برخی نمایندگان مجلس در روزهای گذشته با تقبیح رفتارهای آشوبگران، از لزوم هوشیاری مردم در برابر نقشه‌های دشمن برای براندازی و تجزیه ایران سخن گفتند.

مواضع نمایندگان مجلس درباره حوادث اخیر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برخی نمایندگان مجلس در روزهای گذشته با تقبیح رفتارهای آشوبگران، از لزوم هوشیاری مردم در برابر نقشه‌های دشمن برای براندازی و تجزیه ایران سخن گفتند.

طی روزهای گذشته و پس از ماجرای تلخ درگذشت مرحوم مهسا امینی، برخی اعتراضات شکل گرفت که به سرعت با ورود گروه‌های ضدانقلاب و رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور به آشوب و اغتشاش تبدیل شد.

در این درگیری ها که در برخی نقاط تهران و برخی شهرهای دیگر صورت گرفت، تعدادی از افراد با سوءاستفاده از ماجرای خانم مهسا امینی اقدام به آتش زدن اموال عمومی و تلاش برای ناامن سازی شهرها کردند که علاوه بر برخورد نیروهای انتظامی، با بی توجهی عموم مردم و عدم همراهی آنها نیز مواجه شد.

این رفتارهای آشوب طلبانه، واکنش های زیادی هم در پی داشت که از جمله آنها اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

در این گزارش، مواضع برخی نمایندگان نسبت به اتفاقات رخ داده طی چند هفته گذشته را می‌خوانید:

مهدی باقری نماینده زنجان و عضو کمیسیون قضایی: نباید به بهانه اعتراض اموال عمومی تخریب شود

این اتفاق نباید باعث سوء استفاده افرادی شود که هیچگاه دغدغه مردم و کشور را نداشتند. ما به جد از مسئولین مربوط به مسائل امنیتی و قضایی کشور هم مطالبه می‌کنیم و هم پشتیبانشان هستیم تا آرامش از کشور فاصله نگیرد.

یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و سلسله و عضو کمیسیون بهداشت: اغتشاش غیر منطقی است

هر گونه اغتشاش و بی نظمی در سطح جامعه، بی قانونی است و باید با آن برخورد شود! قضیه ای  اتفاق افتاده و همه مسئولین هم ناراحت هستند چه نمایندگان؛ چه دولت و غیره! بالاخره این قضیه باید اصلاح بشود؛ ولی نه با اغتشاش و بی نظمی!

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه و عضو کمیسیون صنایع: سوءاستفاده تجزیه طلبان از فوت مهسا امینی

مطرح شدن بحث تجزیه طلبی ربطی به بدنه مردمی ندارد و سوءاستفاده و بهره برداری دشمن از این اتفاق است. مردم ایران به خصوص مردم کردستان ضمن اینکه داغدار از این اتفاق هستند، به هیچ عنوان اجازه سوءاستفاده های معاندین را نمی دهند. قطعاً تلاش و سوءاستفاده های معاندین راه به جایی نمی برد.

علی حدادی نماینده طالقان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: مهسا امینی بهانه است

خارج نشین ها و لندن نشین ها هزینه های زیادی را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی کرده اند. همینطور گروههای معاند و تروریستی مانند کومله و حزب دمکرات قبلا جنایتهای مختلفی در این مملکت انجام داده اند به این سادگی نیست که عده ای بخواهند تریبون هایی را به دست بگیرند و در فضای مجازی تبلیغات سوء بر علیه نظام انجام دهند در حالی که مسئولین درصدد پیگیری و شفاف سازی ابعاد مختلف این حادثه هستند.

علی علیزاده نماینده مراغه و عجبشیر و عضو کمیسیون امنیت ملی: اغتشاش گران آموزش دیده اند

اینها یک جریانات کاملا آموزش دیده هدایت شده از طرف گروه های وابسته خارجی هستند و از این جهت فرصتی داده شد که مردم به ماهیت این جریانات پی ببرند تا بشود بعدا به راحتی جمعشان کرد و من فکر میکنم که فرصت رو به اتمام است و الان مردم هم به ماهیت این جریانات پی بردند و به زودی جمع خواهد شد.

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی: بهانه‌ای برای براندازی

مطالبه ای که حضرت آقا فرمودند که نگذارید جای جلاد و شهید عوض شود را اگر ما و متولیان فرهنگی جدی میگرفتیم ،امروز تروریست های کومله و منافقین جرات نداشتند که جامعه را به آشوب بکشند. البته کسانی که اعتراض داشتند باید اعتراضشان به شکل منطقی بیان شود و گوش شنوا برای شنیدن این اعتراضات هست.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها: با تحریک کنندگان به آشوب برخورد قانونی صورت پذیرد

دستگاه قضایی باید از باب معاونت در جرم که مصداق آن تشویق، تحریک و ترغیب مردم به ناآرامی و اغتشاش است، با آن دسته از ورزشکاران، سلبریتی ها و چهره های سیاسی برخورد قاطع داشته باشد و اموال آنها را برای جبران خسارات وارده به اموال بیت المال مصادره کنند.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی: برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان

بعضی ها به دنبال سوء استفاده از این موضوع هستند و بحث هایی مانند تجزیه طلبی را مطرح می کنند لیکن در اصل آنها به دنبال این هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند. آنها از این وضعیت استفاده می کنند تا کینه و عقده خود بر سر جمهوری اسلامی را خالی کنند.

سید البرز حسینی نماینده زنجام و عضو کمیسیون عمران: هوشیاری مردم مقابل آشوب

در شرایط اخیر هم که اتفاق افتاد دیدیم که مشابه اتفاقات گذشته اینجا هم آن هایی که معاند نظامند پیگیر اغتشاشات هستند. دستشان در فضای فعلی مثل موارد مشابه رو شد و کاملا مشخص است که آنها یکی از نقاط قوت درون کشور را امنیت کشور میدانند به تبع آن از تمام ظرفیت هایشان استفاده می کنند که این امنیت را به هم بریزند.

حسین نوش‌آبادی نماینده ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی: در هیچ جای دنیا اجازه هتک حرمت به مبانی و مقدسات داده نمی‌شود

کجای دنیا اجازه می‌دهند که یک معترض یا منتقد بخواهد مبانی امنیتی و اعتقادی آن کشور را زیر سوال ببرد و هیچگونه برخوردی هم با این گروه هتاک نشود.در تمام دنیا چهره‌های شناخته شده چه هنرمندان و چه ورزشکاران در بحبوحه حوادث و ناآرامی‌های امنیتی برای حل بحران‌ها و فرونشست التهابات از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند نه اینکه خودشان آتش بیار معرکه شوند و با تحریک طرفداران خود، آنها را به حضور در خیایان تشویق کنند.

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی: لزوم مدیریت فضای مجازی

برای بار هزارم فرمایش مقام معظم رهبری مجددا اثبات شد که مسئولان به وضع فضای مجازی رها شده ی قتلگاه جوانان برسید. باید با سران اغتشاشات،کسانی که پشت صحنه می ایستند و آتش بیار معرکه هستند برخورد جدی شود.