ستاره های کشتی آزاد ایران از فردا در بلگراد برای کسب عنوان قهرمانی جهان به مصاف رقبا می روند.

 شوک در گام اول؛ قرعه نحس هم جلودار این تیم نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان از صبح فردا، بیست و چهارم شهریور ماه، در بلگراد صربستان آغاز خواهد شد و در همین راستا، قرعه کشی اوزان دهگانه این مسابقات ساعاتی پیش برگزار شد و آزاد کاران کشورمان با حریفان خود آشنا شدند. تیم ایران که سال گذشته در اسلو نروژ با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز، 162 امتیاز به دست آورد و پشت سر تیم های روسیه و آمریکا بر سکوی سوم جهان ایستاد، امسال و در غیاب روس ها امیدوار است تا بتواند برای ششمین بار و 9 سال پس از سال 2013 و قهرمانی پنجم در بوداپست مجارستان، قهرمان جهان شود. از میان 10 آزادکار حاضر در اسلو، 8 نفر در بلگراد نیز حضور خواهند داشت که البته دو نفر از آنها یعنی رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی به یک وزن بالاتر آمده اند و رضا اطری و محمدحسین محمدیان هم که در جهانی اسلو به میدان نرفتند، در المپیک توکیو در ترکیب تیم ملی قرار داشتند. 

*سرلک؛ قرعه دشوار برای رسیدن دوباره به فینال 

علیرضا سرلک که سال گذشته به مدال نقره جهان رسید، سید چهارم جدول 31 نفره وزن 57 کیلوگرم را در اختیار دارد و ابتدا به مصاف زو ونهائو از چین و نفر سوم سال 2018 امیدهای جهان خواهد رفت و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر، در مقابل برنده دیدار بین کیم سونگ گوون از کره جنوبی و علی عباس رضا زاده آذربایجانی قرار می گیرد که سال گذشته قهرمان امیدهای جهان شد و امسال در قهرمانی اروپا به مدال نقره دست پیدا کرد. ولادیمیر اگوروف از مقدونیه که پنج ماه پیش قهرمان اروپا شد و همچنین مدافع عنوان قهرمانی یعنی توماس گیلمان آمریکایی نیز در قرعه سرلک حضور دارند.

*اطری؛ مسیری مناسب برای رسیدن به اولین مدال جهانی 

رضا اطری در پایین جدول وزن 61 کیلوگرم قرار گرفته که 24 نفر در آن حضور دارند. او در نخستین گام در مقابل بشیر علی لی از مقدونیه به میدان خواهد رفت و پس از آن هم به مصاف اسلام بازرگانوف آذربایجانی خواهد رفت. حریف احتمالی اطری در مرحله یک چهارم نهایی، گئورگی وانگلوف بلغارستانی است که مانند او در المپیک توکیو به مقام پنجم رسید. تیموراز وانیشویلی گرجستانی و الغ بک ژولدوشبکوف قرقیزستانی، دیگر مدعیان حاضر در این سمت جدول هستند.

*عموزاد؛ همه مدعیان در بالای جدول

رحمان عموزاد در نیمه بالایی جدول 27 نفره وزن 65 کیلوگرم حضور دارد و در دور اول در مقابل یون جون سیک از کره جنوبی قرار خواهد گرفت و در صورت برتری در این مسابقه، به مصاف اسماعیل موساکایف، کشتی گیر روسی الاصل تیم مجارستان، خواهد رفت که برنز 2019 جهان، پنجمی المپیک توکیو و طلای امسال اروپا را در کارنامه دارد. دیگر کشتی گیران عنوان دار حاضر در این سمت از جدول، حاجی علیف آذربایجانی، بکا لومتادزه گرجستانی و عباس رحمانوف ازبکستانی هستند.

*یزدانی؛ نحس ترین قرعه ممکن

در وزن 70 کیلوگرم که 28 نفر در آن حضور دارند، امیرمحمد یزدانی سید پنجم را در اختیار دارد و در دور نخستین با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شده و عملاً باید او را نخستین حذف شده ایران در این دوره از مسابقات دانست. اتفاقی که ممکن است حتی با سر وزن نرسیدن او در وزن کشی فردا صورت بگیرد. البته محسن کاوه، مدیر تیم های ملی، اعلام کرد که ممکن است او به دلیل مصدومیت در این مسابقه حضور پیدا نکند.

