افرادی که خواهان دریافت وام قرض الحسنه هستند می‌توانند به وب سایت بانک رسالت مراجعه کرده و از تسهیلات جدید آن بهره مند شوند. مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است.

دریافت وام فوری 200 میلیون تومانی از این بانک ها | وام فوری با سود 4 درصد و اقساط طولانی مدت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حدود شش ماه از تصویب وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام فوری  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از گذشته برای کمک به هزینه های زندگی گرفته می شده. امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. 

افرادی که خواهان دریافت وام قرض الحسنه هستند می‌توانند به وب سایت بانک رسالت مراجعه کرده و از تسهیلات جدید آن بهره مند شوند. مبلغ این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است.

وام بانک رسالت در واقع وام بدون بهره است که تنها کارمزد ۲ درصدی آن دریافت می‌شود. این وام بر اساس مدت سپرده‌گذاری شما در اقساط دلخواه قابل بازپرداخت است. افرادی که مایل به دریافت وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیونی بانک رسالت هستند باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند. افرادی امکان درخواست این تسهیلات را دارند باید سه ماه از خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد. افراد برای دریافت این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارند حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز با توجه به معدل حساب تعیین می‌شود اما حداکثر به ۶۰ ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۳ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۳۶۴ تومان است. کل سود تسهیلات ۲۴ میلیون تومان و مجموع رقم وام و سود آن ۲۲۴ میلیون تومان خواهد بود.

ثبت‌نام وام بانک قرض الحسنه رسالت

وام یا تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت را می‌توانید به صورت غیرحضوری با مراجعه به سایت بانک قرض‌الحسنه رسالت و افتتاح غیرحضوری حساب این بانک پیگیری کنید. پس از ثبت‌نام غیرحضوری از بانک با شما تماس گرفته خواهد شد و مامور این بانک به صورت حضوری در محل شما مراحل احراز هویت و تطبیق مدارک را انجام خواهند داد. پس از آن بایستی با مراجه به سامانه اعتبارسنجی مرآت میزان اعتبار خود را بسنجید و بر همین اساس مراحل دریافت وام آغاز خواهد شد.

شرایط تسهیلات و امتیاز بانک رسالت

برای دریافت تسهیلات بانک رسالت، وام­‌گیرنده نباید به بانک بدهکار باشد یا وام هنوز تسویه‌نشده داشته باشد، همچنین نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

در صورتی‌که بعد از طی مدت سپرده شرایط دریافت وام را نداشته باشید، می‌توانید امتیاز وام بانک رسالت را در همان شعبه به شخص دیگری واگذار کنید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام وام بانک رسالت در سال ۱۴۰۱

مدارک هویتی شما هنگام افتتاح حساب دریافت می‌شود ولی مدارک شغلی، میزان درآمد، دارایی‌ها و گردش حساب شما نیز از اهمیت برخوردار است. برای ثبت‌نام وام بانک رسالت می‌توانید به یکی از شعبه‌های این بانک مراجعه کنید.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

سیدابوالفضل پرپنچی با حضور با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط، اظهار کرد: زنان سرپرست خانواری که توان کار کردن دارند، اما ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی ندارند با معرفی به صندوق ضمانت وام اشتغال، از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پرپنچی، خاطرنشان کرد: سایر نیازمندان واجد شرایط نیز با معرفی به بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، درباره پرداخت «وام ازدواج» و «فرزندآوری» به افرادی که سربازی نرفته‌اند، گفت: درحال‌حاضر دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان "شرط" پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و بسیاری از بانک‌ها این وام را به افرادی که سربازی نرفته باشند نیز پرداخت می‌کنند اما در خصوص پرداخت وام فرزندآوری هرچه پیگیری کردیم به نتیجه‌ای نرسیدیم چراکه تصمیم گیری بر عهده نظام وظیفه است.

مهدی متقی‌فر در پاسخ به این سوال که نظام وظیفه اعلام کرده بود هیچ وامی به افرادی که سربازی نرفته باشند پرداخت نمی‌شود، درباره وضعیت پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری به این افراد اظهار کرد: قبلا معافیت از خدمت نظام وظیفه و یا داشتن کارت پایان خدمت "شرط" پرداخت وام ازدواج بود اما درحال‌حاضر دیگر وضعیت نظام وظیفه به عنوان "شرط" پرداخت وام ازدواج مطرح نیست و بسیاری از بانک‌ها این وام را به افرادی که سربازی نرفته باشند نیز پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، به طور کلی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه، ۱۵۳ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۶۴۹ هزار ریال وام فرزندآوری و ۶۶۹ میلیارد و ۴۷۴ میلیون و ۶۲۷ هزار ریال وام ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

صف «بلند بالای» وام فرزندآوری و بانک هایی که اعلام «بی اعتباری» می‌کنند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره پرداختی‌های وام فرزندآوری از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، توضیح داد: در این بازه زمانی ۱ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۴۱ نفر برای دریافت وام فرزندآوری ثبت نام کرده‌اند که از این بین تنها ۳۸۳ هزار و ۳۷۷ فقره وام فرزندآوری پرداخت شده است. تعداد در صف ماندگان دریافت این وام یعنی کسانی که مدارک را تکمیل کرده و منتظر دریافت وام هستند نیز زیاد است. از ابتدای امسال تا شهریور ماه ۳۲۸ هزار و ۵۴۳ نفر در صف دریافت وام فرزندآوری مانده‌اند و علیرغم تکمیل ثبت نام و مدارکشان همچنان وام فرزندآوری را دریافت نکرده‌اند.

متقی‌فر درباره چرایی آمار بالای در صف ماندگان وام فرزندآوری، یادآور شد: بسیاری از شعبه‌ها در استان‌ها اعلام می‌کنند برای پرداخت وام فرزندآوری اعتبار لازم را ندارند. ما در خصوص پرداخت وام ازدواج در شورای‌عالی جوانان مصوب کردیم

که بانک‌ها موظف‌اند حداکثر تا ۱۵ روز بعد از تکمیل ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج، پیامک مراجعه به شعبه را برای افراد بفرستند و پس از مراجعه به شعبه و تکمیل مدارک نیز بانک‌ها موظف‌اند وام را ۱۰ روزه به حساب متقاضیان واریز کنند. این مصوبه به تمام بانک‌ها ابلاغ شده است اما این مصوبه را در خصوص وام فرزندآوری نداریم. گاهی حتی پیامک مراجعه به شعبه یک الی دو ماه و بلکه بیشتر طول می‌کشد تا ارسال شود و از این رو بعضا پرداخت وام فرزندآوری با تاخیر مواجه است.

