با اعلام رسانه هایی مانند دیلی میل و سان، ساکا مشکلی برای همراهی انگلیس در جام جهانی ندارد.

ستاره انگلیس و آرسنال به بازی با ایران می‌رسد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت بوکایو ساکا ستاره جوان آرسنال در دیدار یکشنبه برابر ناتینگهام فارست، باعث نگرانی شدید هواداران توپچی ها، تیم ملی انگلیس و گرت ساوت‌گیت سرمربی سه شیرها شد. ساکا در دقیقه 27 به دلیل مصدومیت روی زمین افتاد و قادر به ادامه بازی نبود و جای خود را به ریس نیلسون داد.

علت مصدومیت این بازیکن نیز در نوع خود جالب توجه بود. او زمانی که با سرعت از شیب پشت دروازه سمت ساعت استادیوم امارات در حال حرکت بود، در دقیقه دهم با تابلوهای تبلیغاتی برخورد کرد و دچار مصدومیت شد. در ادامه چند چالش سنگین با رنان لودی مدافع کناری ناتینگهام باعث شد که ساکا نتواند به بازی ادامه دهد و تعویض شد. حالا روزنامه سان می گوید آرسنال محتاطانه خوشبین است که بوکایو ساکا بتواند برابر چلسی بازی کند.

سان نوشته است که تیم پزشکی آرسنال هنوز مصدومیت را زیر نظر دارد اما این واقعیت که وینگر انگلیسی توانست امارات را بدون نیاز به عصا یا چکمه محافظ ترک کند، نشان می‌دهد که مصدومیت او خیلی جدی نیست. اگرچه او تقریباً به طور قطع در آخرین بازی گروهی لیگ اروپا در روز پنجشنبه مقابل اف سی زوریخ شرکت نخواهد کرد، اما ممکن است در بازی هفته بعد برابر چلسی به میدان برود. این خبر خوبی برای سرمربی تیم، میکل آرتتا و همچنین گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیس است که تنها دو هفته دیگر، تیمش برای حضور در جام جهانی، به قطر خواهد رفت.

ساکا در تمام 17 بازی آرسنال در این فصل حضور داشته است و یکی از بازیکنان کلیدی در کمک به تیمش برای صدرنشینی در لیگ جزیره و لیگ اروپا بوده است. اما آرسنال همچنان باید زوریخ را در امارات شکست دهد تا جایگاه اول خود را در لیگ اروپا تضمین کند.

دیلی میل نیز در خبری نوشته است انگلیس اخبار دلگرم‌کننده‌ای در مورد مصدومیت بوکایو ساکا از مچ پا دریافت کرده است، زیرا نگرانی مهاجم آرسنال از دست دادن جام جهانی کاهش یافته است. پس از مصدومیت ساکا، این نگرانی وجود داشت که او جام جهانی را از دست بدهد. اما، اکنون گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این وینگر می‌تواند یکشنبه برابر چلسی به میدان برود. آرسنال به پزشکان تیم ملی انگلیس می گوید که علائم اولیه پس از اینکه ساکا به دلیل مشکل مچ پا مقابل ناتینگهام فارست لنگان لنگان بازی را از دست داد، مثبت است.

پزشکان تیم انگلیس روز دوشنبه با همتایان خود در آرسنال در تماس بودند تا میزان مصدومیت ساکا را بررسی کنند و به آنها گفته شد که علائم اولیه مثبت است. ساکا تحت آزمایش‌های احتیاطی قرار گرفته است به این معنی که در پشت صحنه نگرانی وجود دارد. در واقع، وضعیت مثبت مشابهی در مورد مصدومیت مچ پای ریس جیمز، مدافع راست چلسی در ماه گذشته وجود داشت، اما اسکن‌ها نشان داد که این بیماری بسیار جدی‌تر از چیزی است که قبلاً تصور می‌شد.

اما اگر اسکن‌ها آسیب‌های غیرمنتظره‌ای را نشان ندهند، اتحادیه فوتبال انگلیس امیدوار است که این بازیکن 21 ساله برای جام جهانی در دسترس باشد. این موضوع برای گرت ساوت‌گیت، که ساکا را به عنوان یکی از اعضای حیاتی تیم خود می‌بیند، خبر بزرگی خواهد بود. میکل آرتتا، سرمربی توپچی‌ها نیز نفس راحتی می‌کشد و آرسنال هنوز باید چهار بازی را پیش از عزیمت بازیکنان به جام جهانی برگزار کند.