کاپیتان تیم ملی دو بازی ۹۰ دقیقه‌ای و تاثیرگذار زیر نظر کی‌روش انجام داد تا مشخص شود همچنان مهره قابل اعتماد او است.

مدافع چپ و کاپیتان تیم ملی در جام جهانی مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، حالا که دو مسابقه تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل اروگوئه و سنگال برگزار شده، می‌توان تا حدودی تشخیص داد چه بازیکنانی توانسته‌اند نظر مثبت کارلوس کی‌روش را به خود جلب کنند و در این بین، معدود نفراتی هم از دوره گذشته سرمربیگری او در ایران، توانستند مهر تایید دوباره به عملکردشان بزنند و احتمال حضورشان در جام جهانی ۲۰۲۲ را بالا ببرند که بدون تردید احسان حاج‌صفی یکی از آنهاست.

احسان حاج‌صفی که در دوره سرمربیگری دراگان اسکوچیچ کمتر حضور ۹۰ دقیقه‌ای در زمین را تجربه کرده بود، حالا با حضور کی‌روش دو بازی کامل و سخت مقابل اروگوئه و سنگال انجام داده که در هر دو دیدار توانسته جزو بهترین‌های تیم ملی باشد و جایگاه خود را در جمع نفرات اصلی تثبیت کند.

کاپیتان اول تیم ملی ایران که در دیدار تدارکاتی گذشته مقابل اروگوئه به‌عنوان هافبک دفاعی بازی را شروع کرده و از دقیقه ۶۸ با تعویض سید ابوالفضل جلالی به دفاع چپ منتقل شده و نمایش بهتری ارائه می‌داد، امشب هم تا پایان بازی دوستانه برابر سنگال در همین پُست به کار گرفته شد و یک عملکرد درخشان بر جای گذاشت.

حاج‌صفی در کنار جلوگیری از شکل‌گیری حملات سنگال از سمت چپ خط دفاعی ایران، دفع توپ و قطع توپ، تکل‌های به موقع و فرارهای سریع در این دیدار، چند حرکت ویژه هم انجام داد که در کسب تساوی ارزشمند شاگردان کی‌روش مقابل قهرمان جام ملت‌های آفریقا تاثیر زیادی داشت.

کاپیتان تیم ملی در دقیقه ۵۳ که دروازه ایران روی پاس تماشایی سادیو مانه و ضربه اسماعیل سار در آستانه باز شدن بود، با وجود عبور توپ از سید حسین حسینی، اجازه نداد توپ تبدیل به گل شود و از روی خط آن را دفع کرد تا این نجات دروازه از او یک صحنه جالب رقم بزند و موجب تشویق از سوی دیگر ملی‌پوشان شود.

دو دقیقه پس از این حرکت تاثیرگذار کاپیتان تیم ملی، دروازه ایران روی اشتباه و گل به خودی مرتضی پورعلی‌گنجی باز شد، اما در دقیقه ۵۷ باز هم احسان حاج‌صفی موثر ظاهر شد و این بار روی یک کار هجومی، حرکتی انجام داد که نزدیک بود شاگردان کی‌روش را زودتر از آنچه تصور می‌شد، به گل برساند.

حاج‌صفی که پس از باز شدن دروازه تیم ملی بیشتر میل به هجوم داشت و در زمین حریف دیده می‌شد، با یک نفوذ تند و تیز از جناح چپ زمین به نزدیکی محوطه جریمه سنگال رسید که ارسال خطرناک و رو به جلوی او با وجود عبور از مقابل دروازه آندره اونانا تبدیل به گل نشد و تلاش سامان قدوس برای رسیدن به توپ و گلزنی بی‌ثمر بود.

نفوذهای حاج‌صفی پس از این صحنه همچنان ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۶۴ ثمربخش شد؛ جایی که با علیرضا جهانبخش(وینگر چپ تیم ملی) یک- دو کرد و با یک ارسال چیپ استثنایی از روی خط عرضی و سمت چپ زمین به مقابل تیرک دوم، سردار آزمون را در موقعیت خوبی قرار داد تا این مهاجم با یک پرش دیدنی دروازه سنگال را باز کند.

حاج‌صفی پس از دادن این پاس گل، دوباره مثل نیمه اول کمتر از جناح چپ نفوذ کرد و بیشتر به کارهای دفاعی پرداخت که عملکردش در کنار دیگر مدافعان کاری کرد تا تیم ملی با تساوی یک بر یک مقابل قهرمان آفریقا این مسابقه را تمام کند.

با توجه به اینکه کی‌روش در دو دیدار متوالی تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال فقط احسان حاج‌صفی و صادق محرمی را به طول کامل و ۹۰ دقیقه‌ای استفاده کرده، می‌توان پیش‌بینی کرد که این دو نفر جزو مهره‌های اصلی او در قطر خواهند بود و البته بازوبند کاپیتانی در دستان شماره ۳ است.