تهران، اصفهان و فارس در صدر دریافت وام فرزندآوری

به گفته وی تهران با ۱۲.۰۷ درصد، اصفهان با ۸.۰۴ درصد، فارس با ۶.۴۴ درصد، خوزستان با ۵.۸۳ درصد، آذربایجان شرقی با ۴.۳۴ درصد و کرمان با ۴.۰۶ درصد بیشترین آمار پرداختی‌های وام فرزندآوری را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان آخرین استان در میزان پرداختی‌های وام فرزندآوری است، ادامه داد: میزان دریافت وام فرزندآوری در سیستان و بلوچستان ۰.۰۸ درصد است و وام فرزندآوری بسیار کم در این استان پرداخت شده است. البته متقاضیان دریافت این وام در سیستان و بلوچستان نیز کم بوده‌اند. به طور کلی ۸۲۲ نفر برای دریافت این وام ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد به ۲۹۴ نفر این تسهیلات پرداخت شده است.

رشد ۴۰ درصدی پرداخت وام ازدواج طی امسال

متقی فر در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین آمار پرداختی‌های وام ازدواج در امسال، اظهار کرد: از اول امسال تا پایان شهریور، تعداد کل ثبت نام‌کنندگان وام ازدواج ۹۷۷ هزار و ۷۱ نفر بوده است که از این تعداد به ۴۸۶ هزار و ۳۹۹ نفر وام ازدواج پرداخت شده است.

وی همچنین تاکید کرد که تعداد پرداختی‌های وام ازدواج از ابتدای امسال تا پایان شهریور و در قیاس با مدت مشابه خود در سال گذشته حدود ۴۰ درصد رشد داشته است و از سوی دیگر این معاونت هر ماه در ستادهای ساماندهی امور جوانان وضعیت متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج را پیگیری و رصد می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره آمار تعداد افرادی که در صف دریافت وام ازدواج مانده‌اند نیز توضیح داد: در بازه زمانی یاد شده ۲۲۱ هزار و ۲۰۳ نفر در صف دریافت وام ازدواج مانده‌اند. آمار ثبت نام‌کنندگان با افرادی که در صف دریافت وام ازدواج مانده‌اند متفاوت است. افراد ثبت نام‌کننده مدارک خود را برای دریافت وام تکمیل نکرده‌اند و بعضا فرآیند تکمیل ثبت نام را رها کرده‌اند اما متقاضیانی که در صف دریافت وام ازدواج باقی مانده‌اند در عین حالی که مدارکشان را تکمیل کرده‌اند اما هنوز وامی دریافت نکرده‌اند.

چرایی افزایش متقاضیان دریافت این وام

به گفته متقی فر از ابتدای امسال تا پایان شهریور، استان تهران حدود ۱۳ درصد از پرداختی‌های وام ازدواج در کل کشور را به خود اختصاص داده است و پس از تهران، خراسان رضوی با ۷.۵۰ درصد، فارس با ۵.۸۳ درصد، آذربایجان شرقی با ۵.۱۹ درصد، سیستان و بلوچستان با ۴.۷۱ درصد، آذربایجان غربی با ۴.۴۴ درصد و کرمان با ۴.۲۶ درصد در صدر پرداختی‌های وام ازدواج قرار دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، معتقد است که بخشی از علت در صف ماندگان دریافت وام ازدواج، به افزایش مبلغ این وام در امسال باز می‌گردد و بعضا افرادی که از سه سال قبل ازدواج کرده اما تسهیلات ازدواج دریافت نکرده بودند نیز به دلیل رقم بالای وام ازدواج امسال برای دریافت این وام ثبت نام کردند و از این رو تعداد متقاضیان وام بالا رفته است.

شرایط تضامین و اقساط وام ازدواج و فرزندآوری

وی با یادآوری اینکه مبلغ تسهیلات وام فرزنداوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است، درباره تضامین لازم برای دریافت این وام و اقساط آن، توضیح داد: وام ازدواج نیز برای دختران زیر ۲ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۱۵۰ میلیون تومان و برای سایرین ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد است. بر اساس قانون باید تنها یک ضامن نظیر یک ضامن معتبر با کسر از حقوق و یا یک ضامن دارای مغازه و پروانه کسب برای وام ازدواج و فرزندآوری دریافت شود اما بسیاری از اوقات بانک‌ها در این زمینه سلیقه‌ای عمل می‌کنند. درحال‌حاضر اقساط وام ازدواج چیزی در حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و اقساط وام فرزندآوری متناسب با مقدار وام متفاوت است، برای مثال قسط وام ۶۰ میلیون تومانی فرزندآوری در حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود. البته بازپرداخت این وام‌ها بالا و مناسب است.

بانک هایی که تا سه ضامن طلب می‌کنند و عروس و دامادی که وام ازدواج خود را می‌فروشند!

متقی فر همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره خرید و فروش وام ازدواج و چگونگی مقابله با آن، مهم‌ترین مشکل در این زمینه را مربوط به بحث تضامین وام ازدواج دانست و بیان کرد: اگر بانک‌ها در بحث گرفتن تضامین به صورت سلیقه‌ای عمل نکنند و طبق قانون فقط یک ضامن از متقاضیان طلب کنند، کسی حاضر نمی‌شود وام را بفروشند چراکه وام ۱۲۰ میلیون تومانی قرض الحسنه ازدواج سود زیادی ندارد، بازپرداخت آن بالا و اقساط آن پایین است و کسی حاضر نمی‌شود آن را بفروشد. می‌فروشند چون ضامن برای آن پیدا نمی‌کنند. گزارش هایی به ما رسیده است که در برخی استان‌ها بانک‌ها تا سه ضامن نیز از متقاضیان وام ازدواج طلب کرده‌اند. برای مقابله با این موضوع نیز ما پیشنهاداتی نظیر اینکه بانک‌ها یارانه افراد را به عنوان ضامن قبول کنند نیز ارائه دادیم اما مورد موافقت واقع نشد. مهم‌ترین راهکار این است که بانک‌ها برای دریافت ضمانت سلیقه‌ای عمل نکنند چراکه فراهم کردن یک ضامن شاید برای بسیاری از زوجین امکان‌پذیر باشد اما ارائه بیش از یک ضامن به ویژه در شهرستان‌ها که کارمند کم است برای بسیاری از افراد ممکن نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در مجموع وضعیت پرداخت وام ازدواج طی امسال گرچه ایده آل نیست اما در قیاس با سال قبل ( سال ۱۴۰۰) بسیار بهتر شده است و امیدواریم در سال آینده (سال ۱۴۰۲) نیز به نسبت امسال بهتر بشود، در خصوص لزوم توجه به بحث فرهنگی ترویج ازدواج و فرزندآوری در کنار ارائه مشوق‌های مالی، تاکید کرد: در بحث فرزندآوری و ترویج ازدواج نیازمند گفتمان سازی، ترویج فرهنگی و فکری این موضوع هستیم. اساسا پرداخت وام و امکانات، مشوق‌هایی برای این امور هستند اما به عنوان یک علت تامه و عامل محرک اصلی محسوب نمی‌شوند. بسیاری اوقات خیلی از خانواده‌هایی که تمکن مالی نیز دارند، اعتقادی به فرزندآوری ندارند و از این رو است که می‌گوییم در این زمینه باید "فرهنگ" تغییر کند؛ به صرف پرداخت وام نمی‌توان نتیجه مطلوبی گرفت.

