جان کربی، دولت آمریکا که پیش از این اغتشاشات را بهانه کنار گذاشتن ادعایی دیپلماسی با ایران عنوان کرده بود، اکنون به بهانه‌ای تازه برای متمرکز نبودن بر مذاکرات هسته‌ای متوسل شده است.

بهانه جدید آمریکا برای معطل گذاشتن مذاکرات هسته‌ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز پنجشنبه گفته کاخ سفید به دلیل آنکه ایران اقدام به تأمین پهپاد برای روسیه کرده در حال حاضر تلاش برای مذاکراه با تهران در خصوص برنامه هسته‌ای را کنار گذاشته است.

جان کربی گفت: «آمریکا اساساً در حال حاضر تلاش برای مذاکره با ایران را به دلیل عرضه پهپاد به روسیه کنار گذاشته است. ما در حال حاضر روی دیپلماسی متمرکز نیستیم.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها ادعاها درباره ارسال پهپاد به روسیه را تکذیب کرده است. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند روز پیش گفت «ایران هیچ سلاحی را برای هیچکدام از طرفین جنگ صادر نکرده است».

او حدود دو هفته پیش هم درباره ادعاهای مقام‌های اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران گفت: «جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تأیید نمی‌کند.»

منبع: فارس