حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی گفت: آنها تجزیه کشور را دنبال می‌کردند و این خیلی خطرناک است. قداست‌زدایی و تمرکز حملات روی رهبری انقلاب، اخلال در امنیت کشور، سوریه‌سازی و فشار بیشتر برای تسلیم در برجام راهبردهای دیگر دشمنان نظام محسوب می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا: غربی‌ها برای براندازی در مهرماه برنامه‌ریزی کرده بودند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی گفت: آنها تجزیه کشور را دنبال می‌کردند و این خیلی خطرناک است. قداست‌زدایی و تمرکز حملات روی رهبری انقلاب، اخلال در امنیت کشور، سوریه‌سازی و فشار بیشتر برای تسلیم در برجام راهبردهای دیگر دشمنان نظام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم بزرگداشت شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع) و یوم‌الله ۱۳ آبان ماه در مسجد امام حسین (ع) شهرک ولی‌عصر (عج) شاهرود، با اشاره به برگزاری اتاق‌های فکر در آمریکا اظهار کرد: گزارش مجامع اندیشه‌پردازی آمریکا به پنتاگون این است که ایران از دسترس آمریکا خارج شده و بازگشت به دامان آمریکا در شرایط عادی ممکن نیست و تنها راه، باید براندازی جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: در این گزارش‌ها، آمده که شرایط برای آشوب در داخل ایران فراهم است و برای براندازی در تیرماه امسال، نشستی بین آمریکا و نمایندگانی از اروپا و برخی کشورها با گروه‌های تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلبان و منافقین برگزار می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: در این نشست، زمان آشوب‌ها اول مهرماه و همزمان با شروع مدارس و دانشگاه‌ها مشخص می‌شود؛ اما مرگ یک خانم در تهران قضیه را جلو انداخت.

سعیدی خاطرنشان کرد: گزارش دیگری می‌گوید جمهوری اسلامی ایران در روند جهانی در حال قدرت یافتن است و مدل جدیدی از حکمرانی، متفاوت از حکمرانی‌های موجود ارائه کرده و در سند ۲۵ ساله آمریکا، اشاره‌شده آمریکا با سه تهدید چین از نظر اقتصادی و تکنولوژی، روسیه از نظر نظامی و کشورهایی که داعیه‌داری تمدن‌سازی دارند، مواجه است.

وی گفت: در بخش سوم، ایران در رأس این قبیل کشورها قرار دارد و در کنار چین و روسیه، یک تهدید جدی برای ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: آمریکا از نظر ایدئولوژیک با چین مشکلی ندارد؛ اما چین را با چین تایپه، روسیه را با اوکراین و ایران را هم با شیوه‌های مختلف درگیر کردند.

سعیدی با بیان اینکه در جبهه دشمنان ما، سه کشور نقش تعیین‌کننده داشتند که آمریکا، انگلیس و عربستان هستند و پول زیادی در زمینه‌های مختلف هزینه کردند، افزود: آنها تلاش داشتند تا با یک حرکت گازانبری در نقاط مرزی، کار را تمام کنند؛ اما نتوانستند.

وی تصریح کرد: راهبرد این کشورها در این راستا، تردیدافکنی بین مردم در پذیرش صداقت نظام اسلامی است که با کمال تأسف تا حدودی زیادی مؤثر بود؛ امروز باید بدانیم که حرام‌شنوی مخرب‌تر از حرام‌خواری است و قرآن هم اشاره به این موضوع دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: تردیدافکنی در حقانیت نظام اسلامی و موفقیت نظام، خراب کردن مشروعیت و افت مقبولیت نظام تمام برنامه دشمن بوده است که با رسانه‌های خود پیگیری کردند.

سعیدی بیان کرد: آنها تجزیه کشور را دنبال می‌کردند و این خیلی خطرناک است. قداست‌زدایی و تمرکز حملات روی رهبری انقلاب، اخلال در امنیت کشور، سوریه‌سازی و فشار بیشتر برای تسلیم در برجام راهبردهای دیگر دشمنان نظام محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: تقویت اعتماد به نفس و خوداتکایی، تلاش امامین انقلاب اسلامی بوده است و آنها ملتی زنده و بالنده، پویا و مستقل تربیت کردند؛ اما دشمنان نمی‌خواهند و تلاش می‌کنند با این راهبردها به اهداف خود برسند.