بانک آینده به منظور کمبود نقدینگی مشتریان خود برای خرید کالا در قالب طرح «طراوت» وام ۷۰ میلیون تومانی را ارائه داده است. این تسهیلات صرفا برای خرید کالا کاربرد دارد.

این طرح در واقع همان وام خرید کالا مصرفی خودمان است که شخص وام‌گیرنده می‌تواند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این بانک، کالای مصرفی موردنیاز خود را بخرد.لازم به ذکر است افرادی که این مبلغ وام را دریافت می‌کنند امکان خرید از فروشگاه‌های ایران مال را خواهند داشت.

سقف این تسهیلات بنابر درخواست مشتری و نظر شعبه حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۷۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن تا یک ماه بعد از گرفتن اعتبار، بدون سود است. ولی اگر بخواهید در اقساط بلندمدت آن را پس بدهید، برای بازپرداخت ۱۲ ماهه سود ۱۲ درصدی، بازپرداخت ۲۴ ماهه سود ۱۵ درصدی و بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز سود ۱۸ درصدی دریافت خواهد شد.با توجه به مبلغ وام، مدت زمان بازپرداخت و سود، مبلغ هر قسط  با بازپرداخت ۳۶ ماهه به ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۶۸ تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات ۲۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۹۱ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۷ تومان خواهد بود.

ضامن وام خرید کالای بانک آینده

درصورتی‌که شخص متقاضی دارای سپرده بلندمدت شتاب یا آینده‌ساز باشد، می‌تواند بنابر مبلغ تسهیلات موردنیاز، سپرده خود را نزد بانک مسدود کند و به همین سادگی مشمول این وام شود. اما اگر فردی دارای حساب بلندمدت نیست، می‌تواند با ارائه ضامن کسر از حقوق، برای دریافت این تسهیلات اقدام کند.

شرایط دریافت وام طرح طراوت بانک آینده

 شرط اصلی دریافت این تسهیلات نداشتن چک برگشتی و قسط معوق وام‌گیرنده و ضامن اوست.

برای دریافت این وام هم حتما لازم نیست حضوری به شعبه بانک آینده مراجعه کنید. راه ساده‌تر ثبت‌نام غیرحضوری است؛ متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند در سامانه «پیشخوان مجازی، ویژه مشتریان بانک» یا مراجعه به سامانه «ساتا، ویژه عموم» تشکیل پرونده بدهند، وام بگیرند و با روش حضوری یا خرید اینترنتی کالای موردنظرشان را بخرند.

شبکه بانکی در ۶ ماهه اول امسال حدود یک هزار و ۹۵۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است

عمده تسهیلات تکلیفی مربوط به ازدواج و فرزندآوری است و تا ۲۳ مهر ماه امسال ۵۳۴ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۷۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است، 

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱/‌۰۱/‌۱۳۹۷‬ بوده است، یک میلیارد و دویست میلیون (۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است

مراحل ثبت نام وام ازدواج 

سامانه ثبت نام وام ازدواج با نشانی ve.cbi.ir برای ارائه تسهیلات به زوجین از طریق بانک مرکزی اعلام شده است. برای درخواست وام در این سامانه، هر کدام از زوجین باید وارد بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، قسمت ثبت نام جدید شوند. 

بعد از ورود به صفحه اصلی، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب کنید. در این صفحه زوجین باید شرایط و دستورالعمل‌های وام ازدواج را با دقت مطالعه کنید. این قسمت شامل شرایط و انواع مدارکی است که برای ثبت نام تسهیلات ازدواج نیاز است و باید اطلاعات هویتی و سکونتی را در این مرحله وارد کنید. نکته قابل توجه این است که تکمیل خانه‌هایی که با علامت ستاره قرمز رنگ مشخص شده اند، الزامی است. 

در نهایت ثبت نام وام ازدواج تمام و رسید ثبت نام بارگذاری می‌شود و می‌توانید رسید ثبت نان را برای خود ذخیره و یا در صورت امکان آن را چاپ کنید.

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۱

متقاضی وام ازدواج نباید قبلا از این تسهیلات استفاده کرده باشد. و هر فرد ایرانی، تنها یک بار می تواند این وام را دریافت کند.

برای دریافت وام ازدواج محدودیت زمانی وجود دارد. یعنی زوجین تا دو سال بعد از تاریخ عقد خود می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

برای وام هریک از زوجین، به یک ضامن معتبر دارای فیش حقوقی رسمی نیاز است. (البته اغلب بانک‌ها بازنشستگان، کارمند پیمانی و قراردادی، نیروی نظامی، کاسب معتبر دارای پروانه کسب را به عنوان ضامن قبول می‌کنند.)

اگر خود فرد متقاضی وام ازدواج کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نهادها و مؤسسات عـمومی (مانند کمیته امداد، شهرداری‌، هلال‌احمر و بنیاد)، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعـتباری باشند نیازی به ضامن ندارد. زیرا فراد با ارائه گواهی کسر از حقوق خود می‌تواند وام را دریافت کند.

مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد وام ازدواج

مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ کارمزد ۴ درصد است.

اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسید اولین قسط و کارمزد آن، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات یاد شده است.

افرادی که برای خرید کالاهای بادوام مایل به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی هستند و از مشتریان بانک ملت محسوب می‌شوند، امکان استفاده از طرح «حامی کارت» را دارند.

مشتریان بانک ملت که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه دارند، امکان دریافت وام ۲۰۰ میلیونی را خواهند داشت. البته متقاضیان نباید قبلا از وام خرید کالا استفاده کرده باشند و با این تسهیلات صرفا از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت امکان خرید دارند. این تسهیلات به ضامن رسمی نیاز دارد و سود آن براساس دوره بازپرداخت متغییر است. حداکثر میزان سود این تسهیلات به ۱۸ درصد می‌رسد. سقف دوره بازپرداخت وام مذکور ۶۰ ماه خواهد بود.

با توجه به مبلغ تسهیلات، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود وام ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن۳۰۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.

گرفتن وام از شبکه بانکی هفت خوان رستمی است که شرایط و ضوابط متفاوتی در هر یک از بانک‌ها دارد.

در پی ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام و همچنین سپرده گذاری بدون سود برای دریافت تسهیلات، عملکرد بانک‌ها در این راستا و رعایت این بخشنامه مورد بررسی قرار گرفته که دراین گزارش به طور نمونه شرایط وام دهی از سوی بانک ملت و چگونگی برخورد این بانک با بخشنامه مربوطه رصد شده که طبق مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک ملت، این بانک مبلغی در ازای پرداخت وام بلوکه نمی‌کند.

 گرفتن وام از شبکه بانکی هفت خوان رستمی است که شرایط و ضوابط متفاوتی در هر یک از بانک‌ها دارد. این در حالی است که در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر آسان کردن روند پرداخت تسهیلات خرد به مردم، پرداخت تسهیلات خرد در نظام بانکی باید مبتنی بر اعتبارسنجی و متنوع سازی وثایق باشد که بدین منظور بانک مرکزی هم بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ کرده که در آن نزدیک به ۱۵ وثیقه قابل قبول از جمله سیم‌کارت، سهام عدالت و ... برای یک وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

در این بین، بررسی میدانی از برخی شعب بانک ملت نشان می‌دهد که می‌توان از این بانک در صورت داشتن رتبه اعتباری A  و B بدون ضامن ۵۰ میلیون تومان وام گرفت و برای گرفتن وام تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان نیز بسته به میزان پوشش حقوق دریافتی متقاضی ضامن درخواست می‌شود.

