قهرمان اسبق لیگ برتر ایران که در این فصل در تلاش برای بازگشت دوباره به سطح اول فوتبال ایران است، مدعی است طی هفته‌های اخیر از سمت اشتباهات داوری لطمه خورده است.

اعتراض استقلال خوزستان بعد از جنجال آستارا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه”، آخرین دیدار از هفته هشتم لیگ‌ آزادگان با اتفاقات عجیبی همراه شد و در شرایطی که سیدمهدی سیدعلی داور بازی شهرداری آستارا و استقلال خوزستان در دقیقه ۹۰ به سود آبی‌پوشان پنالتی اعلام کرده بود، در ادامه با مشورتی که با داور چهارم داشت از تصمیم خود منصرف شد.

باشگاه استقلال خوزستان البته در لحظات پرتنش این بازی حتی بعد از تغییر تصمیم داور که منجر به از دست رفتن پیروزی احتمالی خارج از خانه آنها شد، سعی در آرام کردن بازی داشت.  

با این حال این تیم مدعی است که در این فصل بارها از ناحیه تصمیمات داوری متضرر شده و نمونه بارز آن دو تصمیم اشتباه سیدعلی در جدال با شهرداری آستارا است. پورموسوی با اشاره به از دست رفتن دو پنالتی تیمش در این زمینه گفت: در یک صحنه توپ به دست بازیکن حریف خورد که از اعلام پنالتی خودداری شد. ما هیچ اعتراضی نکردیم و نخواستیم تیم داوری را تحت فشار بگذاریم. اما در صحنه دوم کاملا عجیب بود که آقای سیدعلی با آن تجربه‌اش ناگهان تصمیم خود را تغییر دهد. بازیکن ما جلوی مدافع حریف بود و چطور بعد از تغییر تصمیم‌شان می‌گویند مهاجم مرتکب خطا شده است. حتی کمک داور در ابتدا وقتی اعلام پنالتی شده بود در اعتراض به حریف گفتند که پنالتی از این واضح‌تر! بعد مشخص نشد که تحت چه فشاری آقای داور چهارم تصمیم خود را به آقای سیدعلی القا کرده تا ایشان از اعلام پنالتی صرف نظر کنند.

کیوان بابادی مدیرعامل استقلال خوزستان نیز دیگر عضو معترض این تیم است. وی با اشاره به تلاش تیمش در این بازی گفت: صرفنظر از نمایش فنی برتر تیم ما که خصوصا در نیمه دوم کاملا جریان بازی را در اختیار داشت و مستحق برد بود، واقعا عجیب است که به این شکل تصمیم گرفته می‌شود. اگر آقای داور یک درصد هم روی پنالتی شک داشت، قطعا در آن دقیقه و در زمین حریف اعلام پنالتی نمی‌کردند. واقعا متاسفم که حق یک شهر دیگر به این شکل نادیده گرفته شود. استقلال خوزستان همواره برای جامعه داوری احترام قائل است و در تلاش بودیم تا برخلاف دیگر تیم‌ها نه فشاری روی آنها وارد کنیم و نه با دعوا و فحاشی جو بازی را به نفع خودمان تغییر دهیم. با این حال تنها خواسته ما این است که حق تیم ما طبق آنچه که در زمین بازی وجود دارد، نادیده گرفته نشود. به عملکرد فنی و پتانسیل تک تک نفرات‌مان ایمان داریم و نیازی به لطف کسی نداریم و حق خودمان را بدهند کافی است.

باشگاه استقلال با انتشار این تصویر مدعی است علاوه بر پنالتی ثانیه پایانی، این برخورد توپ در محوطه جریمه نیز توسط داور نادیده گرفته شد تا آبی‌های خوزستانی از یک برد ارزشمند خارج از خانه محروم شوند.

بهمن روشنایی سرپرست استقلال خوزستان نیز که روز پرماجرایی را در آستارا پشت سر گذاشت نیز در اینبار با اعتراض به تصمیم داوری می‌گوید: استقلال خوزستان بالا و پایین این فوتبال را دیده است. ما روزی قهرمان لیگ برتر بودیم و امروز در لیگ‌ آزادگان حضور داریم. روزی در آسیا بازی داشتیم و امروز باید برای صعود بجنگیم. اما کاش بدانیم که برای جنگ صعود  روبروی ما چه کسی است. ما می‌خواهیم در زمین بجنگیم و امیدوارم حتی اگر شکست هم می‌خوریم در زمین باشد. قطعا تیم ما در ادامه مسیر هم به داوران و تصمیمات آنها احترام خواهد گذاشت اما امیدواریم شاهد تصمیمات عادلانه آنها باشیم تا نشان دهیم به فکر مردم خوزستان و کسانی که امیدشان تنها فوتبال و موفقیت این تیم است هم هستیم.