اهدای توپ طلا به کریم بنزما، ستاره رئال مادرید، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ای اروپایی داشت.

توپ طلا در روزنامه‌ها: بنزما، پادشاه جدید فوتبال (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بنزما شبی رویایی را در پاریس سپری کرد و موفق شد جایزه ارزشمند توپ طلای 2022 را از آن خود کند. 

این ستاره فرانسوی پس از درخشش در ترکیب رئال مادرید و کسب دو جام قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان موفق شد این جایزه را به دست بیاورد و بسیاری از کارشناسان، خبرنگاران و فوتبال‌دوستان نیز پیش از این چنین اتفاقی را پیش‌بینی کرده بودند.

او با 15 گلی که در لیگ قهرمانان به ثمر رساند، در واقع یکی از ارکان اصلی رئال برای صعود به فینال و پیروزی برابر لیورپول بود و نقش او در دو بازی برابر پاری سن ژرمن و چلسی تا سال‌ها در خاطر همه تماشاگران فوتبال خواهد ماند. 

روزنامه اسپانیایی آ.اس با انتشار تصویری جالب از تاجگذاری بنزما به دست کریستیانو رونالدو نوشت:« او برای سال‌ها به عنوان زوج رونالدو دیده می‌شد اما حالا نوبت درخشش او فرا رسیده است.»

روزنامه اسپانیایی موندو دیپورتیوو که به بارسا نزدیک است نیز این موفقیت را به بنزما تبریک گفت و نوشت:« او یک اسطوره رئال است که می‌دانست چطور باید در دوران مسی و رونالدو دوام بیاورد.»

روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت نیز به اهدای این جایزه به ستاره فرانسوی اشاره کرده و آن را «موفقیت کریم» توصیف کرده است. آنها همچنان به درخشش او در ترکیب رئال و تیم ملی فرانسه در آستانه جام جهانی قطر اشاره کرده‌اند. 

روزنامه آلمانی بیلد با تبریک به این مهاجم رئال، او را «پادشاه جدید فوتبال» خطاب کرده است. 

روزنامه انگلیسی دیلی میل هم به این مراسم اشاره کرد و نوشت:« بنزما با فتح توپ طلای 2022 نامش را در تاریخ جاودانه کرد. او با توجه به نمایشی که در 34 سالگی داشت، شایسته دریافت این جایزه بود.»