*امامی؛ قرعه آسان تا نیمه نهایی

سید پنجم شلوغ ترین وزن مسابقات یعنی وزن 74 کیلوگرم که 34 نفر در آن حضور دارند، یونس امامی است که در نخستین دیدار خود مقابل انریکه پرز از گواتمالا قرار خواهد گرفت و در صورت پیروزی در این دیدار، با برنده مسابقه بین آیمار آندروس از استونی و منگ هجیگان از چین رقابت خواهد کرد. حریف احتمالی امامی در یک چهارم نهایی، توران بایراموف آذربایجانی و قهرمان امیدهای جهان خواهد بود. کایل دیک آمریکایی که سال گذشته در همین وزن قهرمان شد نیز دیگر کشتی گیر حاضر در نیمه بالایی جدول است.

*نخودی؛ با سرعت به سمت نبرد دوباره با جردن باروز

نایب قهرمان سال گذشته جهان یعنی محمد نخودی در سید دوم وزن 32 نفری  79 کیلوگرم قرار دارد و ابتدا به مصاف یعقوب شیخ جمالوف، کشتی گیر روسی الاصل تیم رومانی، خواهد رفت و در دور بعد نیز با برنده کشتی میان دولگون آلتانزول از مغولستان و اندی موکندی از کنگو دیدار خواهد کرد. بکزاد عبدالرحمانوف ازبکستانی که برنز المپیک توکیو را در کارنامه دارد و همچنین جورجیوس کوگیومت سیدیس یونانی که امسال قهرمان اروپا شد نیز در همین سمت از جدول حضور دارند.

*یزدانی؛ قرعه دشواری که برای او راحت است

در وزن 86 کیلوگرم که 30 نفر در آن حضور دارند، حسن یزدانی سید نخست را در اختیار دارد و پس از استراحت در دور اول، در نخستین دیدار خود به مصاف برنده دیدار بین ایوان ایچیزلی از مولداوی و بات اردن بیامباسورن از مغولستان و نفر سوم سال 2018 جوانان جهان خواهد رفت. مدافع عنوان قهرمانی، احتمالاً در مرحله یک چهارم پایانی نیز در مقابل فاتح اردین از ترکیه و نایب قهرمان سال 2018 جهان قرار خواهد گرفت. ابوبکر آباکاروف آذربایجانی و بوریس ماکوئف از اسلواکی که سابقه کسب مدال جهانی را در کارنامه دارند، دو مدعی دیگر حاضر در این سمت جدول هستند.

*قاسمپور؛ مستقیم به سمت فینال

در وزن خلوت و 23 نفری 92 کیلوگرم، کامران قاسمپور که سال گذشته به عنوان قهرمانی رسید، در دور نخست استراحت خواهد کرد و پس از آن با عدلان ویسخانوف از فرانسه کشتی خواهد گرفت که یک ماه پیش در صوفیه به مدال برنز جوانان جهان رسید و با نتیجه 10 بر صفر مغلوب امیرحسین فیروزپور شد. حریف احتمالی قاسمپور در یک چهارم نهایی نیز احمد باتائف بلغارستانی و نایب قهرمان امسال اروپا است. میریانی مایسورادزه از گرجستان و عادیلت داولومبایف از قزاقستان، دیگر کشتی گیران حاضر در این نیمه از جدول هستند.

*محمدیان؛ مسیری هموار تا نیمه نهایی

در وزن 97 کیلوگرم که 23 نفر در آن حضور دارند، سید پنجم نصیب محمد حسین محمدیان شده است تا پس از یک دور استراحت، در مقابل برنده دیدار ویکی از هند و ساموئل شرر از سوئیس قرار بگیرد که کشتی گیر سوئیسی سال گذشته به مدال نقره اروپا دست پیدا کرده است. مهمترین کشتی گیر حاضر در این سمت از جدول، کایل اسنایدر آمریکایی و قهرمان جهان و المپیک است که احتمالاً در دیدار نیمه نهایی رو در روی محمدیان قرار خواهد گرفت.

*زارع؛ نبرد تکراری با طاها آکگول

قهرمان سال گذشته فوق سنگین جهان یعنی امیرحسین زارع، سید سوم وزن 24 نفری 125 کیلوگرم را در اختیار دارد که پس از استراحت در دور نخست با برنده دیدار جی وی دنگ از چین، نایب قهرمان جهان و نفر پنجم المپیک، و آیدین احمداف از آذربایجان دیدار خواهد کرد. حریف زارع در مرحله یک چهارم پایانی نیز یک نفر از بین اولکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و گنادیج کودینوویچ از آلمان خواهد بود. مهمترین چهره حاضر در نیمه پایین جدول طاها آکگول ترکیه ای و قهرمان جهان و المپیک است که سال گذشته در مرحله نیمه نهایی مغلوب امیرحسین زارع شد.