همدان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با صادرات فرآورده های نفتی توسط شرکت های دانش بنیان، به جای ۸۰ دلار، ۵۰۰ دلار بفروشیم که این حرکت شروع شده و باید از شرکت های دانش بنیان هم دعوت کنیم.

فرآورده‌های نفتی را توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به جای ۸۰ دلار، ۵۰۰ دلار بفروشیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همدان نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با صادرات فرآورده های نفتی توسط شرکت های دانش بنیان، به جای ۸۰ دلار، ۵۰۰ دلار بفروشیم که این حرکت شروع شده و باید از شرکت های دانش بنیان هم دعوت کنیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی یکشنبه یکم آبان‌ماه در مراسم روز جهانی استاندارد که در سالن اجتماعات چمران دانشگاه بوعلی‌سینا در حال برگزاری است، با بیان اینکه ریشه و اساس تولید زمانی استحکام دارد که براساس اصول و روش های علمی بسته شده باشد، اظهار کرد: تهیه هر تولیدی برای مردم بسیار سخت و دشوار است چراکه مردم با نگاه عالمانه و اقتصادی خرید می‌کنند و اساس و پایه هر کشور به تولید برمی گردد.

وی با تأکید بر کیفیت و رقابت پذیری تولید، تصریح کرد: رقابت پذیری در دنیا حرف اول را رقابت می زند به طوریکه هر چه کالای با کیفیت تولید شود، اقتصاد آن کشور هم شکوفا می شود. اینکه استاندارد درجه اش کجاست، هیچ وقت به آن نمی‌رسیم چراکه استاندارد رشد می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه ما استاندارد مطابق جامعه خود را داریم، افزود: استاندارد یعنی جایی که هیچ عیبی نداشته باشد که ما به آن نمی‌رسیم اما در این مسیر حرکت می کنیم. استاندارد در هر کشوری یک سطحی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید براساس وجدان هر آنچه که علم داریم به کار گیریم، خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته حرکتی در کشور داشتیم که موفق بوده و آن هم در بحث فرآورده های نفتی مثل تبدیل نفت به بنزین بود.

حاجی بابایی با تأکید بر حرکت های علمی برای ارزش افزوده و بالا بردن کیفیت، تصریح کرد: موفق شدیم در شش ماه اول سال ۴.۵ میلیارد دلار فرآورده های نفتی صادر کنیم و تحریم ناپذیر هم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم حرکتی شروع شده و قرار است دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت که قرار است صادر شود به جای صادرات به شرکت های دانش بنیان داده شود و اجازه دهیم این شرکت ها صادرات کنند و دولت صادر نکند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه های تولید، دانش بنیان بودن است که اگر تولیدات ما دانش بنیان شود، کشور نجات پیدا می کند، افزود: با صادرات فرآورده های نفتی توسط شرکت های دانش بنیان، به جای ۸۰ دلار، ۵۰۰ دلار بفروشیم که این حرکت شروع شده و باید از شرکت های دانش بنیان هم دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ۴۵۳۵ میلیون دلار صادرات داشتیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بالای ۱۰ میلیون دلار شود، مطرح کرد: میدان اقتصاد ایران وسیع شده و شرکت های دانش بنیان ورود کردند. های تک به عنوان پایلوت کشور در همدان شکل گرفته و ۵۰ هکتار زمین در اختیار فناوری های برتر قرار داده و تا ۱۰۰۰ هکتار قابل افزایش است.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود استان همدان به جای صنایع سنگین و گردشگری به عنوان استانی که های تک دارد، در زمینه های گوناگون فعالیت داشته باشد و قطب منطقه ای فناوری های برتر شود.