رسانه های پرتغالی اعلام کردند که پس از برکناری آجرلو، ساپینتو نیز از سمت خود استعفا داده بود.

رسانه‌های پرتغالی: ساپینتو استعفا داد ولی ماندگار شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، برکناری مصطفی آجورلو از ریاست باشگاه استقلال، باعث استعفای ریکاردو ساپینتو شده است. سرمربی پرتغالی تصمیم گرفته بود که از سمت خود کناره گیری کند اما در نهایت و با اصرار آجورلو و همچنین پس از دیدار با فتح‌الله‌زاده، وی از این کار منصرف شد.

این مسئله ای است که سرمربی پرتغالی شب گذشته نیز در برنامه فوتبال برتر به آن اشاره کرد. حالا تمامی روزنامه های معتبر پرتغالی نیز به این موضوع پرداخته اند که بازتاب آن را در زیر می خوانیم:

* روزنامه آبولا:

ساپینتو به دلیل وفاداری استعفا داد اما در استقلال ماند

علیرغم تغییر ریاست در استقلال، باشگاهی که ساپینتو هدایتش را برعهده دارد، او ایران را ترک نمی کند. سرمربی پرتغالی به خاطر وفاداری به رئیسی که او را به خدمت گرفته بود، از سمت خود استعفا داد، اما رئیس جدید باشگاه ایرانی اجازه خروج او را صادر نکرد.

رئیسی که ریکاردو ساپینتو را استخدام کرده بود، ظاهراً به دلایل سیاسی از سمت خود برکنار شد. بازیکنان تیم او از برگزاری جشن گل زدن خودداری کرده اند و این یکی از دلایل جدایی رئیس قبلی است.

ریکاردو ساپینتو برای قدردانی، از پست خود کناره گیری کرد اما روز دوشنبه با رئیس جدید استقلال دیدار کرد و مطلع شد که او این جدایی را قبول ندارد و به کار سرمربی اطمینان کامل دارد.

* روزنامه اوجوگو:

رئیس جدید استقلال روی ساپینتو حساب می کند

سرمربی پرتغالی به دلیل وفاداری به رئیس سابق که به دلایل سیاسی از سمت خود برکنار شد، استعفای خود را اعلام کرد، اما پس از گفتگو با مدیر جدید، متقاعد شد که در این سمت باقی بماند.

ساپینتو به عنوان فرمانده فنی استقلال ادامه خواهد داد. بر اساس آنچه O JOGO متوجه شد، سرمربی پرتغالی به دلیل وفاداری به مصطفی آجورلو، رئیس سابق این تیم که به دلایل سیاسی از سمت خود برکنار شده بود، تصمیم گرفت استعفای خود را ارائه کند، اما پس از صحبت با علی فتح الله زاده موافقت کرد که در راس کادرفنی تیم تهرانی باقی بماند. دیدار با رهبر جدید باعث اعتماد به نفس مربی پرتغالی شد و نشان از اعتماد او به کسب عنوان قهرمانی داشت.

فتح الله زاده در پایان این دیدار گفت: . تیم با همان شور و حرارت همیشه به کارش ادامه می دهد. ما اینجا هستیم تا از ساپینتو حمایت کنیم. او به کار با ما ادامه خواهد داد. ما یکی از مدعیان بزرگ قهرمانی هستیم و امیدوارم بتوانیم با هم قهرمانی را در پایان فصل جشن بگیریم. از هواداران می خواهم تا از تیم حمایت کنند.

* روزنامه Jornal de Notícias:

ابقای ساپینتو توسط رئیس قبلی و فعلی در استقلال

ریکاردو ساپینتو به دلیل برکناری رئیس باشگاه، از استقلال استعفا داد، اما صحبت های مدیر جدید با او، اعتماد به کار سرمربی را تقویت کرد.

در زمانی که ایران یک لحظه اجتماعی را تجربه می‌کند، مصطفی آجورلو، رئیس‌ استقلال، ظاهراً به دلیل یک تصمیم سیاسی از سمت خود برکنار شده است.

به گفته یک منبع از دفتر مطبوعاتی سرمربی پرتغالی، ساپینتو از این موضوع غافلگیر شد و تصمیم به استعفا گرفت. او به دلیل وفاداری و همبستگی با مصطفی آجورلو، که او را به این باشگاه برد، تصمیم به این کار گرفت اما آجورلو اولین کسی بود که سعی کرد ساپینتو را منصرف کند و او را به اصرار در ادامه ماموریتش به چالش کشید.

او بعداً با علی فتح الله زاده، جایگزین رئیس قبلی ملاقات کرد و وی بر اعتماد کامل خود به پروژه ساپینتو تأکید کرد و از او خواست که به کار خود ادامه دهد تا «استقلال را به قهرمانی برساند».

این باشگاه در اینستاگرام با انتشار عکسی از آن دیدار و در توضیح آن خاطرنشان کرد: «طرفین بر همکاری موثر و همه جانبه برای موفقیت استقلال تاکید کردند».

زمانی که ساپینتو از برکناری آجورلو مطلع شد، اعلام کرد که از این وضعیت "کاملا غافلگیر شده است" و اعلام کرد که "مطمئناً هیچ کسی چنین تصمیمی را پیش بینی نمی کرد".