استقلال ملاثانی و ابراهیم اشکش با تساوی برابر شهرداری همدان، به رکورد جالب 30 بازی بدون باخت رسیدند.

حماسه تیم تنگدست - آهای فرهاد مجیدی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، کمتر کسی تصور می کرد که تیمی بتواند در لیگ دسته اول به چنین آماری دست پیدا کند، اما شاگردان ابراهیم اشکش در تیم فوتبال استقلال ملاثانی تا به اینجای کار، رکورد خارق العاده ای را از خود به جای گذاشته اند و در 30 مسابقه متوالی در رقابت های لیگ آزادگان، شکست نخورده اند.

در تاریخ 22 دی 1400 بود که استقلال ملاثانی در دیداری که میزبانی ملوان را برعهده داشت، با گل های بازگیر، پورمحمد و غلامی، با نتیجه سه بر صفر برابر تیم مازیار زارع تن به شکست داد. در چهار مورد از هفت دیدار پیش از تقابل با ملوان نیز، ملاثانی متحمل شکست شده بود و اینگونه به نظر می رسید که این تیم وارد یک بحران بزرگ شده و کسی به این مسئله فکر نمی کرد که تقابل با انزلی چی ها، آخرین شکست تیم اشکش تا به امروز باشد.

استقلالی ها هفته پس از شکست، راهی بوشهر شده و با یک گل از سد شاهین گذشتند. بردی که به سکوی پرتاب آنها تبدیل شد و ملاثانی از آن روز تاکنون آشنایی با شکست نداشته است و توانسته است رکورد 30 بازی بدون باخت را به ثبت برساند.

دیدار با ملوان در هفته چهاردهم لیگ آزادگان برگزار شد و در بیست دیدار بعدی و تا پایان لیگ قبل، آنها صاحب هفت پیروزی شده و در سیزده مسابقه نیز به تساوی دست یافتند تا استقلال ملاثانی در 20 هفته پایانی لیگ سال قبل شکستی را تجربه نکند و فصل را با حضور در رتبه هشتم به پایان برساند.

از جمله نتایج خوب این تیم در این بیست مسابقه، می توان به پیروزی 2 بر یک مقابل ملوان در انزلی اشاره کرد یا غلبه بر خیبر خرم آباد، آرمان گهر و تساوی برابر مس کرمان. به هر شکل ثبت این آمار برای تیمی مانند استقلال ملاثانی دستاورد بزرگی محسوب می شد و شاید تصور نمی شد که این روند در فصل بعد نیز ادامه پیدا کند.

شاگردان اشکش در این فصل و در 10 هفته سپری شده نیز باختی را تجربه نکردند تا به آمار استثنایی 30 مسابقه بدون شکست در لیگ آزادگان دست یابند. البته حفظ این آمار در فصل جدید هرگز برای آنها آسان نبوده و نماینده ملاثانی چند باری تا آستانه شکست پیش رفته است.

در هفته دوم لیگ امسال و در شرایطی که استقلال ملاثانی 10 نفره و با یک یار کمتر تا دقیقه 90 از استقلال خوزستان سه بر یک عقب بود، با گل های حمزه خذیراوی و رضا رجبی در وقت های تلف شده و در دقایق 94 و 97، به شکل باورنکردنی به بازی برگشت و این مسابقه با تساوی 3 – 3 به پایان رسید.

همین 2 هفته پیش نیز تیم اشکش تا دقیقه 94 با یک گل برابر خوشه طلایی ساوه بازنده بود تا اینکه گل امین کعبی در ثانیه پایانی بازی، روند شکست ناپذیری این تیم را حفظ کرد و آن بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید.

استقلال ملاثانی که امروز راهی همدان شده بود، برابر شهرداری همدان به تساوی بدون گل رسید تا همچنان این تیم به روند شکست ناپذیری خود ادامه دهد.

نکته جالب اینکه استقلال ملاثانی با این دیدار به نوعی به رکورد 30 بازی بدون شکست استقلال تهران و فرهاد مجیدی در فصل قبل رسید که آبی های پایتخت توانستند به قهرمانی دست پیدا کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که لیگ برتر با لیگ آزادگان قابل قیاس نیست و در همه کشورها آمارها و رکوردها براساس بالاترین سطح از مسابقات فوتبال یک کشور سنجیده می شود.

در نتیجه رکورد اشکش و استقلال ملاثانی در همان سطح لیگ آزادگان باقی می ماند و یک دستاورد بزرگ برای آنها به شمار خواهد رفت. رکورد بیشترین بازی بدون شکست متوالی فوتبال کشور نیز همچنان در اختیار استقلال و مجیدی خواهد بود حتی اگر در هفته بعد، ملاثانی و اشکش از رکورد 31 بازی بدون باخت نیز عبور کنند.