حادثه شیراز و حمله تروریستی به حرم شاهچراغ که به کشته شدن ۱۵نفر از مردم بیگناه از جمله یک زن و چند کودک و مجروح شدن بیش از ۴۰نفر منجر شد، انگار یک زخم قدیمی را باز کرد؛‌ زخم ترور افراد بیگناه به سبک دهه ۶۰توسط منافقین در آن سال‌ها که اتفاقا تمرکز کشور روی وضعیت جنگ در جبهه‌های غرب و جنوب کشور بود و در همان شرایط، جریان تروریستی نفاق در کف خیابان‌های شهرهای ایران مردم را به گلوله می‌بست و ابایی نداشت که کودکان قربانی سیاست کثیف مبارزه مسلحانه شوند، حالا در التهابات و ناآرامی‌های اخیر که دوباره سروکله مارهای سمی ترور و جریان‌های مسلح را به داخل کشور آورده،‌ خیلی چیزها فرق کرده است؛ بستر اعتراض اولیه جای خود را به حرکات رادیکال داده و همین پای مسلحان داعشی را به وطن باز کرده که البته نقش تروریسم رسانه‌ای از اینترنشنال و العربیه تا ایندیپندنت و صدای آمریکا و اسرائیل در تجهیز تروریسم تکفیری بی‌بدیل و منحصربه فرد است، حالا امنیت ما جدی‌تر از همیشه دستاویز التهابات اخیر شده و اگر امنیت نباشد، حتما هیچ چیز دیگری ارزش ندارد. در این گزارش در گفت‌وگوهای جداگانه با نماینگان مجلس درباره مسأله امنیت و تجهیز جریانات تکفیری برای ضربه به کشور و وضعیت این روزها پرداخته‌ایم که مشروح آن در ادامه می‌آید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دشمن از مردم انتقام گرفت

 علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به تلاش شبکه‌های رسانه‌ای لندن‌نشین و وابسته به نظام سلطه برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی و ایجاد آشوب و تنش در کشورمان خاطرنشان کرد: دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای مورد حمایت غرب، رژیم‌صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع عربی مثل نظام آل‌سعود از همه امکانات خود بهره گرفتند تا با وارونه نشان دادن حقایق در ایران اسلامی و دورغ‌پردازی و حتی میدان دادن به گروه‌های تروریستی در شبکه‌های خبری خود زمینه ناامنی در کشورمان را فراهم کنند.

وی با اشاره به حادثه هولناک تروریستی در 

حرم حضرت شاهچراغ تاکید کرد: هدف اصلی جریان مخالف و معاند انقلاب اسلامی در سایه حمایت‌های غرب این بود که تفکر داعشی، امکان بروز و ظهور در منطقه را پیدا کند و وقتی از عملیاتی کردن نقشه‌شان در عراق و سوریه ناامید شدند در آن بودند تا با برخی اقدامات ایذایی بقاع متبرکه را که محل رجوع مردم در ایران اسلامی بود، ناامن کنند. از این رو، اقدام جنایتکارانه علیه زائران حرم حضرت شاهچراغ را باید در راستای همان هدف شوم دانست.

نماینده ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به‌رغم همه تلاش‌های دشمن و جریان‌های معاند داخل و خارج و آشوبگرانی که در پی اغتشاش در کشور بودند مردم ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی خود نشان دادند به هیچ‌وجه تسلیم این فشارها نخواهند شد و با هوشیاری کامل در برابر توطئه‌ها می‌ایستند.

پروژه ناامن‌سازی ایران 

عباس مقتدایی نیز درباره حادثه تروریستی اخیر و اهداف جریان‌های معاند از تجهیز و پشتیبانی گروهک‌های تکفیری به خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تاسیس و پس از انقلاب همواره به گونه‌های مختلف تحت فشار و بمباران تبلیغاتی رسانه‌ها در آن سوی مرزهای خود بوده است و این روند فراز و فرود داشته اما همواره به شکل مستمر از سوی حامیانی که به عنوان پشتوانه مالی و فکری این رسانه‌ها بوده‌اند، حمایت شده است. وی با اشاره به گسترش حجم تبلیغات ضدایرانی جریان‌های معاند و حامیان غربی آنها طی چند سال اخیر خاطرنشان کرد: طی این مدت، میزان و حجم این کارهای رسانه‌ای و خط‌مشی‌گذاری آنها کاملا شتاب‌آلود و با هدف گرفتن عرصه‌های مختلف فرهنگ، اجتماع، سیاست و حتی اقتصاد عمل کرده است. 

در حالی که در ادوار گذشته عمدتا تمرکز آنها بر عرصه سیاست بوده است به‌ویژه در ماه‌های اخیر یک خط‌مشی رسانه‌ای چند لایه‌ای و چندبعدی مشاهده می‌شد.نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدم اگرچه در عرصه نظامی در شرایط کنونی امکان وقوع یک جنگ بین‌الملل وجود ندارد اما در حوزه اقتصاد آمریکایی‌ها متوسل به یک جنگ جهانی علیه ایران شده‌اند و اکنون هم یک جنگ بین‌المللی رسانه‌ای علیه ایران درحال انجام است که تمام رسانه‌های غربی و کلیه رسانه‌هایی که در منطقه به زبان فارسی برنامه پخش می‌کنند و بلکه ابررسانه‌هایی مثل بنگاه پرسابقه بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان همگی یک خط‌مشی با هدفگذاری واحد را دنبال می‌کنند.

مقتدایی با اشاره به اغتشاشات اخیر و حادثه تروریستی شیراز تاکید کرد: پیشقراولان رسانه‌ای غرب در حال تدارک آتشی هستند که تا در روزهای آتی بر حجم تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی بیفزایند تا ناآرامی‌ها در ایران ادامه پیدا کند. اما به‌رغم همه هیاهوهایی که در عرصه جنگ روانی به‌راه انداختند آنها نتوانستند در سطح افکارعمومی تاثیر مستقیم بگذارند چون با وجود همه دروغ‌هایی که در شبکه‌های تصویری و مجازی خود گفتند اما مردم با آگاهی کامل در برابر توطئه‌های آنها ایستادگی کردند.

مردم و مسئولان کنار هم علیه تروریست‌ها 

شهریار حیدری نیز در ارتباط با این موضوع به خبرنگار جام‌جم آنلاین گفت: جریان‌های تکفیری و تروریستی همواره از سوی برخی کشورهای عربی و رژیم‌صهیونیستی حمایت‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای و مالی می‌شوند و در تنش‌ها و اغتشاشاتی که در کشور شکل می‌گیرد آنها نقش اساسی و اصلی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره هدف داعش از انجام عملیات جنایتکارانه در حرم حضرت شاهچراغ تصریح کرد: آشوبگران و اغتشاشگرانی که در بروز تنش‌ها طی چند هفته اخیر نقش داشتند با توجه به مقاومت و ایستادگی مردم نتوانستند به اهداف خود در تداوم ناآرامی در کشور برسند و از این رو، نظام سلطه با استفاده ابزاری از گروهک داعش تلاش کرد با یک اقدام تروریستی کور به جریان‌های معاند و مخالف جمهوری اسلامی روحیه بدهد و به لحاظ روانی آنها را برای اقدامات بعدی آماده کند. حیدری با اشاره به ضرورت حفظ وحدت مردم و مسئولان گفت: در چنین شرایطی بهترین روش مقابله، تمرکز بیشتر روی همبستگی و یکپارچگی ملت ایران و توجه به زیرساخت‌های امنیتی کشور است.

روزنامه جام جم