مشاهدات بیانگر این است که برای دریافت وام از این بانک در صورت داشتن حساب باید از شعبه رمز اینترنتی گرفت و اطلاعات بیمه و فیش حقوقی را وارد فرابانک کرد. این سامانه با توجه به این اطلاعات و پوشش دادن فیش حقوقی متقاضی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با اخذ یک تا دو ضامن وام می‌دهد.

بنابراین، متقاضیان وام خرد از بانک ملت باید به سامانه هوشمند فرابانک ملت مراجعه کنند که می‌توانند از این سامانه تسهیلات زیر را دریافت کنند:

۱. تسهیلات بدون ضامن ویژه مشتریان با رتبه اعتباری A

۲. تسهیلات برای رتبه‌های اعتباری A ،B ، C و فاقد رتبه با معرفی ضامن‌

۳. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج معرفی شدگان سایت بانک مرکزی

۴.  تسهیلات جهت خرید از فروشگاه‌های شرکای تجاری طرف قرارداد بانک(شاپ کارت، حامی کارت)

۵. تسهیلات ویژه حقوق بگیران از بانک ملت (کارکنان، بازنشستگان و مستمری بگیران بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی)

در این زمینه، بانک‌ها پس از استعلام معوقات بانکی با کد ملی مشتریان خود، از رتبه اعتباری آن‌ها مطلع می‌شوند. شرکت‌ها و موسسه‌هایی اقدام به اعتبارسنجی کلیه افراد حقیقی و حقوقی می‌کنند تا رتبه اعتباری بین ۰ تا ۹۰۰ را برای آن‌ها با توجه به عملکرد بانکی خود در نظر بگیرند و هر چقدر رتبه اعتباری افراد حقیقی و حقوقی به عدد ۹۰۰ نزدیک باشد، به جهت اختصار عدد A را روی اسم آن افراد حک می‌کنند و هر چقدر رتبه اعتباری افراد پایین باشد، علامت‌های ( رتبه اعتباری ) B، C و... به افراد کم‌تر خوش‌حساب داده می‌شود که پس از استعلام معوقات بانکی با کد ملی، بانک‌ها متوجه پیشینه و کارنامه منفی آن‌ها در بازپرداخت اقساط و بدهی‌های خویش به نظام بانکی می‌شوند.

علاوه بر این، تسهیلات جهت خرید از فروشگاه‌های تجاری طرف قرارداد بانک (شاپ کارت و حامی کارت) نیز اینگونه است که می‌توان با افتتاح حساب در بانک ملت تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب کارت اعتباری دریافت و از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک خرید کرد.

همچنین، حقوق‌بگیران از بانک ملت می‌توانند با بارگذاری فیش حقوقی خود در فرابانک ملت و بررسی رتبه اعتباری و اینکه فیش حقوقی آن‌ها چقدر از مبلغ وام را پوشش می‌دهد، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند.

البته، میزان وام دریافتی از بانک ملت در روش‌های ذکر شده بسته به رتبه اعتباری و فیش حقوقی متقاضیان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اعلام کرده‌ایم که بانک‌ها با یک ضامن وام ازدواج اعطا کنند اما در وام کلان دقت داشته باشند.

علی صالح آبادی پنج‌شنبه ۲۸ مهر در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فارس در شیراز افزود: یکی ازمحورهای مهمی که در سطح کلان باید دنبال کنیم کنترل نقدینگی در کشور است، نقدینگی یک ارتباط بسیار تنگاتنگ و مستقیم با تورم دارد و وقتی نقدینگی فراتر از رشد تولید ناخالص داخلی رشد می کند در جامعه ایجاد تورم می‌کند.

به نقل از ایسنا، او با یادآوری اینکه از یک سو تقاضای بخش خصوصی دریافت نقدینگی است و از سوی دیگر اگر بخواهیم یک مشکل اصلی در اقتصاد کشور مطرح کنیم نقدینگی اضافی موجود در جامعه است، گفت: بنابراین نقدینگی هم می‌تواند در بحث ایجاد تورم مشکل و در بحث حل مشکلات مالی بخش خصوصی راه حل باشد.

صالح آبادی اضافه کرد: بنابراین باید نقدینگی را به سمت تولید و فعالیت‌های مولد هدایت کنیم که این نیاز به یک سری سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها هم در بانک مرکزی و هم دستگاه‌های مختلف دارد و این تصمیمات قطعا اثرگذار خواهد بود.

صالح آبادی، بر لزوم هدایت سرمایه‌ها به سمت بخش‌های مولد از سوی نظام مالیاتی گفت: باید فعالیت‌ها غیر مولد و دلال بازی مشمول مالیات خاص خود باشد و اگر کسی در زمینه خرید و فروش سکه و خودرو فعالیت کرد باید مالیات خاص خود را پرداخت کند که فعالیت‌ها به آن سمت سوق پیدا نکند.

او عنوان کرد: ایراداتی به نظام بانکی وارد است که به دنبال اصلاح آنها هستیم که برخی باید در سطوح عالی کشور تصمیم گیری شود.

رئیس کل بانک مرکزی، در خصوص وضعیت عرضه ارز در کشور هم گفت: امسال حجم عرضه ارز در بازار بسیار خوب است هم در حوزه حواله و هم اسکناس وضعیت بسیار خوبی داریم.

صالح آبادی افزود: بانک مرکزی هم از نظر منابع ارزی و هم در حوزه حواله‌ای و هم اسکناس وضعیت خوب و قابل قبولی دارد و با عرضه‌هایی که انجام می‌دهیم آرامش حاکم بر بازار حفظ خواهد شد و تداوم خواهد داشت.

او ادامه داد: ورود ارز به کشور نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بخش خصوصی ارزهای خوبی وارد چرخه تجاری کشور می کند و میزان رفع تعهد ارزی صادر کنندگان به حدود ۸۵ درصد رسیده که رقم خوبی است.

اموال مازاد بانک‌ها تفدیل به تسهیلات شود

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به تعیین تکلیف اموال مازاد بانکها گفت: برخی بانکهای ما دچار اموال مازاد هستند که باید آنها را بفروشند و منابع حاصل از آنرا تسهیلات پرداخت کنند.

صالح آبادی افزود: یکی از معضلات در کشور و نظام بانکی ما این است که فروش این اموال مازاد یا اتفاق نمی‌افتد یا به آرامی انجام می شود که هم در سطح دولت این مشکل را داریم و هم در سطح بانک‌ها.

او ادامه داد: به دنبال این هستیم که بانکی که سپرده‌های مردم را تبدیل به مال و اموال کرده را ملزم کنیم که آن اموال را بفروشد و نقدینگی آنرا در قالب تسهیلات به مردم پرداخت کنند و اگر نفروشد با اختیاراتی که از مراجع بالاتر می‌گیریم بانک مرکزی آن اموال را به مزایده خواهد گذاشت و درآمد حاصل از آن برای پرداخت تسهیلات در اختیار بانک قرار خواهد گرفت.

