سه باشگاه بارسلونا، اتلتیکو مادرید و یوونتوس که از مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف شدند همگی از معماران اصلی ایده سوپر لیگ اروپا بودند.

انتقام از سوپر  لیگی ها با شادی برای حذف بارسا و یووه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در فوتبال اروپا خیلی‌ها از حذف زودهنگام بارسلونا، اتلتیکو مادرید و یوونتوس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان خوشحالند. این افراد از زمان مطرح شدن ایده برگزاری سوپرلیگ اروپا با این باشگاه‌ها زاویه دارند. ایده‌ای که با مخالفت‌های شدید روبرو شده و ظاهرا بایگانی شده است.

سه باشگاهی که پرستیژ قابل توجهی در اروپا دارند حالا با وضعیتی تحقیرآمیز با بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی این قاره خداحافظی کرده‌اند. بارسا پنج بار قهرمان اروپا شده، یوونتوس دو بار این عنوان را به دست آورده و اتلتیکو مادرید دو بار تا فینال پیش رفته و با شکست‌هایی دراماتیک دستش از جام قهرمانی کوتاه مانده است.

اینکه بارسلونا حالا مجبور است برای فتح دومین جام مهم اروپا، لیگ اروپا، تلاش کند و یوونتوس و اتلتیکو مادرید حتی برای رسیدن به این لیگ هم باید تلاش کرده و در بازی‌های انتخابی پیروز شوند برای بسیاری از باشگاه‌های اروپایی عجیب و تمسخرآمیز است.

با اینکه از آن روز نزدیک به 18 ماه می‌گذرد ولی کسانی که برای فوتبال اهمیت قائلند هرگز بمب خبری‌ای که می‌توانست فوتبال را برای همیشه نابود کند فراموش نکرده‌اند. در روز 18 آوریل 2021 دوازده باشگاه بزرگ اروپایی اعلام کردند که قصد دارند در یک رقابت جدید به نام سوپرلیگ اروپا شرکت کنند.

اما تنها سه روز زمان لازم بود که هواداران بسیاری از این باشگاه‌ها با اعتراض شدید خود باعث شوند بیش از نیمی از این دوازده باشگاه موافقت خود را با سوپرلیگ پس بگیرند. جمع دوازده باشگاه حالا به سه باشگاه کاهش یافته بود: یوونتوس، بارسا و رئال مادرید. به همین خاطر است که حذف بارسا و یوونتوس و حتی اتلتیکو مادرید، که زیر فشار هواداران از تصمیم خود کوتاه آمده بود، برای عده زیادی از هواداران فوتبال اروپا خوشحال‌کننده است.