سرمربی تیم فوتبال پورتو گفتگو با یک شبکه ورزشی پرتغال را به دلیل سئوال جنجالی از مهاجم ایرانی تیمش تحریم کرد.

قطع مصاحبه توسط طارمی؛ کونسیسائو قهر کرد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شب شاگردان کونسیسائو در حالی در چارچوب هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر پرتغال به مصاف استوریل رفتند که مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب این تیم حضور داشت  و توانست سرانجام در دقیقه 100 تک گل تیمش را که منجر به تساوی یک بر یک در مسابقه  شد را از روی نقطه پنالتی ثبت کند.

اما پس از این  مسابقه طارمی در مصاحبه‌‍‌ای شرکت کرد که بار دیگر طی آن متهم به  شبیه‌سازی شد و اتفاقات دیدار برابر اتلتیکومادرید برای او یادآوری شد؛ موضوعی که اینبار با ناراحتی ستاره ایرانی پورتو مواجه شد. خبرنگار از بازیکن ایرانی پورتو پرسید که شایعاتی درباره شبیه‎سازی او وجود دارد ولی طارمی که ناراحت هم شده بود  با توضیح صحنه‌ برخورد او به بازیکن حریف به این سوال پاسخ داد و سپس به پرسش بعدی که در مورد سرمربی تیم بود پاسخ  نداد و رفت.

صحبت‌های طارمی را در ادامه می‌خوانید:

*هفته سختی بود، باید شرایط را بهتر کنیم

بازی سختی بود. ما این را می‌دانستیم. ما  در نیمه اول خوب بازی نکردیم ولی در نیمه دوم به مراتب بهتر بودیم. ما شانس‌های زیادی داشتیم و توپ هم در  اختیار ما بود. هفته سختی بود ولی ما باید ادامه بدهیم و شرایط را بهبود ببخشیم.

در مسابقه دیشب خطای هند بازیکن استوریل در دقیقه ۴+۹۰ اعلام شد. این خطا پس از بررسی توسط VAR تایید شد تا مهدی طارمی پشت این توپ بایستد و در دقیقه ۹+۹۰ گل تساوی پورتو را به ثمر برساند.

*نتایج بد تیم؟

این فوتبال است و گاهی اتفاق می‌افتد. ما باید تمرکز و اعتماد به نفس خودمان را برای آینه حفظ کنیم.

*شبیه سازی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید( سئوال خبرنگار این بود:«شایعاتی به گوش می‌رسد! من چیزی نمی‌دانم، تو در این باره به ما بگو.»)

آیا آن حرکت را شما دیدید؟ پای چپ من زیر پای ویتسل ( هافبک تیم اتلتیکو مادرید) بود. این یک برخورد بود نه شبیه‌سازی. من نمی‌توانم تنها با پای راستم بدوم. درست است؟ این البته چیزی نیست و ما باید فقط  درباره همین مسابقه صحبت کنیم.

با این جمله طارمی اقدام به ترک مصاحبه اسپورت تی وی کرد. پس از این گفت‌وگو درحالیکه خبرنگاران منتظر حضور سرخیو کونسیسائو در نشست خبری بودند، از او خبری نشد اما دقایقی بعد مدیر رسانه‌ای پورتو در توییتی پرده از عصبانیت و قهر سرمربی تیم برداشت. او نوشت: مدیر پورتو نوشت: "رفتار خبرنگار اسپورت تی وی در هنگام مصاخبه از طارمی شرم آور بود. این افراد شجاع هرگز در زندگی خود از لیسبونی‌ها (بازیکنان اسپورتینگ و بنفیکا) سوال سخت  نمی پرسند. سرجیو کونسیسائو در اعتراض به این موضوع نشست را تحریم کرد."

شهردار پورتو: گزارشگر ابله!

این اتفاق همچنین حمایت و واکنش «روی موری را» شهردار شهر پورتو و نایب رئیس این باشگاه را در پی داشت. موریرا در فیس بوک خود نوشت: «یک تحریک وحشتناک در مصاحبه فلش توسط گزارشگر شبکه اسپورت تی وی. او تصمیم گرفت از طارمی به جای صحبت در مورد بازی و گلزنی در این مسابقه، در مورد اخراج در مادرید سئوال کند. این شرم آور و نفرت انگیز است.»

موریرا همچنین طارمی را یک «جنتلمن» توصیف کرد که با اقدام خود باعث شد خبرنگار پرتغالی مثل یک ابله به کارش پایان بدهد!

واکنش طارمی به شنیدن کلمه شبیه‌سازی (سیمولیشن) از زبان گزارشگر اسپورت تی وی