عصر دیروز سه فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم معروف به شاهچراغ علیه السلام، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عصر دیروز سه فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر احمد بن موسی الکاظم معروف به شاهچراغ علیه السلام، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کردند.

پروژه ورود اغتشاشات از فاز انتظامی به فاز نظامی همچنان ادامه دارد. بعد از اتفاقات خونین زاهدان و تلاش رسانه‌ای دشمن و خائنان و جاهلان داخلی برای مقصر جلوه دادن نظام در آن اتفاقات، حال نوبت به شیراز رسیده است. شهری توریستی، همواره آرام و پر از مؤلفه‌های هویت ایرانی. تروریست‌ها در یک مکان مذهبی که سمبل امنیت و آرامش است دست به جنایتی نابخشودنی زدند تا حس ناامنی و غیرعادی بودن فضای کشور را بیشتر به مردم ایران القا کنند. آنچه دشمن از این اتفاقات انتظار دارد، پیوست شدن این رخدادها به اغتشاشات است؛ هدف نهایی نیز نظامی‌سازی یا میلیتاریستیک کردن فضای کشور است تا ایران به آنچه صهیونیست‌ها رؤیای آن را در سر می‌پرورانند قدری نزدیک‌تر شود؛ جنگ داخلی. حادثه‌سازی در شیراز، حاکی از تلاش دشمن برای به مرکز کشاندن ناآرامی‌های نظامی و خونین است. برای دشمن ، کشت و کشتار در نواحی مرزی که در حالت عادی هم به امنیت شهره نبوده‌اند، به هیچ‌وجه کافی نیست. باید این شهادت هم‌وطنان دلداده اهل بیت شیرازی و همچنین هتک حرمت برادر امام رضا را خدمت حضرت حجت تسلیت و از خدا نصرتی زودهنگام را طلب کرد.

طبق گزارش تسنیم، مهاجمان پس از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند.

۲ نفر از تروریست ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ساعتی پیش حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ صورت گرفت. وی افزود: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند. محبی‌پور گفت: تاکنون این حمله تروریستی ۱۵ شهید و ۴۰ مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

مسئولان از شهروندان خواسته‌اند به منظور تسهیل تردد خودروهای امدادی، از تجمع در معابر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ خودداری کنند.

یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، گفت: طبق بررسی اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی- تکفیری بوده است. وی گفت: این عامل وهابی- تکفیری با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است. مجروحان حادثه تروریستی ‌امروز حرم شاهچراغ به بیما‌رستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین انتقال داده شدند و تعداد دیگری از مجروحان که وضعیت بهتری دارند هنوز در حرم مطهر هستند. سردار حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس گفت: تروریست ها از درب ورودی باب‌الرضا وارد شدند و به سمت خادمین تیراندازی کردند و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بستند. وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل اصلی را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند. به گفته محبی پور، در میان شهدای این حادثه دست کم ۲ کودک دیده می شوند.

این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داده است. مردم شیراز طبق یک سنت قدیمی شب‌های پنج شنبه به زیارت حضرت احمدبن‌موسی علیه‌السلام می‌روند.