کارلوس کی روش مطابق همیشه تمامی درزهای خبری مربوط به حواشی تیم ملی را می‌بندد اما باز هم خبرهایی هست که بیرون آید.

علت این حرکت بیرانوند چه بود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه”، در گزارش خبری مربوط به آخرین تمرین تیم ملی در اردوی ارزیابی کارلوس کی‌روش نکته جالبی وجود داشت، اینکه علیرضا بیرانوند و میلاد سرلک در آخرین تمرین گروهی ملی‌پوشان شرکت نکردند. البته موضوع مصدومیت میلاد سرلک به واسطه تعویض در جدال دو تیم سپاهان و پرسپولیس افشا شده بود و همه از مصدومیت این هافبک ملی‌پوش سرخپوشان اطلاع داشتند اما کسی نمی‌دانست چرا علیرضا بیرانوند در شرایطی که پیام نیازمند و سیدحسین حسینی در جمع ملی‌پوشان مشغول به تمرین‌ هستند در کنار آنها مشغول به کار نشده است.

برای واکاوی این مطلب باید کمی به عقب‌تر برگردیم؛ تصویری از آخرین تمرین تیم ملی در اولین جلسات پس از بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت ایران و پیش از اعزام به اتریش برای دو بازی تدارکاتی و زمانی که این مربی می‌خواست فهرست خود برای حضور در وین را مشخص کند؛ بعد از یک بازی پرفشار با دستی که کمر خود را نشان می‌داد از کنار تیرک دروازه جنوبی بیرون می‌رفت. مصدومیتی که البته در ابتدا نگران کننده نشان نمی‌داد اما وقتی او در نمایشی عالی مقابل اروگوئه در دومین نمایش ایران برابر سنگال غایب بود، احتمال این مساله که مصدومیت شماره یک ایران جدی‌تر از پیش‌بینی‌هاست قوت تازه‌ای به خود گرفت.

نکته اینجاست که با وجود نمایش عالی سیدحسین حسینی برابر سنگال باز هم خبر مصدومیت علیرضا بیرانوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که او به عنوان یکی از ستارگان تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ حالا با تجربه بیشتر یکی از مهره‌های قابل تکیه تیم ملی در قطر و البته باشگاهش (پرسپولیس) است. و اگرچه در این فصل حتی یک دقیقه از مسابقات باشگاهی‌اش را از دست نداده اما ظاهرا موضوع او کمی جدی‌تر از یک مصدومیت عادی است. در بازی دیروز وقتی بیرانوند در لحظات پایانی و زیر فشار مس رفسنجان روی یک توپ خطرناک در دو مرحله روی هوا و نیم خیز واکنش نشان داد، به محض سوت پایان بازی به حالت مثل سجده در محوطه شش قدم از خدا تشکر کرد که با یک کلین شیت دیگر، یک مسابقه دیگر را پشت سر گذاشته است.

اما اینطور به نظر می‌آمد که این حرکت بیرانوند به خاطر مصدومیت کمر او هم باشد و چه بسا برخورد گادوین منشا با او روی یک توپ هوایی، باعث دردی شده که این دروازه‌بان ملی‌پوش را آزار می‌دهد.  باید به این موضوع توجه ویژه داشت که مساله حضور در جام جهانی مهمترین مساله برای بازیکنان تیم ملی است و آنها هر ناملایمتی را تحمل می کنند تا بخشی از جمع 25 نفره حاضر در رقابت‌های پیش رو باشند و برای بیرانوند ممکن است این زنگ خطر به صدا در آمده باشد که درد از ناحیه کمر موقعیت یکه او را در تیم ملی به خطر بیاندازد. بنابراین اگر چه او زیر نظر پزشکان پرسپولیس قرار نگرفت اما شاید باز هم در دور تازه تمرینات تیم ملی، بیرانوند بازیکنی نباشد که خود را در معرض تمرینات پرفشار قرار دهد.

باشگاه پرسپولیس هم باید در این زمینه همکاری لازم را با این گلر اسم و رسم‌دار و یکی از بهترین خریدهای این فصل انجام بدهد و به او کمی استراحت بدهد تا بیرو هیچ مشکلی برای حضور در جام جهانی نداشته باشد. حضوری که می تواند به صورت توامان هم خزانه پرسپولیس را با پرداختی تازه ای روبرو کند و هم اعتباری برای این پدیده دروازه بانی ایران در یک دهه گذشته باشد. اگر جدول بازی ها را هم مرور کنیم قرمزها در دو بازی بعدی مقابل ملوان و مس کرمان قرار خواهند گرفت که شاید این فرصتی برای احمد گوهری گلر شماره دو پرسپولیس باشد تا او هم وظیفه خود را نسبت به تیمش ادا کند و البته مثل یک شماره دو خوب حامی شماره یک ملی‌پوش تیمش برای آینده دشوارتری باشد که پرسپولیس نیازمند حضور اوست.