صالح آبادی افزود: در همین راستا کارگروهی را در بانک مرکزی برای فروش اموال مازاد بانک‌ها به ویژه بانک‌ها خصوصی تشکیل داده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: بانک حق ندارد منابع استان را جمع کند و در جای خاصی تبدیل به مال و اموال خاصی کند.

صالح آبادی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تورم را در کشور کنترل و مدیریت کنیم باید از منابع اضافی که در اقتصاد وجود دارد به بخش‌های مولد تولید تزریق شود نه اینکه از بانک مرکزی اضافه برداشت کنند که تورم ایجاد شود.

لزوم تعیین تکلیف بدهکاران کلان بانکی

رئیس کل بانک مرکزی، بر لزوم تعیین تکلیف بدهکاران کلان بانکی تاکید کرد و گفت: بدهکاران بانکی به چند دسته از جمله شرکت‌هایی که تکالیفی بر عهده داشته‌اند، بخش‌های مولدی که به دلیل شرایط اقتصادی دچار مشکلاتی شده‌اند و تسهیلات گیرندگانی که بدهی آنها ناشی از بدحسابی آنها است و به رغم اینکه می‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند اما این کار را انجام نمیدهند.

صالح آبادی افزود: با بدهکارانی که به دلیل شرایط اقتصادی امکان بازپرداخت بدهی را ندارند بانکها باید مساعدت و همکاری کنند اما بدهکاران کلانی که به رغم توان مالی قصد پرداخت بدهی خود را ندارند باید تعیین تکلیف شود.

استفاده از ابزارهای اعتباری در کنار ابزارهای پولی

او، در خصوص اتخاذ راهکارهای تامین منابع مالی هم گفت: امسال راهکارهای دیگری هم در کنار ابزارهای پولی برای تامین منابع مالی داریم که می توان به ابزارهای اعتباری از جمله اوراق گام که حدود سه ماه است به خوبی فعال شده اشاره کرد.

صالح آبادی بیان کرد: از بهمن ۹۹ تا تیر ۱۴۰۱ به میزان ۸/۸ دهم هزار میلیارد تومان از این ابزار استفاده شده که با تسهیل مقررات آن در شورای پول و اعتبار و ابلاغ آن به شبکه بانکی در چهار ماه گذشته این عدد به ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید که برنامه ریزی کرده ایم که آنرا به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسانیم.

او افزود: اقتصاد ما بانک پایه است و بیش از ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد ما با بازار پول است و حتما باید ابزارهای تامین مالی را متنوع کنیم و در عین اینکه نیاز بخش تولید را مرتفع می‌کنیم مانع افزایش نقدینگی بی رویه شویم.

سیستم بانکی در خدمت بخش خصوصی باشد

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: بانک مرکزی و سیستم بانکی باید در خدمت بخش خصوصی باشند و از این بخش حمایت کنند و این را به عنوان یک محور کلیدی و مهم می‌دانیم و باید در همین جهت حرکت کنیم.

وام ازدواج باید با یک ضامن پرداخت شود

صالح آبادی، بر لزوم همراهی بانک‌ها با مردم و تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات خرد تاکید کرد و گفت: از جمله در بحث پرداخت وام ازدواج اعلام کرده‌ایم که بانک‌ها باید با یک ضامن پرداخت کنند و هر بانکی که بیش از یک ضامن مطالبه می کند مرتکب تخلف شده و اگر رعایت نشود برخورد انضباطی خواهیم کرد.

او افزود: در وام‌های کلانی که پرداخت می‌شود باید دقت داشته باشیم اما در وام‌های خُرد که معمولا هم اقساط آنرا پرداخت می کنند در ابتدای امسال بخشنامه کرده‌ایم که تا ۲۰۰ میلیون تومان که در طبقه وام‌های خرد قرار می‌گیرد در دریافت وثیقه سخت گیری نشود و اگر متقاضی دارای رتبه اعتباری مناسبی با یک قرارداد لازم الاجرا پرداخت شود.

بانک‌های خصوصی باید عضو شورای هماهنگی بانک‌ها باشند

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی همانند بانک‌های دولتی تحت نظارت بانک مرکزی هستند، افزود: بانک مرکزی همان تسلط و کنترلی که بر بانک دولتی دارد بر بانک خصوصی هم دارد و بانک‌های خصوصی موظفند که عضو شورای هماهنگی بانک‌ها باشند و آمار در اختیار قرار دهند.در طرح دو سر سود بانک گردشگری می توانید با افتتاح حساب بلندمدت، تسهیلات بگیرید آن هم بدون پرداخت قسط.

این وام ۳۰۰ میلیونی نیازی به ضامن معتبر ندارد. ضمانت اصلی تسهیلات مذکور سپرده فرد است. حداکثر سود این تسهیلات به ۱۸ درصد می‌رسد و روی سپرده افراد نیز سود ۱۸ درصدی پرداخت می‌شود. حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴ ماه اعلام شده است. لازم به ذکر است، افرادی که این تسهیلات را دریافت می‌کنند قسطی نمی‌پردازند، بلکه اقساط به صورت خودکار از روی سود سپرده آن‌ها کسر می‌شود.

در طرح امید آفرین بانک کارآفرین با افتتاح حساب و ایجاد میانگین تا ۲ برابر سپرده خود و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنید.

اول افرادی که مایل به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی طرح امیدآفرین هستند باید در یکی از شعب بانک کارآفرین سپرده قرض الحسنه با حداقل ۲۵ میلیون تومان وجه داشته باشند. ضمنا افراد باید میانگین حساب مناسب ایجاد کنند و سپس برای این وام درخواست دهند. حداقل خواب سپرده برای دریافت این تسهیلات سه ماه اعلام شده است. سود این تسهیلات ۱۸ درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به ۳۶ ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای این تسهیلات ضامن رسمی و سند ملکی است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام قرض الحسنه به کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی از سال آینده خبر داد.

احمد اسفندیاری با اشاره به فرآیند پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بازنشستگان این سازمان می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی جهت دریافت وام ثبت نام و در ادامه پس از طی شدن مراحل اداری وام به حساب شأن واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه وام بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، گفت: در تلاش هستیم در صورت فراهم شدن شرایط و تأمین اعتبارات لازم، وام قرض الحسنه بازنشستگان را در سال آینده افزایش دهیم.

معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسات سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: معاونت‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی پیشنهادات خود را در ارتباط با بودجه مطرح و در نهایت این موضوع به هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی ارجاع و پس از تصویب در هیأت امنا مطرح و پس از تبدیل شدن به قانون اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در سال آینده اعتباری نیز برای پرداخت وام به کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در این خصوص پیشنهاداتی مطرح شده و ان شاءالله در سال آتی این پرداخت آغاز خواهد شد.

اسفندیاری ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است این است که از آبان ماه تمام فرآیند ثبت درخواست وام قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد.

