اعتراض به داوری در لیگ برتر و یا به طور کل در فوتبال ایران پدیده مرسومی است و می شود گفت تبدیل به بدعت و یا اپیدمی شده است.

ساپینتو - مطهری ؛ روز سخت کمک داور اول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، عدم بکارگیری از تکنولوژی های داوری در بازی های لیگ برتر از جمله هدست رادیویی؛ عبور توپ از خط دروازه و در نهایت کمک داور وید ئویی شدت این اعتراضات را بیشتر کرده است و در چنین فضایی به طور حتم کار برای داوران و کمک داوران سخت می شود و حتی به صراحت می توان گفت در فضای لیگ برتر ایران اگر تیم داوری بدون اشتباه قضاوت خود را به پایان برساند، هنر کرده است.

در گذشته ای نه چندان دور تنها سرمربیان بودند که به قضاوت داور وسط یا کمک هایش معترض می شدند اما چند فصلی است که از روی نیمکت هر کسی به خود اجازه اعتراض می دهد و این کار را برای داوران سخت تر از گذشته کرده است و در هر مسابقه می بینیم داور وسط به اعضای نیمکت هم کارت نشان می دهد.

بازی استقلال – نساجی هم از این قاعده مستثنی نبود. با اینکه حمید مطهری در پایان بازی از تیم داوری در کنفرانس خبری رضایت کامل داشت و ساپینتو هم تیمش 3-1 برنده شد و موقعیت های زیادی را هم تبدیل به گل نکرد در جریان بازی به کمک داور اول (محمد عطایی) اعترضات زیادی روی صحنه های خطا داشتند و البته در برخی ازصحنه ها اعتراضات این دو مربی به تصمیمات یاسر همرنگ داور وسط بود و کمک داور اول باید در چنین فضایی تمرکز و بازی را دنبال می کرد که انصافا سخت است. البته در یکی دو صحنه کمک داور اول و داور چهارم یاسر همرنگ را برای توضیح به مربیان و مدیریت این فضا به کنار زمین فرا خواندند.

این دست از صحنه ها البته تنها در بازی استقلال – نساجی رخ نداد و اگر فیلم دیگر بازی ها حتی در هفته ششم را مرور کنیم بدون شک اتفاقات مشابهی را شاهد خواهیم بود و شاید هم حق کمی با مربیان باشد. نساجی و استقلال تیم هایی هستند که این فصل از اشتباهات داوری متضرر شده اند. شاید تنها راه حل پایان دادن به این اعتراضات استفاده از کمک داور ویدئویی باشد که در همان لحظه می تواند اشتباه داور را تصحیح کند.