خودداری بازیکنان تیم ملی انگلیس از دریافت واکسن کرونا ممکن است باعث غیبت آن‌ها در بازی برابر ایران شود.

دردسر جدی انگلیس؛ احتمال غیبت ستاره‌ها برابر ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس در اولین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر باید به مصاف تیم ملی ایران برود. 

بر اساس قوانین کشور قطر، هر فرد خارجی که بدون دریافت واکسن کرونا وارد این کشور شود باید به مدت پنج روز در هتل محل اقامتش قرنطینه باشد. 

حالا دیلی میلی انگلیس مدعی شده که چندین بازیکنی که انتظار می‌رود در فهرست نهایی گرت ساوت‌گیت برای حضور در جام جهانی قرار داشته باشند، حاضر به دریافت واکسن کرونا نشده‌اند و این ممکن است موجب دردسرهای جدی برای تیم ملی این کشور شود. 

قرار است این تیم شش روز پیش از اولین دیدارش در جام جهانی قطر برابر ایران وارد این کشور شود و اگر این بازیکنان تا آن زمان واکسن نزده باشند، عملا تنها یک روز فرصت همراهی و حضور در تمرینات را خواهند داشت و به این ترتیب شاید نتوانند انگلیس را در این بازی همراهی کنند. 

حالا ساوت‌گیت باید انتخاب کند که تعدادی از این بازیکنان را به صورت کامل از فهرست تیمش کنار بگذارد، مانند کاری که چلسی و کریستال پالاس در تور پیش فصل‌شان انجام دادند، یا با غیبت آنها در بازی اول برابر ایران کنار بیاید. 

این در حالی است که بعضی از منابع در روزهای گذشته خبر داده بودند که فیفا در حال مذاکره با دولت قطر است تا قوانینش در زمینه دریافت واکسن کرونا برای ورود به خاک این کشور را تسهیل کند. 

خودداری برخی از بازیکنان از دریافت واکسن کرونا به معضلی جدی در لیگ برتر انگلیس نیز تبدیل شده و اردوهای تمرینی پیش فصل بسیاری از بازیکنان باشگاه‌های حاضر در این رقابت‌ها را با اختلال جدی روبرو کرده است. 

انتظار می‌رود که کشورهای دیگری مانند فرانسه هم با این مشکل روبرو باشند اما شرایط انگلیس دشوارتر است چون بازی اول آنها قرار است در روز نخست آغاز دیدارهای جام جهانی برابر ایران برگزار شود.