این بار خبری از شوخی و خنده در صورت کی‌روش نبود؛ خشم، اخم و ناراحتی، تنها نکاتی بود که در چهره و کلمات سرمربی تیم ملی دیده می‌شد.

هت تریک; مهاجم استقلال در روز عجیب  تیم ملی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، دور جدید تمرینات تیم‌ملی در حالی آغاز شد که امروز خبرنگاران و عکاسان فرصت حضور در کمپ تیم‌های ملی را پیدا کردند و پس از گفت‌وگو با کارلوس کی‌روش، فرصت تماشای تمرین را به دست آوردند با این تفاوت که این بار تمام زمان برگزاری تمرین در کنار خط حضور داشتند و عملکرد ملی پوشان را زیر نظر گرفتند.

نکته نخست اینکه پیش از شروع تمرین، کارلوس کی‌روش در گفت‌وگوی ایستاده با خبرنگاران شرکت کرد و در مقابل میکروفن خبرنگاران، اظهارات مهمی را مطرح کرد. برخلاف روزهای نخست حضور در ایران، این بار لبخند، نکته گمشده صورت سرمربی تیم‌ملی بود که به دلایل مختلف از چهره‌اش رخت بربسته بود و کی‌روش تلاش می‌کرد تا نگرانی‌های خود را با خبرنگاران در میان بگذارد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در مهم‌ترین بخش مصاحبه به کمبود بازیکن در اردوی کنونی پرداخت و به خصوص به ماجرا شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان پرداخت که به گفته او، برخلاف «قول‌های داده شده از سوی باشگاه الاهلی»، اجازه حضور در تمرین تیم ملی را پیدا نکردند و در حالی که همه بازیکنان شاغل در لیگ ستارگان، در اختیار تیم ملی خود هستند، این دو در اردوی الاهلی باقی مانده‌اند.

یکی از دغدغه‌های تیم ملی وضعیت ملی‌پوشان مصدوم است که در این مصاحبه نیز موردتوجه خبرنگاران قرار گرفت و کارلوس کی‌روش در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد؛ او سردار آزمون را در «مسیر درست بهبودی» دانست و در مورد علیرضا جهانبخش و احمد نوراللهی نیز گفت که «مشکل خاصی وجود» ندارد.

نکته دیگر اینکه در حین مصاحبه کارلوس کی‌روش با خبرنگاران، بازی درون تیمی ملی‌پوشان آغاز شد تا نگاه خبرنگاران به پشت سر سرمربی تیم ملی معطوف شود. در این بازی تیم اصلی با 10 بازیکن و حریف جوان با 11 یار به مصاف یکدیگر رفتند که تیم اصلی شامل این بازیکنان بود: پیام نیازمند (نیمه دوم: محمدرضا اخباری)، مرتضی پورعلی‌گجی، سامان فلاح، رامین رضاییان، امید نورافکن (از نیمه دوم: وحید امیری)/ امید ابراهیمی، میلاد سرلک، مهدی ترابی، وحید امیری (از نیمه دوم: امید نورافکن)/ امیرعلی صادقی.

در نیمه اول تیم با سیستم 4-4-1 به میدان رفت و نکته جالب اینکه امیرعلی صادقی باوجود برگزاری سوپرجام، در اردوی تیم ملی حضور دارد و در کنار بازیکنان استقلال نیست. این بازی درون تیمی در سه نیمه 30 دقیقه‌ای برگزار شد که در دو سوم زمین استاندارد فوتبال به انجام رسید تا فشار پرسینگ بیشتری ایجاد شود.

نیمه دوم و سوم، تغییر چندانی در ترکیب ایجاد نشد و تنها تغییر، حضور وحید امیری در دفاع چپ، امید نورافکن در پست دفاع و میلاد سرلک در پست هافبک کناری بود. نکته دیگر اینکه علیرضا بیرانوند در درون دروازه تیم 11 نفره حضور داشت تا مقابل تیم اصلی بازی کند و به این ترتیب مشخص شود که کی‌روش به احتمال فراوان او را به عنوان گلر شماره یک انتخاب کرده است.

در نیمه اول، رامین رضاییان از ناحیه کشاله ران برخوردی داشت که البته مشکل خاصی را برای او ایجاد نکرد اما پس از بازی دکتر شهاب، پزشک تیم‌ملی، با کمپرس یخ به سراغ او رفت تا وضعیتش را زیر نظر بگیرد.

نتیجه این بازی با پیروزی چهار گله تیم اصلی همراه بود که امیرعلی صادقی موفق به هت‌تریک شد و گل چهارم نیز با اشتباه مدافعان حریف به ثمر رسید.

نکته مهم اینکه راجر ده‌سا هدایت و داوری این بازی را برعهده داشت و بعد از نیمه اول که کی‌روش درگیر مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران بود، سرمربی پرتغالی نیز کنار خط رفت و به بازیکنان اصلی، نکات مختلف را گوشزد کرد. او در جریان بازی و دور از خبرنگاران، دست به سینه نمایش شاگردانش را تماشا می‌کرد و بین نیمه نیز بازیکنان اصلی را جمع کرده و نکاتی را به آنها می‌گفت.

البته باتوجه به غیبت بسیاری از ملی‌پوشان و تعداد اندک آنها، کارلوس کی‌روش شور و حال همیشگی را نداشت اما بازی دوستانه درون‌تیمی با حداکثر فشار و تلاش از سوی بازیکنانی دنبال شد که از بازی زیرنظر کی‌روش، انگیزه عجیب و غریبی گرفته بودند.

در تیم بزرگسالان مرتضی پورعلی‌گنجی وظیفه انتقال نکات به بازیکنان را برعهده داشت و به نوعی رهبری تیم را در اختیار گرفته بود. از آن سو علیرضا بیرانوند فعالانه با بازیکنان جوان صحبت می‌کرد و به آنها نکاتی را گوشزد می‌کرد و انگیزه‌شان را بالا می‌برد.

نکته مهم تمرین غیبت بازیکنان استقلال بود که برای برگزاری بازی سوپرجام آماده می‌شوند و همچنین عدم دعوت از شاگردان امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر که دستکم دو نفر از آنها (سهرابیان و خدابنده‎‌لو) در اردوهای پیشین حضور داشتند.

اردوی کنونی تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت و پس از بازی سوپرجام و دیدار معوقه فولاد - ملوان، کارلوس کی‌روش با لیستی دیگر، اردوی تیمش را از روز شنبه به شکل دیگری ادامه خواهد داد.