با وجود غیبت در برابر ایران، اما کایل واکر یکی از مسافران تیم ملی انگلیس در جام جهانی قطر است.

مدافع سیتی به بازی ایران نمی‌رسد اما به قطر می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کایل واکر در ترکیب تیم ملی انگلیس برای جام جهانی قرار خواهد گرفت و حتی اگر بازی افتتاحیه مقابل ایران را از دست بدهد، احتمالا راهی قطر خواهد شد. این خبری است که دیلی میل منتشر کرده و نوشته است گرت ساوت‌گیت آماده است مانند هری مگوایر در یورو 2020، روی مدافع مصدوم من سیتی قمار کند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: علیرغم اینکه مدافع منچسترسیتی اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته، اما گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، آماده است تا روی آمادگی جسمانی کایل واکر در جام جهانی قمار کند. واکر در اوایل این ماه و در جریان پیروزی 6-3 سیتی مقابل تیم همشهری یعنی منچستریونایتد، از ناحیه کشاله ران آسیب دید و شانس او برای حضور در قطر را زیر سوال برد.

با این حال، طبق گزارش The Sun، ساوت‌گیت هنوز هم قرار است او را در ترکیب موقت خود برای این تورنمنت قرار دهد که این جام برای آنها، در 21 نوامبر و در دیدار برابر ایران آغاز می شود.

حتی چنانچه او نتواند به موقع برای بازی ابتدایی ریکاوری کند، اما اگر تا زمان مشخص شدن فهرست نهایی 26 نفره در 10 نوامبر واکر به آمادگی جسمانی نزدیک شود، به احتمال زیاد راهی قطر خواهد شد.

این بازیکن 32 ساله هفته آینده بهبودی خود را پس از عمل جراحی در سیتی افزایش می دهد، اگرچه انتظار نمی رود قبل از تعطیلات جام جهانی برای آنها بازی کند.

شاگردان پپ گواردیولا در آخرین بازی خود قبل از تعطیلات 12 نوامبر به مصاف برنتفورد می روند که ممکن است برای بازگشت واکر به میادین خیلی زود باشد.

با این وجود، ساوت‌گیت آماده است تا روی تناسب اندام ستاره تیمش شرط بندی کند، به خصوص با توجه به اینکه ریس جیمز، مدافع راست انگلیس، به نظر می‌رسد به دلیل مصدومیت زانو مسابقات را از دست بدهد.

سرمربی سه شیرها در یورو 2020 قمار مشابهی با هری مگوایر انجام داد، کسی که نقش مهمی در راهیابی آنها به اولین فینال بزرگ از سال 1966 داشت. علیرغم اینکه او فینال لیگ اروپا برابر ویارئال که به شکست منچستریونایتد در ماه قبل از شروع یورو را به دلیل آسیب دیدگی مچ پا از دست داد، اما مگوایر راهی مسابقات شد و عملکرد خوبی داشت.

واکر نیز مطمئن است که برای رسیدن به قطر به موقع بهبود می‌یابد و در برنامه زنده رادیو بی‌بی‌سی 5 گفت: اکنون اولین چیزی که به آن فکر می کنم، بازگشت به تیم ملی انگلیس است. من به این موضوع اطمینان دارم. من به اندازه کافی در حرفه ام بازی کرده ام تا بدنم را بشناسم. فقط احساس می کنم که می توانم این کار را انجام دهم. من باید صبور باشم. دست اندازها در جاده وجود خواهد داشت، اما امیدوارم که یکی از بازیکنان انتخاب شده (برای جام جهانی) باشم.

همانطور که انتظار می‌رفت، کایل واکر بازی با ایران را از دست داده و کیران تریپیه از نیوکاسل می‌تواند در پست دفاع راست انگلیس به میدان برود، در حالی که ترنت الکساندر آرنولد از لیورپول نیز در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی است. جو گومز نیز دیگر کاندیدای بازی در این پست است.