فرماندار خاش گفت: هجوم اغتشاشگران برای تصرف فرمانداری خاش با هوشیاری نیروهای امنیتی ناکام ماند و هم‌اکنون آرامش در شهر حاکم شده است‌.

فرماندار «خاش»: اغتشاشگران در تصرف فرمانداری ناکام ماندند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرماندار خاش گفت: هجوم اغتشاشگران برای تصرف فرمانداری خاش با هوشیاری نیروهای امنیتی ناکام ماند و هم‌اکنون آرامش در شهر حاکم شده است‌.

صاحبگل صالحی اظهار داشت: تعدادی عوامل اغتشاشگر ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور بین نمازگزاران و سردادن شعارهای هنجارشکن تلاش کردند جمعیت را تحریک کنند و در ادامه به سمت فرمانداری هجوم آورده و با شلیک گلوله سعی بر ورود داشتند. اغتشاشگران درب ورودی فرمانداری را تخریب کرده و نگهبانی آن را به آتش کشیدند اما با مقاومت ماموران انتظامی از وارد آمدن خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آمد.

فرماندار خاش با تاکید بر اینکه براساس اعلام شاهدان عینی در این میان تعدادی افراد مشکوک سمت مردم تیراندازی کردند که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از آنها شد، گفت: این افراد که از تصرف فرمانداری ناکام ماندند در ادامه به خیابان‌ها هجوم برده و به آتش زدن چندین بانک‌ و عابر بانک و چندین مغازه و فروشگاه و کیوسک پلیس اقدام کردند.

وی افزود: اغتشاشگران تعداد زیادی از تابلوهای میادین و خیابان‌ها را از جا درآورده و ماشین‌های مردم محلی را به آتش کشیدند. طبق امار اعلام شده این اغتشاشگران 12 دستگاه اتومبیل را به آتش کشیدند.

فرماندار خاش با بیان اینکه این اغتشاشگران اداره جهاد کشاورزی و اداره دارایی این شهرستان را هم را تخریب کردند، ادامه داد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان به طور کامل در آتش سوخت.

صالحی تاکید کرد‌: در حال حاضر شرایط مساعد و تردد مردم در بازار و خیابان در جریان است اما مغازه‌ها تعطیل هستند و برای فردا هم تمامی مدارس این شهرستان تعطیل اعلام شده است. شورای تامین با استفاده از ظرفیت علما، مردم و بزرگان شرایط را آرام کرده و در ادامه شهر به چند بلوک تقسیم شده و هر بلوک تحویل نیروهای مردمی و معتمدین شده تا آرامش را به طور کامل برقرار کنند.