برکناری ناگهانی مصطفی آجرلو از مدیریت باشگاه استقلال و جایگزینی علی فتح الله زاده حواشی زیادی را حول این باشگاه ایجاد کرده است.

اختصاصی: ماجرای برکناری آجرلو از استقلال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امکان ندارد برکناری مدیرعاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فرمولی جز این داشته باشد؛ اینکه در ابتدا شایعه برکناری از سوی برخی از مجاری به رسانه‌های رسمی و غیررسمی درز داده می‌شود و سپس به آرامی تغییرات شکل می‌گیرد.

در مورد مصطفی آجورلو نیز همین اتفاق افتاد. مدیرعامل استقلال که شب گذشته از سمت خود کنار رفت، پس از نزدیک به 20 روز شایعه جای خود را به علی فتح‌الله‌زاده داد؛ در حالی که دلایل مختلفی درباره او مطرح شده است.

موضوع کنار گذاشته شدن مصطفی آجورلو از ساعت 20 دیشب رنگ‌وروی واقعی به خود گرفت. زمانی که وزارت ورزش با احضار اعضای هیئت مدیره استقلال و برگزاری جلسه از آنها امضای برکناری آجورلو را گرفت. هنوز کسی نمی‌داند که دقیقا چند نفر از این 5 نفر زیر نامه برکناری را امضا کرده‌اند. اما ظاهرا پرویز مظلومی، حجت کریمی و افضلی در جلسه‌ای که با حضور محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش برگزار شده، روی تصمیم وزارتخانه مبنی بر برکناری آجورلو صحه گذاشته‌اند و جالب اینکه خود آجورلو به عنوان رییس هیئت مدیره به این جلسه دعوت نشده است.

این کودتا در شرایطی انجام شد که در طول دو هفته گذشته و بعد از آغاز ماجراهای مربوط به حواشی بستن مچ‌بندهای مشکی به دست فوتبالیست‌ها شایعاتی در این زمینه مطرح شده بود. با این حال به نظر می‌رسد مسئله برکناری آجورلو داستانی فراتر از این مسائل داشته باشد و به ارتباط شخصی بین او و وزیر ورزش و عدم تعامل دوطرفه با حمید سجادی باز می‌گردد. اگر در این‌باره از نزدیکان دوطرف سوال کنید از آنها خواهید شنید که آجورلو چندان وزیر را در جریان کارهای خود نمی‌گذاشته و کارها را با نظر شخصی پیش می‌برده که البته این مسئله پیشینه‌ای مهم دارد.

 در زمان مدیرعاملی آجورلو در باشگاه پاس تهران، حمید سجادی مسئول بخش دوومیدانی این باشگاه بوده و شاید آجورلو در پس ذهن خود امربری از سجادی را برنمی‌تابیده است.

در عین حال گفته می‌شود مسائل مربوط به راه ندادن دوربین‌ها و موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث برکناری آجورلو شده است. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای فصل و در بازی‌های استقلال مقابل سپاهان مسئولان باشگاه تهرانی مصرانه به دنبال راه ندادن دوربین‌های صداوسیما بودند و این مسئله برای آجورلو که به دنبال دریافت حقوق مالی فروش حق پخش تلویزیونی باشگاه بود، گران تمام شده است.

البته از کانال‌های نزدیک به وزیر هم این شایعه بیرون آمده که مسائل مربوط به قرارداد بازیکنان و به اصطلاح گران شدن مبالغ امسال نیز از دلایل این تصمیم از سوی وزارت ورزش بوده است. تصمیمی که در شرایط فعلی کشور بسیار دور از انتظار به نظر می‌آمد.

همه اینها در شرایطی است که آجورلو بعد از یک‌سال حضور در استقلال، آبی‌ها را به مقام قهرمانی لیگ رسانده و تیم را به عنوان صدرنشین به علی فتح‌الله‌زاده تحویل می‌دهد. نکته‌ای که کارنامه‌ای بسیار مثبت برای این مدیرعامل سابق دو باشگاه پاس و تراکتور محسوب می‌شود. البته باید دید باشگاهی که آجورلو سعی در اداره آن به روش خود داشت،‌ نسبت به این تصمیم بالادستی چه واکنشی نشان خواهد داد.