در مصاف با آلومینیوم اراک نیز بار دیگر تغییرات ترکیب سپاهان با صلاحدید کادر فنی تیم ادامه پیدا کرد.

سپاهانِ مورایس درگیر مشکلات سپاهانِ محرم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کلید موفقیت محرم نویدکیا در لیگ بیستم که از هفته سیزدهم و پس از شکست مقابل شاگردان مهدی رحمتی در نقش جهان اتفاق افتاد، رسیدن به ترکیبی ثابت بود و وقتی این مربی جوان و خوش‌فکر به دلایل مختلف( محرومیت، مصدومیت و پیدا کردن آرایش دلخواه تیم) نتوانست ترکیب ثابتی برای تیمش در لیگ بیست و یکم پیدا کند، تیمش با فراز و نشیب مواجه شد و سرانجام هم فصل را با رتبه سومی تمام کرد که دور از انتظار هم نویدکیا و هم هواداران سپاهان بود.

حالا و در شرایطی که طلایی‌پوشان اصفهانی شروع بسیار خوبی در رقابت‌های لیگ برتر داشتند، در شش هفته گذشته مورایس و دستیارانش با بحرانی مواجه شده‌اند که هنوز موفق به حل آن نشده‌اند.

مورایس در بازی اول مقابل استقلال با انتخاب یک ترکیب هوشمندانه توانست مقابل شاگردان ساپینتو به  برتری برسد ولی از بازی دوم تغییرات تمام نشدنی این مربی پرتغالی آغاز شده است.

*سه تغییر در مصاف با نساجی 

بیرون رفتن محمد کریمی به دلیل مصدومیت و استفاده از نیلسون جونیور و محمدرضا حسینی به جای محمد دانشگر و فرشاد احمدزاده در ترکیب اصلی از جمله تغییرات کادر فنی سپاهان در بازی دوم بودند که البته به کسب سه امتیاز منجر شد.

*تغییرات غیرمنتظره در سیرجان 

در سیرجان مورایس تیمش را با ترکیب زیر راهی  میدان کرد: 

پیام نیازمند- رناتو داسیلویرا، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، الویس کامسوبا، محمدرضا حسینی و شهریار مغانلو.

در این مسابقه اگر از حضور پیام نیازمند به جای رشید مظاهری گذر کنیم، بازگشت محمد دانشگر به ترکیب اصلی یکی از نکات بود ولی تغییر غیر منتظره استفاده از میلاد زکی‌پور به جای امید نورافکن در پست دفاع چپ بود؛ تغییری که با دبل این بازیکن در گلزنی به بازی های بعدی هم کشیده شد. درنهایت سومین تغییر هم حضور الویس کامسوبا به جای علی‌نژاد بود که در دو بازی گذشته عملکرد بسیار خوبی ارائه کرده بود.

*دو تغییر دیگر در مصاف با فولاد خوزستان

در مصاف با شاگردان نکونام حضور زکی‌پور در پست دفاع چپ به جای نورافکن ادامه داشت ولی به جای محمد دانشگر بار دیگر نیلسون جونیور بود که به ترکیب اصلی رسیده بود و در پست وینگر راست هم فرشاد احمدزاده جایگزین محمدرضا حسینی شده تا تغییرات مداوم در ترکیب سپاهان در روزی که این تیم تنها شکست فصل را تا این لحظه تجربه کرده ادامه داشته باشد.

این هم تصویری از عکس تیمی سپاهان مقابل ذوب‌آهن در لیگ بیست و یکم. محرم نویدکیا نیز مانند مورایس در انتخاب نفرات به خصوص در فاز تهاجمی و میانی با مشکل مواجه بود و تا پایان فصل هم برخلاف فصل اول مربیگری‌اش نتوانست به ترکیب ثابتی برسد.

*دربی اصفهان و باز هم تغییر

در این مسابقه مهم‌ترین تغییر بازگشت امید نورافکن به پست دفاع چپ به عنوان جایگزین زکی‌پور بود و محمد علی‌نژاد هم به جای کامسوبا پس از دو حضور فیکس به ترکیب اصلی بازگشت.

*هفته ششم با تغییرات اجباری و اختیاری 

سپاهان در شرایطی به مصاف آلومینیوم اراک رسیده بود که فرناندز را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و فرشاد احمدزاده بود که به جای این بازیکن در مثلث  میانی زمین قرار گرفت. تغییر مهم دیگر هم استفاده دوباره از زکی‌پور به جای نورافکن در پست دفاع چپ بود.

*تغییراتی که به نتیجه نمی‌رسند

در واقع سپاهان با مورایس در تمام 6 بازی گذشته با ترکیبی متفاوت راهی میدان شده که البته به استثنای دو بازی ابتدایی که برای  این تیم با دو پیروزی همراه شد، در 4 بازی گذشته به سه تساوی و یک شکست منتهی شده است تا صدرنشین دو هفته ابتدایی مسابقات حالا با 9 امتیاز در رتبه چهارم قرار داشته باشد.

طی هفته‌های اخیر مورایس و دستیارانش تنها روی چند بازیکن که پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، رامین رضائیان، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و شهریار مغانلو هستند برای حضور در ترکیب اصلی اتفاق نظر داشته‌اند و نتوانسته‌اند درباره 5  بازیکن دیگر برای حضور در ترکیب اصلی به جمع بندی برسند؛ اتفاقی که فصل گذشته انتخاب دروازه‌بان، سه بازیکن خط میانی و وینگرها محرم نویدکیا و کادرش را به زحمت انداخت و آنها سرانجام هم به جمع بندی درستی نرسیدند.

حالا باید دید پس از تعطیلات لیگ برتر سپاهان با مورایس چگونه رقابت‌ها را از سر خواهد گرفت و باید دید آیا باز هم شاهد این تغییرات پیاپی خواهیم بود یا کادر پرتغالی سپاهان تصمیمات متفاوتی را نسبت به 6 بازی ابتدایی فصل اتخاذ خواهند کرد.

طی هفته‌های اخیر مورایس و دستیارانش تنها روی چند بازیکن که پیام نیازمند، رناتو داسیلویرا، رامین رضائیان، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و شهریار مغانلو هستند برای حضور در ترکیب اصلی اتفاق نظر داشته‌اند و نتوانسته‌اند درباره 5  بازیکن دیگر برای حضور در ترکیب اصلی به جمع بندی برسند.