استقلال توانست در یک بازی کاملا برتر که فرصت های پرتعدادی را خلق کرد، از سد نساجی گذشته و قهرمانی سوپر جام را از آن خود کند.

استقلال 1 نساجی 0: یک از چهار؛ اولین قهرمانی با ساپینتو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره تکلیف آخرین جام باقیمانده از فصل قبل نیز مشخص شد و استقلال توانست در دیداری که کاملا بر حریف خود مسلط بود، با پیروزی برابر نساجی قهرمانی سوپرجام را از آن خود کند. ارسلان مطهری یک گل تعیین کننده را در این بازی به ثمر رساند تا یک جام دیگر به ویترین افتخارات استقلال اضافه شود.

نخستین فرصت جدی بازی در دقیقه 14 به دست آمد. پس از حرکت ارسلان و ورود به محوطه جریمه، او توپ را به قایدی سپرد و ضربه زمینی او را علیرضا حقیقی با واکنشی به موقع دفع کرد. چند دقیقه بعد باز هم قایدی تا باز کردن دروازه نساجی پیش رفت. او کرنر ارسالی را در تیر دوم صاحب شد و ضربه اش را به گوشه دروازه زد که یک بار دیگر علیرضا حقیقی با واکنشی تماشایی توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 40 نخستین فرصت گلزنی نساجی شکل گرفت. مهرداد عبدی با یک پاس در عمق دیدنی، کریم اسلامی را صاحب فرصت تک به تک کرد که شوت این بازیکن را سیدحسین حسینی با واکنشی خوب و با پا دفع کرد و دروازه استقلال را نجات داد. در دقایق پایانی نیمه اول یک مرتبه دیگر قایدی در محوطه جریمه صاحب فرصت شد که شوت او را حقیقی برای بار سوم دفع کرد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نخستین فرصت گلزنی در نیمه دوم، استقلال به گل رسید. کرنر مهدی پور در دقیقه 52 به روی دروازه، با ضربه سر ارسلان مطهری وارد دروازه حقیقی شد تا آبی ها بالاخره از سد محکم این دروازه بان باتجربه عبور کنند. در دقیقه 58 مهدی قایدی باز هم در گلزنی ناکام بود. او از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

استقلال باز هم می توانست به گل دوم برسد ولی چنین نشد. ضربه ایستگاهی محکم و خطرناک محبی را حقیقی دفع کرد که توپ برگشتی را مطهری به تیرک دروازه زد و در ادامه حقیقی موفق به مهار توپ شد. بهترین بخت افزایش فاصله برای آبی ها را محبی از دست داد. روی پاس استثنایی قایدی از وسط زمین و با پای چپ، محبی در موقعیت تک به تک قرار گرفت که شوت او را حقیقی راهی کرنر کرد.

در ادامه نیز دو تیم فرصت چندانی برای گلزنی خلق نکردند تا استقلال به لطف تک گل ارسلان مطهری از سد نساجی گذشته و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. آبی پوشان که فصل قبل و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر نساجی شکست خورده بودند، انتقام جام از دست رفته را گرفتند.

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های استقلال و نساجی را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی سوپر جام فوتبال کشور، فصل 1400 - 1401

چهار‌شنبه: 11/08/1401 ؛ ساعت: 16:00 

ورزشگاه: شهید باهنر کرمان /  بدون تماشاگر 

گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: محمدرضا منصوری – عسگر محمدی ؛ داور چهارم: مرتضی منصوریان / ناظر: بهرام مهرپیما

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، جعفر سلمانی (78- صالح حردانی)، کوین یامگا، روزبه چشمی، آرش رضاوند (90+3: محمدحسین مرادمند)، مهدی مهدی پور (78- سعید مهری)، مهدی قایدی (89- رضا میرزایی)، محمد محبی و ارسلان مطهری (78- پیمان بابایی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب نساجی:

علیرضا حقیقی، حامد شیری (86- احمد موسوی)، علیرضا ابراهیمی، صابر حردانی (86- حسین زامهران)، علی شجاعی، امیر مهدی جانملکی، ایوب کلانتری (53- متین کریم زاده)، مهرداد عبدی، رضا جعفری (71- آداما نیان)، محمد شریفی (86- اکبر صادقی)، کریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری