنوان سوم جهان را کسب کرد، جایگزین میثم دلخانی مصدوم شده است که سال گذشته در اسلو به مقام قهرمانی وزن 63 کیلوگرم رسید. 

در ادامه این مطلب، اتفاقات مهم روز دوم را به صورت لحظه به لحظه برای شما مخابره خواهیم کرد:

 پوشش زنده خبری

20 شهریور 1401 ساعت 13:28

63کیلوگرم:

* عبدالمحمد پاپی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آلمان، با نتیجه ۸ بر صفر از سد خوزه رودریگز از مکزیک عبور کرد تا در مرحله بعدی در مقابل علیرضا نجاتی قرار بگیرد.

20 شهریور 1401 ساعت 13:24

87کیلوگرم:

* ناصر علیزاده بعد از رسیدن به دیدار رده بندی: خدا را شکر این کشتی را بردم. امیدوارم در دیدار رده بندی مقابل حریف ترک خوب کشتی بگیرم و برنده شوم. او را آنالیز کردم. سرپا چیز خاصی ندارد و گاهی اوقات کنده می کشد که می توانم کنترلش کنم.

20 شهریور 1401 ساعت 13:18

* علی اشکانی، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی: محاسبات درستی که انجام داد؛ به ویژه برای سه دقیقه دوم، به کمکش آمد. اگر در وقت دوم اخطار می کرد، معادلات به هم می خورد، اما او خیلی خوب کشتی گرفت.

20 شهریور 1401 ساعت 13:17

63کیلوگرم:

* نجاتی با برد آغاز کرد. در دور اول وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا نجاتی در مقابل نفر سوم اروپا از ترکیه یعنی احمد اویار قرار گرفت که پس از اخطار کم کاری داوران توانست حریف را به بیرون پرتاب کند و یک امتیاز دیگر نیز بگیرد تا وقت اول را با برتری ۲ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم باز هم به حریف ترک اخطار داده شد و نجاتی یک بارانداز اجرا کرد تا نماینده کشورمان با نتیجه ۵ بر صفر در این مسابقه پیروز شود.

20 شهریور 1401 ساعت 13:09

87کیلوگرم:

* علیزاده به دیدار رده بندی رسید. ناصر علیزاده در مرحله شانس مجدد وزن ۸۷ کیلوگرم به مصاف بارتلمی تشوشا از کنگو رفت که پس از اخطار کم کاری داوران، توانست حریف را ۴ بار متوالی بارانداز کند تا با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسیده و امشب در دیدار رده بندی در مقابل علی چنگیز از ترکیه قرار بگیرد.

20 شهریور 1401 ساعت 12:28

97کیلوگرم:

* محمدهادی ساروی بعد از استراحت در دور اول رقابت ها، با برنده مسابقه بین لیو ین از چین و فلیکس بالدوف از نروژ دیدار می کند که کشتی گیر نروژی در سال 2017 قهرمان اروپا شده است.

20 شهریور 1401 ساعت 12:27

82 کیلوگرم:

* پژمان پشتام پس از یک دور استراحت، در مقابل برنده دیدار فیلیپ ساسیچ کروات و کاراپت چالیان ارمنستانی قرار خواهد گرفت که سال گذشته در المپیک توکیو به عنوان پنجم دست پیدا کرد و مدال نقره بازی های اروپایی را نیز در کارنامه خود دارد.

20 شهریور 1401 ساعت 12:26

67 کیلوگرم: 

* محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، به مصاف برنده کشتی بین کریستین وانتسا از مجارستان و امانتور اسماعیلوف از قرقیزستان خواهد رفت که کشتی گیر قرقیزستانی قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

20 شهریور 1401 ساعت 12:25

63کیلوگرم:

* علیرضا نجاتی ابتدا در مقابل احمد اویار از ترکیه و سید پنجم این وزن به میدان می رود که امسال به مدال برنز قهرمانی اروپا رسیده است. او در صورت پیروزی در این مسابقه، در دور بعدی به مصاف برنده مسابقه بین خوزه رودریگز از مکزیک و عبدالمحمد پاپی، کشتی گیر ایرانی الاصل تیم آلمان، خواهد رفت.

20 شهریور 1401 ساعت 12:24

87 کیلوگرم:

* ناصر علیزاده که روز گذشته مغلوب تورپال بیسلطانوف دانمارکی شد و به جدول شانس مجدد راه پیدا کرد، امروز ابتدا در مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو قرار می گیرد و در صورت پیروزی، راهی دیدار رده بندی و مسابقه با علی چنگیز ترکیه ای خواهد شد.