طبق آخرین اخبار پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیونی از ابتدای مهر سال جاری شروع شده است اما آیا واقعا این وام قرار هست پرداخت شود؟

بهتر است بدانید در حال حاضر امکان ثبت نام وام یارانه ۱۰ میلیونی در هیچ سایتی وجود ندارد و برخی از این اخبار شایعه می‌باشد. طبق مصوبه بانک مرکزی یارانه نقدی جزء مواردی است که بانک‌ها می‌توانند به عنوان ضامن وام از متقاضیان درخواست نمایند اما معمولا بیشتر بانک‌ها وام با ضمانت یارانه پرداخت نمی‌کنند. در ادامه بانک‌هایی که پرداخت وام یارانه ۱۰ میلیون تومانی را در دستور کار خود قرارداده اند بررسی می‌کنیم.

ثبت نام وام ۱۰ میلیونی یارانه

اگر قصد دریافت وام ده میلیون تومانی یارانه دارید باید بدانید در حال حاضر بانک‌های قرض الحسنه در قالب وام ضروری این وام را پرداخت می‌کنند. یکی از بانک‌های پیشرو در پرداخت وام بدون ضامن یارانه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می‌باشد که با ضمانت یارانه و با سود صفر درصد و فوری طی ۲۴ ساعت وام یارانه پرداخت می‌نماید. این بانک وابسته به کمیته امداد می‌باشد. هدف صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از پرداخت وام با یارانه گره گشایی و کمک به افراد کم برخوردار جامعه می‌باشد.

ثبت نام غیر حضوری وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه

همان طور که در قسمت قبل گفته شد امکان ثبت نام غیر حضوری وام یارانه ۱۰ میلیون تومانی وجود ندارد. به تازگی کلاهبرداران با ارسال پیام با موضوع وام یارانه و درخواست ارسال شماره ملی و شماره تماس قصد سوءاستفاده از شما را دارند. توصیه می‌شود به این پیامک بی اعتنا باشید.

براساس تحقیقات انجام شده ثبت نام غیر حضوری وام ده میلیونی یارانه از طریق سایت https://refahi.ir/ نیز انجام نمی‌شود و این سایت ویژه استعلام وضعیت پرداخت یارانه و گزارش مبالغ یارانه نقدی می‌باشد.

وام یارانه ۱۰ میلیونی ویژه چه کسانی است؟

وام یارانه ویژه سرپرستان خانواری که یارانه نقدی دریافت می‌کنند می‌باشد و در حال حاضر فقط در شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران پرداخت می‌شود. کلیه افرادی که یارانه دریافت می‌نمایند می‌توانند از این وام استفاده کنند اما اولویت پرداخت با افراد زیر می‌باشد:

کارگشایی

ودیعه مسکن

تعمیرات ساختمان و احداث مسکن

اشتغال و کارآفرینی

تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانش آموزان و دانشجویان

بر اساس آنچه در مقاله خواندیم وام یارانه ۱۰ میلیون تومانی در حال حاضر فقط در استان تهران و در شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود. به زودی این وام در تمام شهرهای ایران پرداخت خواهد شد

در طرح سنا بانک صادرات می‌توانید با ایجاد میانگین حساب حداقل ۲ ماهه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد دریافت کنید.

این وام ۲۰۰ میلیونی به افرادی پرداخت می‌شود که در یکی از شعب بانک صادرات سپرده قرض الحسنه داشته باشند. مدت زمان مناسب خواب سپرده برای دریافت تسهیلات مذکور دو ماه اعلام شده است. سود این تسهیلات ۱۰ درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به ۶۰ ماه می‌رسد. در این طرح می‌توانید تا ۱۰۰٪ میانگین حساب خود تسهیلات دریافت کنید. این وام به ضامن رسمی احتیاج دارد. متقاضیان تسهیلات مذکور نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند.

در شرایطی که نیاز به پول دارید و برای فراهم کردن آن در تکاپو هستید، دریافت یک وام فوری و آسان می‌تواند کار شما را راه بیندازد. مهم این است که این وام چه شرایطی دارد و طی چه فرآیندی اعطا می‌شود.

بانک رسالت اخیراً از طرح جدید خود به نام «وام فوری بانک رسالت» رونمایی کرده است. این تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و به افراد واجد شرایط اعطا می‌شود. 

گفتنیست که شرایط درخواست و ثبت‌نام این وام بانکی به صورت اینترنتی و از طریق اینترنت بانک امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری، به صورت آنلاین برای دریافت آن اقدام کنید.

فرآیند ثبت درخواست و شرایط لازم برای دریافت وام فوری بانک رسالت

برای ثبت درخواست تسهیلات فوری بانک رسالت، شما نمی‌توانید به صورت حضوری به شعب این بانک قرض‌الحسنه مراجعه کنید؛ بلکه باید با مراجعه به سامانه بانک رسالت، درخواست خود را ثبت کنید تا در فرآیند دریافت وام فوری بانک رسالت قرار بگیرید.

پیش‌نیاز دریافت تسهیلات فوری بانک رسالت، مثل سایر وام‌ها، افتتاح حساب در بانک است؛

نکته بعدی این است که باید حداقل سه ماه و حداکثر ۶ ماه از خواباندن سپرده قرض الحسنه شما در بانک، گذشته باشد؛

بعد از وارد شدن به سامانه بانک رسالت، باید فرآیند اعتبار سنجی را جهت دریافت این وام فوری انجام دهید؛

بعد از ۷ الی ۱۰ روز کاری، نتیجه اعتبار سنجی به شما ارائه می‌شود و در صورتی که شما در مرحله اعتبارسنجی، متقاضی ممتاز بانک محسوب شوید، می‌توانید سایر اقدامات را جهت دریافت وام فوری بانک رسالت انجام دهید؛\

بعد از وارد شدن به سامانه درخواست وام فوری بانک رسالت از طریق کد پیامک شده به شماره همراه شما، یک آموزش تصویری از مراحل ثبت درخواست وام خود را مشاهده خواهید کرد؛

بعد از آن، گزینه تسهیلات را انتخاب و به آن وارد شوید؛

در این بخش گزینه درخواست جدید را برای دریافت تسهیلات فوری بانک رسالت، انتخاب کنید؛

در نهایت هم با صفحه‌ای رو می‌شوید که لازم است مبلغ تسهیلات، مدت درخواست و شماره سپرده خود را وارد کنید؛ 

بعد از طی کردن این مراحل، چنانچه هیچ مشکلی در ثبت درخواست وام فوری بانک رسالت پیش نیامده باشد، پیامکی برای شما ارسال می‌شود تا برای امضای خود به بخش تسهیلات مراجعه و در نهایت تسهیلات خود را دریافت کنید؛

حالا که با شرایط لازم جهت دریافت تسهیلات فوری بانک رسالت آشنا شدید، نوبت به شناختن مدارک مورد نیاز می‌رسد. ما در بخش بعدی درباره مدارک مورد نیاز شما را راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید در اسرع وقت برای دریافت وام اقدام کنید و کمبود بودجه خود را در راستای نیاز خود برطرف کنید.

