نام کریستیانو رونالدو به عنوان رتبه بیستم فهرست نامزدهای توپ طلا اعلام شد. این در حالی است که نام لیونل مسی امسال در فهرست 30نفره نامزدها دیده نمی‌شود.

کریس در رتبه 20: پایان غم‌انگیز عصر طلایی مسی-رونالدو!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تالار پر زرق و برق تیاتر دو شاله در شهر پاریس امشب میزبان مراسم مهمترین جایزه فردی دنیای فوتبال است: توپ طلا.

کریستیانو رونالدو که پنج بار توپ طلا را به‌دست آورده امشب در فهرست 30 نفره نامزدهای توپ طلا حضور دارد. از پیش مشخص بود که کریستیانو امسال از جمله نامزدهای اصلی این مراسم نیست. اما حتی حضور او در فهرست سی نفره با توجه به غیبت لیونل مسی، حریف سنتی و تاریخی‌اش، برای او یک دستاورد به حساب می‌آید.

دقایقی پیش بالاخره گمانه‌زنی‌ها درباره رتبه رونالدو در این فهرست پایان یافت و با اعلام رسمی برگزارکنندگان مراسم مشخص شد که رونالدو امسال بیستمین نامزد دریافت توپ طلا است.

لیونل مسی که با هفت بار فتح توپ طلا پرافتخارترین دریافت‌کننده این جایزه است امسال حتی در بین سی نامزد هم حضور ندارد. این در حالی است که طبق اکثر پیش‌بینی‌ها امشب توپ طلایی به کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید، خواهد رسید.

با اینکه غیبت مسی در فهرست سی نفره و حضور رونالدو در رتبه بیستم شاید برای او کمی خوشایند باشد ولی کریستیانو مسلما از این رتبه شادی نخواهد کرد. رتبه بیستم پایین‌ترین رتبه‌ای است که او از سال 2005 در این مراسم تجربه کرده است. بله، حالا دیگر واقعا می‌توان این جمله را قبول کرد: "دوران حکمرانی مسی و رونالدو بر فوتبال به پایان رسیده است".

با این‌حال گفته می‌شود رونالدو امشب در مراسم حضور خواهد داشت. به نظر می‌رسد او به خاطر دوست صمیمی‌اش، بنزما، به پاریس خواهد رفت. رسانه‌ها می‌گویند رونالدو بعد از حضور در تالار مراسم پاریس را ترک خواهد کرد و با جت شخصی به منچستر برخواهد گشت.