استقلال در اکثر بازی هایی که این فصل در تهران بازی کرده مالک توپ و میدان بوده، هر چند در برخی از بازی ها به دلیل عدم موقعیت طلبی از رسیدن به نتیجه مطلوب باز مانده است.

هوادار - استقلال، یکطرفه نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق حتی در مصاف استقلال با فولاد مدعی هم رخ داد. استقلال بیشتر صاحب توپ و میدان بود و فولاد  بیشتر دفاع می کرد که به آبی ها موقعیت ندهد. بعید به نظر می رسد در مصاف هوادار – استقلال در استادیوم پاس چنین اتفاقی را شاهد باشیم، چرا که ساکت الهامی مربی ای نیست، حتی در مصاف با تیم های بزرگ تیمش را تنها به دفاع کردن دعوت کند. شاید به خاطر همین ماجراجویی است که در شروع کار سرمربیگری اش با تراکتور و نساجی قهرمان جام حذفی شد.

این فقط به سود استقلال نیست، در گام نخست ممکن است به سود تیم هوادار تمام شود. چون مزد بازی تهاجمی ایجاد موقعیت و در نهایت برتری است. فصل گذشته ساکت الهامی به خاطر همین روحیه در مصاف با استقلال در جام حذفی برنده شد و این پیروزی بهانه ای شد که در نهایت نساجی قهرمان جام  حذفی شود و این بهترین مقام نساجی در طول 63 حیات بود. تیم با بهترین نمایش در فاز دفاعی تا جایی پیش می رود اما موفقیت در فوتبال تهاجمی نامحدود و غیر قابل پیش بینی است و بدون شک موفقیت نساجی در فصل گذشته جام حذفی به خاطر همین تفکر بوده است و جالب اینکه ساکت الهامی همین تفکر را با خود به هوادار برده است.  او می خواهد در این تیم هم قهرمان جام حذفی شود.

این سبک از بازی یعنی ارایه بازی تهاجمی تنها به سود هوادار نیست. کمک به فوتبال باشگاهی است. فوتبال باشگاهی که دهه هاست در آسیا روی سکو نرفته چون از فوتبال کردن تنها دفاع کردن و کمی وقت کشی را یاد گرفته و گویی اصلا دینی به تماشاگران ندارد که صاحبان اصلی فوتبال هستند و دوست دارند از همه تیم  ها فوتبال رو به جلو و زیبا را ببینند.

ساکت الهامی با این سبک از بازی هم با تراکتور 3-2 استقلال را برد و قهرمان جام حذفی شد و هم این فصل با هوادار 3-1 به پرسپولیس باخت. با این سبک از بازی همیشه یک پای بازی های زیبا بوده و از همه مهمتر که مربی قابل بحثی است. دو قهرمانی در جام حذفی در ابتدای راه سرمربیگری نشان می دهد این مربی باز هم روی سکو خواهد رفت. شاید در هوادار نه اما این اتفاق در آینده محتمل است به این خاطر که موفقیت در فوتبال تهاجمی غیر قابل پیش بینی و نامحدود است. بدون شک ابتدای فصل گذشته هیچ کس یک درصد هم شانس برای قهرمانی نساجی در جام حذفی متصور نبود چون این اتفاق در 63 حیات این تیم رخ نداده بود اما نساجی قهرمان جام حذفی شد.

هوادار – استقلال به نظر دیدن دارد. چون استقلال به دنبال ادامه بازی های زیباست و هوادار هم می خواهد در برابر تیم مدعی قهرمانی خودی نشان دهد. آنهم با مربی ای که در برهه ای نامزد حضور در راس کادر فنی تیم استقلال بود.