مدارک لازم برای تسهیلات فوری بانک رسالت

مدارک هویتی مثل: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی؛

مدارک شغلی مثل: فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار و… 

میزان درآمد و گردش حساب شما؛

آدرس محل سکونت، کد پستی و…

داشتن ضامن رسمی و مدارک او

در این مرحله لازم است توجه شما را به یک نکته بسیار مهم جلب کنیم تا هم سطح اطلاعات شما در خصوص وام فوری بانک رسالت ارتقا پیدا کند و هم بدانید با سواد کامل و کافی برای دریافت تسهیلات اقدام کنید.

میزان سود و شرایط بازپرداخت تسهیلات فوری بانک رسالت

این وام با سود ۲ درصد و همچنین کارمزد ۲ درصد اعطا می‌شود که حداکثر زمان بازپرداخت این تسهیلات فوری بانک رسالت، ۶۰ ماه است.

در واقع شرایط سپرده‌گذاری و دریافت وام فوری بانک رسالت به این صورت است که شما حداقل ۳ ماه و حداکثر ۶ ماه، سپرده خود را در بانک می‌خوابانید و بعد از سپری شدن مدت زمان خواب سپرده، شما می‌توانید ۱۰۰ درصد میزان سپرده را از بانک وام بگیرید.

۵ نکته لازم در خصوص وام فوری بانک رسالت

اگر می‌خواهید برای دریافت وام فوری بانک رسالت اقدام کنید، حتما به این ۵ نکته توجه داشته باشید:

فردی که به عنوان ضامن به بانک معرفی می‌کنید، باید در بانک قرض‌الحسنه رسالت قبلا حساب باز کرده باشد؛

اگر مشکلی در روند ثبت درخواست تسهیلات فوری بانک رسالت در سامانه ایجاد شود، رنگ درخواست شما صورتی می‌شود که این رنگ مبنی بر رد شدن درخواست شما در سامانه است؛

حتما حواستان باشد که در صورت دیرکرد در بازپرداخت اقساط وام، جریمه دیرکرد به شما تعلق می‌گیرد؛ پس برای پرداخت اقساط در موعد مقرر اقدام کنید؛

ضامن شما باید مدارکی مثل کارت ملی هوشمند یا کد رهگیری آن، همچنین شماره حساب بانک رسالت و سفته الکترونیکی به بانک جهت دریافت وام فوری بانک رسالت ارائه دهد؛

نتیجه اعتبارسنجی شما در سامانه مرآت، به ۴ صورت ارائه می‌شود: ممتاز، کاملا متناسب، متناسب و نامتناسب؛ در صورتی که نتیجه اعتبارسنجی شما ممتاز باشد، بدون چک و ضامن می‌توانید وام را دریافت کنید؛

سوالات متداول درباره وام فوری بانک رسالت

فرآیند اعتبارسنجی در سامانه مرآت به چه صورت است؟

ابتدا باید در سامانه مرآت ثبت‌نام و حساب کاربری خود را ایجاد کنید. برای عضویت در این سامانه باید کد ملی، کد پست الکترونیکی و شماره همراه خود را وارد کنید و بعد از آن فرآیند اعتبارسنجی خود را انجام دهید.

آیا همه افراد می‌توانند برای دریافت وام فوری بانک رسالت اقدام کنند؟

بله تمام افراد بالای ۱۸ سال (چه کارمند رسمی و چه غیر کارمند)، می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

آیا لازم است ۲ درصد کارمزد وام را در ابتدا بپردازیم؟

این موضوع کاملا به شعب ارائه‌دهنده وام بستگی دارد؛ برخی از شعب کارمزد را در ابتدا دریافت می‌‌کنند و برخی دیگر آن را روی اقساط پخش خواهند کرد.

بانک کشاورزی به آن دسته از مشتریانی که سپرده کوتاه مدت «مهر ماندگار» را در یکی از شعب این مجموعه افتتاح کرده باشند، وام ارزان قیمت اعطا می‌کند.

افرادی که سپرده کوتاه مدت مهر ماندگار داشته باشند امکان دریافت وام با نرخ متنوع و به انتخاب مشتریان را خواهند داشت. افرادی می‌توانند برای این تسهیلات درخواست دهند که حداقل ۳ ماه از سپرده گذاری آن‌ها گذشته باشد. حداقل مبلغ افتتاح حساب برای دریافت این تسهیلات نیز ۱۰۰ هزار تومان ذکر شده است. براساس مبلغ و مدت سرمایه گذاری، نرخ سود این تسهیلات ۱۰ یا ۱۲ یا ۱۴ درصد خواهد بود. دوره بازپرداخت این وام نیز با توجه به میزان سپرده، ۶ یا ۱۲ ماهه اعلام شده است.

معاون بانک مرکزی گفت: در صورت ارائه دسترسی لازم برای استعلام وضعیت متقاضی از لحاظ داشتن یا نداشتن مسکن از سوی وزارت راه، پرداخت تسهیلات مسکن خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم سرعت می گیرد.

مهدی صحابی درباره وام ودیعه مسکن گفت: تا تاریخ ۱۲ مهر سال جاری تعداد ۱۳۱ هزار فقره پرونده در این باره تشکیل شده است که از این تعداد ۹۴ هزار نفر به میزان ۵۳¡۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.‌

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره وام فرزندآوری یادآور شد: تا تاریخ مذکور، تعداد ۴۰۰ هزار نفر به مبلغ ۱۶۲ هزار میلیارد ریال موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

همچنین به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی تا تاریخ ۱۲ مهر تعداد ۵۰۷ هزار نفر به مبلغ ۷۰۰ هزار میلیارد ریال از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند که این امر حاکی از رشد ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن خانوارهای دارای فرزند سوم گفت: بر اساس جز ۳ بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری مقرر شده است برای خانوارهای فاقد مسکن که فرزند سوم آن‌ها از سال ۱۳۹۹ به بعد متولد شده است، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه، ساخت و خرید مسکن پرداخت شود. بر این اساس بانک مرکزی نیز سهمیه بانک‌ها و آئین نامه مربوطه را به شش بانک پست بانک، تجارت، صادرات، توسعه تعاون، کشاورزی و مسکن ابلاغ کرده است.

صحابی با بیان اینکه قانونگذار به صراحت اشاره کرده است که این تسهیلات باید به خانوارهای فاقد مسکن پرداخت شود، تأکید کرد: یکی از مشکلات پیش روی شبکه بانکی برای پرداخت این تسهیلات آن است که بانک عملاً امکانی را برای کنترل این مهم که متقاضی فاقد مسکن است یا خیر را ندارد؛ بنابراین مقرر شده است وزارت راه و شهرسازی این اطلاعات را به منظور استعلام به صورت برخط در اختیار بانک‌ها قرار دهد.

وی تاکید کرد: در صورت ارائه دسترسی لازم برای استعلام وضعیت متقاضی از لحاظ داشتن یا نداشتن مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی، پرداخت تسهیلات مسکن خانوارهای فاقد مسکن دارای فرزند سوم توسط بانک‌ها سرعت خواهد گرفت.

