هروه رنار سرمربی فرانسوی تیم ملی عربستان پیش بینی کرد که ایران راهی دور دوم رقابت های جام جهانی شود.

هروه رنار پشت دست کی‌روش نشست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، شبکه الکاس قطر به مانند سال های گذشته، برنامه خود با عنوان «توقعاتی» را روی آنتن می برد که در این ویژه برنامه، چهره های ویژه و معروف دنیای فوتبال از کشورهای مختلف، تیم های صعود کننده به مراحل مختلف جام جهانی و قهرمان این پیکارها را پیش بینی می کنند.

در جدیدترین قسمت برنامه توقعاتی که امشب از شبکه الکاس پخش خواهد شد، هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان با حضور در استودیو این برنامه، پیش بینی خود از مراحل مختلف جام جهانی را به عمل آورد.

هروه رنار با اشاره به عملکرد خوب کی روش با ایران، مدعی شد که تیم او قادر خواهد بود راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

نکته جالب درباره پیش بینی این مربی فرانسوی، صعود تیم های ملی ایران و عربستان به دور بعدی بود. رنار اعتقاد دارد که ایران به همراه انگلستان از گروه دوم جام جهانی به مرحله بعد صعود خواهند کرد.

هروه رنار که با حضور در قاره آفریقا توانست اسم و رسمی در دنیای فوتبال برای خود دست و پا کند، معتقد است ایران و سنگال در دور یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف هم می‌روند. تیم‌هایی که چندی پیش و در یک دیدار دوستانه با هم دیدار کردند. نکته جالب اینکه رنار اعتقاد دارد تیم های آسیایی ایران، ژاپن، قطر، کره جنوبی و عربستان از گروه‌هایشان صعود خواهند کرد. رنار در پایان تیم ملی کشورش یعنی فرانسه را به عنوان قهرمان جام جهانی معرفی کرد.

هنگامی که از رنار درباره تیم دوم صعود کننده از گروه B پرسیده شد، پاسخ داد: کی‌روش به نیمکت ایران برگشته است. او در سال 2018 با ایران عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست این تیم را به جام جهانی ببرد. به خاطر همین موضوع، ایران را در رتبه دوم گروهش قرار می دهم.

رنار در جام جهانی گذشته هدایت تیم ملی مراکش را برعهده داشت که شاگردان کی روش موفق شدند به لطف گل بخودی عزیز بوحدوز در دقیقه 95، برنده از زمین خارج شوند. او حالا اعتقاد دارد که ایران قادر خواهد بود که بالاتر از آمریکا و ولز، در رتبه دوم گروه B جای گیرد.

از دیگر نکات پیش بینی رنار، صعود تیم ملی عربستان در گروه دشوار C است. سرمربی سعودی ها اعتقاد دارد تیمش با کسب رتبه دوم و به همراه آرژانتین راهی مرحله یک هشتم نهایی می شود. مسئله ای که واکنش هایی را در رسانه های عربستان به همراه داشت و یک صفحه خبری نوشته بود که انگار رنار خبر ندارد که با آرژانتین، لهستان و مکزیک همگروه است.

در شب های گذشته نیز اشخاص مطرح دیگری مهمان برنامه توقعاتی بودند. یاسین براهیمی بازیکن الجزایری الغرافه نیز ایران را تیم دوم گروه B دانست. او در این باره گفت: انگلیس به عنوان تیم اول صعود می کند و برای تیم دوم، من اعتقاد دارم که رقابت بین ایران و آمریکا خواهد بود. ایران تیم خوبی است و من آنها را به عنوان تیم دوم انتخاب می کنم.

والتر زنگا دروازه بان اسبق تیم ملی ایتالیا و اینتر نیز از دیگر مهمانان این برنامه بود. او نیز اعتقاد داشت که انگلیس به عنوان تیم اول راهی دور بعد می شود اما درباره تیم دوم تردید داشت. زنگا در این خصوص گفت: حدس تیم دوم سخت است. چرا که ولز، آمریکا و ایران قدرت یکسانی دارند. پس من به سراغ یک گزینه عجیب می روم و ایران را انتخاب می کنم.

زنگا اعتقاد داشت که ایران و هلند در مرحله یک هشتم نهایی با هم روبرو می شوند و سپس درخصوص این دیدار گفت: امیدوارم که دوست خوبم کارلوس کی روش من را شماتت نکند و از دستم ناراحت نشود. (با خنده) من تیم او را به دور یک هشتم نهایی رساندم. کارلوس را می شناسم، او دوست من است اما در این مرحله هلند برنده می شود.

زنگا در نهایت اعتقاد داشت که آرژانتین عنوان قهرمانی جام جهانی 2022 قطر را از آن خود خواهد کرد.

وائل جمعه پیشکسوت فوتبال مصر نیز از دیگر مهمانان این برنامه بود. او چند شب پیش با حضور در استودیو برنامه، انگلیس را تیم نخست گروه دانست و درباره تیم دوم گفت: بعد از آمدن کارلوس کی روش، شانس ایران برای صعود بیشتر شد. پس من ایران را به عنوان تیم دوم انتخاب می کنم.

ماجد الخلیفی بازیکن سابق قطری، سردبیر روزنامه استاد الدوحه و از بنیانگذاران برنامه جنجالی مجلس در شبکه الکاس قطر، از دیگر مهمانان برنامه توقعاتی بود. او نیز شانس ایران را برای صعود به دور بعد بالا دانست و در این خصوص گفت: انگلیس به عنوان تیم اول صعود می کند. تیم های ایران، آمریکا و ولز رقابت سختی دارند و سطح تیم ها به هم نزدیک تر است.

او ادامه داد: پس از بازگشت کارلوس کی روش، ایران شانس بیشتری دارد. به نظر من ولز نمی تواند شانسی برای صعود داشته باشد و از میان ایران و آمریکا، تیم کی روش راهی دور بعدی خواهد شد.

از دیگر بازیکنان مطرحی که در این برنامه حاضر شده اند، می توان به رافینیا آلکانترا بازیکن سابق بارسلونا و اینتر، سیلوستره بازیکن اسبق منچستر یونایتد، تیم کیهیل استرالیایی و خاوی مارتینز اشاره کرد که البته آنها اعتقاد داشتند ایران در مرحله گروهی حذف خواهد شد.

در شب های آینده و تا پیش از شروع جام جهانی، قرار است چهره های مطرح دیگری در این برنامه حضور یافته و پیش بینی خود از تیم های راه یافته به مراحل حذفی جام جهانی و تیم قهرمان را اعلام کنند.