لیگ برتر فوتبال زنان با مشکلات جدی مالی روبرو است و همین موضوع خطر انحلال تیم‌های باتجربه را نیز بالا برده است.

از سرخ آبی ها خبری نشد، سایر تیم‌ها هم می‌روند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در سالی که عموم مردم منتظر تیم‌داری استقلال و پرسپولیس در فوتبال زنان بودند، ذوب‌آهن، کیان نیشابور و چند تیم لیگ‌برتری زنان به دلیل عدم استقبال اسپانسرها و همچنین عدم حمایت مسئولین، در فکر انحلال تیم‌های خود هستند!

این درحالی است که فردا از ساعت ۱۱ قرعه‌کشی پانزدهمین دوره از لیگ برتر زنان با حضور نماینده ۱۲ تیم لیگ‌برتری انجام خواهد شد و به مانند هر سال موضوع انصراف و انحلال تیم‌ها در صدر اخبار فوتبال زنان قرار دارد.

با پایان فصل، ذوب‌آهن اصفهان اولین باشگاهی بود که در رسانه‌ها اعلام کرد قصدی برای ادامه فعالیت حرفه‌ای در فوتبال زنان ندارد و به دلیل مشکلات مالی قصد انحلال تیم زنان باشگاه خود را دارد و این اتفاق با اعتراضات گسترده‌ای نیز همراه بود.

پس از ذوب‌آهن، در پی اعتراض‌های دسته جمعی بازیکنان کیان نیشابور به عدم دریافت قراردادهای فصل قبل خود، که سقف آن به ۶۰ میلیون تومان می‌رسید، مدیرعامل این تیم خبر از واگذاری احتمالی امتیاز این تیم را اعلام کرد.

شنیده‌ها حاکی از این است که مسئولین چند تیم دیگر ازجمله نماینده البرز نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و با وجود این مشکلات که مانع تحقق اهداف این باشگاه‌ها می‌شود، احتمال واگذاری امتیاز آنها وجود دارد.

گلاره ناظمی مسئول برگزاری لیگ برتر زنان در این خصوص به خبرنگار ورزش سه گفت: تا این لحظه به جز ذوب‌آهن، سایر باشگاه‌ها برای حضور در فصل آتی رقابت‌ها اعلام کردند، ذوب آهن تنها باشگاهی است که نه نامه انصراف خود را به ما تحویل داد است و نه برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده است.

گفتنی است که مدیران عامل تیم‌های فوتبال زنان، عدم استقبال اسپانسرها را بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر فوتبال زنان می‌دانند که همین موضوع نیز از دلایل متعددی مانند عدم پوشش رسانه‌ای برخوردار است.