افرادی که مشتری بانک شهر هستند و به دریافت وام ۱۰۰ میلیونی تمایل دارند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده بلندمدت افتتاح کنند. این وام تحت عنوان طرح «کارای شهر» به مشتریان ارائه می‌شود.

افرادی که مایل به دریافت وام ۱۰۰ میلیونی هستند باید سندی ملکی داشته باشند، در غیر این صورت ۱۶ درصد از مبلغ تسهیلات واریزی برای آن‌ها به عنوان ضمانت مسدود خواهد شد. البته در زمان انسداد این مبلغ تسهیلات، سود هم به اصل سپرده تعلق می‌گیرد. نرخ سود وام نیز با توجه به سود پرداختی برای سپرده تعیین می‌شود و حداکثر مبلغ آن به ۱۸ درصد می‌رسد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات ۳۶ ماه است.

با توجه به مبلغ وام، حداکثر سود و مدت زمان بازپرداخت اقساط، میزان هر قسط ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۴۰ تومان است.

خدمات و دستاوردهای بانک شهر در سال‌های فعالیت آن

بانک شهر از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. این مجموعه از ابتدا با هدف تامین نیاز شهرداری‌ها به اعتبارات کلان، تامین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‌ها و همچنین مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری مشغول به کار شد.

شهرداری‌های تهران، شیراز، شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان شهرداری تهران و شهرداری اصفهان عمده سهامداران این مجموعه هستند.

هم اکنون بانک شهر انواع خدمات اعم از افتتاح سپرده، تسهیلات و تعهدات، خدمت ارزی، صندوق امانات و … را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

این بانک تاکنون تندیس نهمین کنفرانس بین المللی برند، تندیس زرین سرآمدی چهارمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، سیمرغ زرین مدیریت همایش مدیر برتر سال ۱۳۹۳، چندین گواهی کنترل کیفیت بین المللی معتبر و … را به دست آورده است.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح از پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال سربازان خبرداد.

سردار محمد جواد زاده کمند گفت: از اهداف اصلی تشکیل قرارگاه مهارت آموزی در ابتدا توانمندسازی سربازان و بعد از آن تأمین نیاز اشتغال سربازان در راستای نیاز کشور است.

اوادامه داد: تسهیلگری برای اشتغال سربازان بعد از خدمت از اهداف قرارگاه مهارت آموزی است و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش مهارت‌های عمومی و تخصصی قرار گرفتند که ۷۵۰ هزار نفر موفق شدند مدرک بگیرند.

زاده کمند گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار سرباز از تسهیلات استفاده کردند و مبلغ ۶۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی سربازان در ردیف بودجه تخصیص داده شد.

وی تصریح کرد: وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر سرباز، تا ۶۰ هزار نفر پیش بینی شده است، اما هر استان می‌توانند بیشتر از این رقم هم با توجه به نوع تخصیص شغل به سرباز اختصاص دهند.

سید احسان خاندوزی در نشست مدیران صندوق‌های قرض الحسنه منطقه ترشیز که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و شهرداران این منطقه در شهرستان کاشمر برگزارشد، ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست چالش‌ها و موانع پیش رو از سمت مدیران مطرح شد.

وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به قدمت و فراگیری خوب قرض الحسنه در این منطقه به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب تأمین مالی کشور، وظیفه ما در دولت تشویق و تسهیل عملکرد این حوزه است، اظهار داشت: نباید شرایط به سمتی برود که با موانع و چالش‌های متعدد این حوزه روبرو بشوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت در صنعت تحول، ما هم با افزایش سهم صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های قرض‌الحسنه در تأمین مالی خرد مردم نه تنها موافق هستیم بلکه دستوراتی را در نظر داریم که اجرای آن‌ها امسال شروع شده است.

خاندوزی ادامه داد: در این راستا و در گام اول سرمایه بانک‌های قرض‌الحسنه امسال دو برابر شد و همچنین دستورالعمل ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

او  با اعلام این خبر که برای نخستین بار دستگاه‌های دولتی و اجرایی مجاب شدند حساب‌های پرداخت حقوق کارکنان خودشان را در بخش شبکه قرض‌الحسنه کشور متمرکز بکنند، تصریح کرد: این اجازه به افزایش رسوب و قدرت وام‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور کمک شایانی می‌کند.

به گفته وزیر اقتصاد، درخصوص کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه و برای اولین بار ظرف یکی، دو ماه آینده با هماهنگی که بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت صورت گرفته، برای وام‌های خرد ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن کارمزد چهار درصد را به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌ها با مبالغ پایین را دریافت بکنند.

خاندوزی افزود: مجموعه این اقدامات در کنار تلاش‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ به این امر کمک خواهد کرد تا سال ۱۴۰۱ به جهت افزایش سهم شبکه تأمین مالی قرض‌الحسنه شاهد یک جهش نسبت به گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه علیرغم سقف دو درصدی افزایش ترازنامه بانک‌های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک‌های قرض‌الحسنه را پنج درصد یعنی ۲.۵ برابر بیشتر از سایر بانک‌ها مقرر کرده است، خاطرنشان کرد: این امکان را می‌دهد بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه غیر بانکی کشور امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به فعالیت تأمین مالی که مورد نیاز و خواست مردم است، در شرایط تورمی و فشار اقتصادی که خانوارها با آن مواجه هستند، عمل بکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات صفر درصد به متقاضیان نهضت ملی مسکن و نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از اهداف سفر خود به سمیرم و بازدید از بافت فرسوده شهر سمیرم و حنا را اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در محدوده های مصوب بافت های فرسوده شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت در محدوده های بافت فرسوده باید تا یکماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد وام قرض الحسنه ودیعه مسکن در عمده شهرها از جمله شهر سمیرم پرداخت می‌شود، توضیح داد: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات و تخفیفات ویژه نهضت ملی مسکن پیش بینی شده برای بافت‌های فرسوده بدون رعایت شروط چهارگانه این نهضت استفاده کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام، با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خود از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می‌توانند در شهر سمیرم از محل نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان و از محل تسهیلات ویژه نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند.

آئینی گفت: بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده که به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده در شهرهایی مانند سمیرم اعطا می‌شود.

شایان ذکر است در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی، نیز حضور داشتند.

تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری یکی از تسهیلات تکلیفی بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. بر همین اساس در ۳۱ فرودین امسال بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تسهیلات فرزندآوری را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس دستورالعمل طرح وام فرزند آوری، تسهیلات به پدر اطفالی که تاریخ تولدشان از یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد است و در داخل ایران متولد شده باشند در صورتی که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد، تعلق می‌گیرد.

به گفته صحابی رئیس اداره اعتبارات بانک مرکزی این وام به برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و  در نهایت برای فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شوند و دوقلو‌ها نیز دو فرزند به حساب می‌آیند.

وامی که در خصوص تعلق به  پدران فاقد کارت پایان خدمت از ابتدا با چالش همراه شد.